HVORDAN VILLE LIVET VÆRT UTEN PARADISE HOTEL?

Categories Personlig

Jeg får ofte spørsmål “har livet endret seg etter Paradise Hotel?”. Jeg har aldri fortalt dere utdypende hvordan livet mitt har forandret seg, jeg har bare sagt ja. Jeg tenkte derfor å fortelle dere hva som har forandret seg, og hvordan jeg tror livet mitt ville vært om jeg ikke hadde takket ja til å være på noe jeg egentlig ikke turte. Som jeg allerede har fortalt dere så hadde jeg søkt skole i L.A. Det jeg ikke har fortalte dere derimot var det at jeg hadde begynte å tvile. Jeg fant ut at leilighetene vi studentene skulle bo i var sosialboliger i L.A, og at det hadde skjedd både drap og innbrudd der. Det var innbrudd daglig, og det skremmer meg at en skole faktisk plasserer elevene sine der til tross omstendighetene. Det høres kanskje rart ut, men jeg følte på en måte at Paradise Hotel var min siste løsning, og ikke minst redning. Jeg trengte en forandring, og om jeg ikke turte å dra til L.A måtte jeg tørre å dra til Mexico. Jeg fikk tilbudet om å være med og jeg takket ja. Jeg prøvde å ikke tenke så mye på det, rett og slett for å ikke trekke meg. 

Hva hadde skjedd om jeg ikke hadde trekt meg? Jeg hadde ikke vært en av Norges mest leste blogger, det er jeg helt sikker på. Før jeg ble med på PH hadde jeg rundt 300 lesere, og det er så morsomt å se at noen av dere fortsatt følger meg <3 Jeg hadde heller ikke hatt kontrakt med Side2. For et par år siden sendte jeg faktisk mail til Side2, men de ønsket ikke på dette tidspunktet å signere meg. Dere kan derfor tro jeg var overlykkelig når jeg møtte de på premierefesten vår og ble invitert til et møte dagen etter. Jeg kommer ALDRI til å glemme når jeg fikk telefonen om at de ville signere meg, jeg var så glad. Tusen takk for at dere ga meg verdens beste jobb ♥

Jeg hadde heller ikke møtt Morten, som jeg mest sannsynlig ville sett han på TV-skjermen. Kjenner jeg meg selv rett ville jeg tenkt at han var kjempe kjekk, og derfor begynt å følge han på Instagram. Han hadde ikke lagt merke til sin nåværende kjæreste, så jeg ville nok derfor sluttet å følge han etterhvert. Er ikke det kjempe rart å tenke på? For alt jeg vet kan det godt være at jeg ville vært i et helt annet forhold. Jeg har det utrolig bra sammen med Morten, og er veldig takknemlig for at jeg har møtt en så fin gutt som han. Det er derfor veldig rart og ikke minst skremmende og tenke på at jeg ikke ville hatt han om jeg ikke hadde takket ja den 3 desember 2016. 

Jeg ville IKKE bodd i Oslo, rett og slett for at jeg ikke hadde hatt økonomi. Jeg kunne aldri flyttet i et kollektiv med mennesker jeg ikke kjenner, og hadde derfor blitt værende i Trondheim. Det skal sies at jeg trivdes godt i Trondheim og likte jobben min veldig godt, og det er også en av grunnene til at jeg tror at jeg ikke hadde klart å flytte. Jeg var lei, men det var på en måte ikke god nok grunn. På grunn av den jobben jeg har lønner det seg å bo i Oslo, og det blir derfor veldig naturlig for meg å bo her nå. Jeg trives kjempe godt, så dere kan tro jeg er glad jeg fikk denne muligheten. 

Jeg hadde ikke hatt alle mulighetene jeg nå har. Jeg har helt seriøst drømmejobben, selv om den har sine baksider også. Jeg kan nesten jobbe hvor jeg vil i verden, utenom de dagene jeg har møter og avtaler (som er oftere enn det dere tror). Jeg har likevel en mye friere jobb enn hva mange andre har, og har derfor masse muligheter foran meg. Bare tenk hvor mye jeg skal reise det neste halvåret, det kunne jeg aldri gjort med min gamle jobb. Jeg er veldig heldig.

Jeg hadde ikke møtt mange av vennene jeg har nå. Det er jo ingen hemmelighet at det har vært mye dramalama etter Paradise Hotel, men likevel har man funnet sine man liker å tilbringe tid med. Jeg har jo veldig godt kontakt med Andrea, Martine J og Martine Lunde. Jeg ville aldri møtt noen av disse jentene om jeg ikke hadde vært med på Paradise Hotel. Andrea er jo i tillegg samboer min, noe hun absolutt ikke ville vært om jeg ikke hadde takket ja. Ikke nok med at jeg har fått meg nye venner, jeg har også møtt mange av dere. Det er så utrolig koselig å bli stoppet på gaten for å ta bilder med dere som er med på å gjøre denne reisen mulig. Jeg elsker å møte blogglesere, det er så utrolig moro og ikke minst koselig.

Listen er lang, dette er bare mine aller viktigste punkter som jeg er veldig takknemlig for. Det er utrolig hva et lite “ja” kan bety. Jeg har vært veldig bevist på at man skal ta de sjansene man får, og at man alltid skal stole på magefølelsen sin. Jeg synes det er synd at mennesker har holdninger som “det kan ikke skje med meg“. Det er kun for at du ikke har nok tro på deg selv eller ikke ønsker det nok. Det er viktig å tørre å ta sjanser, og fortsette om det ikke gikk på første forsøk. Paradise Hotel handler bare om flaks, og det kunne vært meg som røk i uke 2. Jeg var heldig å fikk være med hele sesongen, og jeg var heldig å få muligheter når jeg kom hjem til Norge. De kom ikke gratis, selv om mange tror det. Jeg har måtte jobbe hardt for å få til dette, men jeg angrer ikke et sekund. Jeg er så takknemlig for at jeg grep sjansen når jeg fikk den, for den har endret livet mitt totalt. 

14 kommentarer

14 thoughts on “HVORDAN VILLE LIVET VÆRT UTEN PARADISE HOTEL?

  1. Hvem syns du er penest av jentene i årets PH utenom deg og Andrea? Har du ikke kontakt med Kevin lengre?

  2. Skjønner ikke at du er imot kroppspress. Du lager jo kropps press med den “perfekte” kroppen din. Bare ignorer det med og vise kropp og sånn for d har ingenting og si Koss du ser ut!😒

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *