VI REISER TIL..

Categories Reise

Etter mye frem og tilbake, masse googling og sjekk av flybilletter har vi ENDELIG klart å bestemme oss for hvor vi skal reise. Jeg må bare takke alle dere som har kommet med tips til hvor vi burde dra, det har vært MASSE til hjelp. Det er det som er så fantastisk med å ha lesere, dere hjelper meg med absolutt alt <3 Nå skal jeg be om hjelp en gang til, for nå trenger vi tips til hva man burde gjøre og hvor man burde bo. Vi har bestemt oss for å reise til Dubai, der vi skal være i et par dager. Deretter går reisen mest sannsynlig videre til Singapore FØR vi reiser til Thailand. Vi tenker Phuket, da jeg har veldig lyst å reise til Phi Phi også. Vi tenker å bestille i kveld, så derfor vil jeg veldig gjerne ha tips til hoteller, attraksjoner og ting man MÅ gjøre. Takk på forhånd ♥

Fra sist tur vi hadde sammen <3 

32 kommentarer

32 thoughts on “VI REISER TIL..

  1. Æææ, god tur❤️❤️ Gleda meg kjempe mykje til å sjå masse bilde frå reisa😍 Sjukt missunlig, du og Morten fortjena en god lang ferie!! Dokke e fantastiske ilag!!!!

  2. Ååå 🙂 vært i Thailand minst 15 ganger! I phuket er det masse og gjøre! Men aller først må jeg si at dere bør være på kata beach som er absolutt den fineste stranden ❤️ Stedet Patong, som ligger 20 min unna med taxi er den kjente og sykeste gaten Banglaroad! Haha der må dere bare innom for bare det er en opplevelse! Dere MÅ ta en båt over til similand Island, sykeste stedet på jord 😍Og til racha Island! Faktisk bare 20 min fra kata beach med longtail båt ligger freedom beach som også er helt nydelig og litt mer tilbaketrukken. Ellers ville jeg tatt en tur opptil Big Buddha som ligger på toppen av er fjell! Safari tur i jungelen er et MUST! Ellers er det nydelig mat overalt og ikke minst superbillig!!! Thailand er jo kjent for skreddere! Og det anbefales virkelig om du vil ha en unik kjole og Morten en dress! Er latterlig billig! anbefaler også Chanalai garden resort er et SYKT fint hotell! Så nærme stranden og frokosten er helt magisk! Ønsker dere god tur, her kommer dere til å stortrives!

  3. Ta dykkerlappen-> dykk. Det er helt fantastisk😍 Du får en ro i kroppen og nyter ferien enda mer. Du få se en helt annen verden, det er kjempegøy. Er du heldig kan du møte på hvalhai og store havskilpadder! Nyt ferien og kos dere masse!!

  4. viss dere har lyst til å bruke masse penger og shoppe masse fine billige kler, sminke og alt mulig burde dere dra innom Bangkok. Det er sååå mange store senter og gå gater der med mange butikker som sephora, brandy mellville, nyx osv….
    Noen senter i Bangkok er da Siam Paragon, central world, emquartier, Siam Discovery, Siam Center og terminal 21. Dyreparken anbefales også
    Når dere er i Thailand burde dere ta ein båt ut også dykke, det er heilt utrolig. Viss dere ser noen selge «roti» på gaten anbefaler jeg at dere smaker, det er veldig mye sukker men også veldig godt. jeg pleier å ha roti med egg.
    Når dere er i phuket og vil shoppe burde dere dra innom central festival, der har de blant annet miss selfidge, ett annet senter som dere må besøke er premium Outlet, ett annet senter som dere MÅ besøke er Jungceylon shopping mall, det er helt utrolig. Gågater og marked er jo ett MUST å besøke i Thailand, i phuket har de chillva market, phuket walking street og banzaan market. Strendene er jo også selvfølgelig pene, syns dere burde ta en matchende henna tatovering viss det er noen som tilbyr dere det på stranden

  5. I Dubai er det viktig å dekke til skuldre og knær. Når du skal inn igjen i lobbyen etter at du har bada, må du passe på at du er tørr, for hvis ikke kan bikinien synes. Jeg ville ikke anbefalt å dra til burj kalifa, da jeg heller ville brukt pengene mine på noe morsommere. Du bør dra på ørken safari, med middag og kameltur. Flott opplevelse, der du kan ta mange fine bloggbilder:)) shopping i Dubai er et must!
    I Singapore vil jeg anbefale å dra til clack quay, east coast (sykkeltur og strand), sentosa, marina bay Sands, china town, orchard road, Little India, vivo city (der måååå du spise på en spansk tapas restaurant som heter senorita) og tree top walk (gåtur) lykke til!

  6. Du kommer til å digge Dubai❤️❤️ masse god mat, rett og slett en fantastisk byy! Du må snappe masse når du er der da😚

  7. Anbefaler sterkt og dra til kroatia! var der i mai kjempe koselige mennesker trygt! Vi var på et sted som het baskavoda. Fin beach bar der anbefales! Også er det fine strender der. Fine gode resturanter! Og buss muligheter. Dra innom makarska også kjempe fint der og ihverfall spesielt etter en fin tur på resturant og gå der om kvelden! Vi bodde på ett apartment sted med navn zaja apartments! Kjempe koselige folk! Veldig rent der! Anbefaler dere og dra dit!

  8. Dere burde ha minst 4 dager i Dubai, slik at dere kan oppleve både ørkenen, shoppingen, stranden og byen/severdighetene. Det er en FANTASTISK by 😍

  9. Har backpacka gjennom Thailand i 5 uker, phuket sammen med krabi er den delen av Thailand som ligner mest på charter øyene vi kjenner godt fra Spania! Det er dyrere enn resten av Thailand og har tilpasset seg turisme såpass at det blir dessverre for likt. I forhold til hva vi opplevde på mindre steder er ikke phuket “ekte” Thailand. Øy-hopping er en utrolig enkel og rimelig måte og se mye av Thailand. KOH panghang, kothao, KO Sami ligger på rekke og rad med kun en båttur unna.
    I Thailand så fungerer trip advisor veldig bra! Det er mange byråer og personer som selger utflukter, hør på de og få tips, men pass på å ikke bli lurt! Sjekk selskapet før du drar på utflukt!
    Betal en tuk tuk for å kjøre deg rundt i storbyene en hel dag, pek ut på kartet hva du vil se og de kjører! Anbefaler Bangkok absolutt, husk å se både backpcker gata, de billige strøkene og det moderne!
    Utflukter er billig og veldig bra! Sjekk restauranter på trip advisor for å få flotte middager til en tredjedel av prisen, men husk å prøv typisk Thailands mat fra en bod eller gatekjøkken.

  10. Hei Sofie.😍
    Jeg mener å huske at du har skrevet et innlegg om kjærlighetssorg? Men jeg klarer desverre ikke finne det igjen.
    Jeg har nå ligget i en måned med knusende kjærlighetssorg etter å ha blitt lurt trill rundt og lekt med følelsene mine, det knuser meg og jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal komme meg over det og videre. 😢 Det gjør så ufattelig vondt, i 2 år lurte han meg… Om jeg husker rett, kan du linke innlegget i svar til meg? Jeg kommer meg nok ikke over det med det første, men det hjelper virkelig på å lese andres erfaringer og da også se at de har kommet seg videre. Akkurat nå føles alt bare håpløst, mens han lever livet videre og gir seg faen i meg og mine følelser. 😢
    Ellers må jeg bare si at jeg elsker bloggen din og du skriver interessant, og jeg er så glad på dine og Morten sine vegne. ❤️

  11. Som en skriver over her les dere opp på regler i dubai.. du kan foreksempel ikke drikke alkohol utenom på hoteller

  12. Har selv vært i Phuket, og jeg bare sier det! Det er en drøm. Det er veldig to delt, med by og fattigdom. Den turen skapte minner og inntrykk for livet. Anbefaler virkelig å ta turen ut til Phi Phi og snorkle på veien! Om dere har tid ville jeg også anbefalt øya Coral beach!! Altså!! Det er hvite strender med palmer og blått, blankt hav!!😻 vi tok turistbåt/turbåt ut til både Phi Phi og coral beach.

  13. Hei Sofie😊 Jeg hørte i ene snappen til Andrea at du spurte celiene om hun ville ha dentastix, jeg vil bare opplyse om at dette ikke er bra for små hunder. Hvorfor er jeg ikke helt sikker på men jeg har lest det før og jeg har selv en liten hund som ikke får dette til meg.
    Ha en fin helg videre❤️

  14. Er ekstremt fint i Thailand! Er selv fra Thailand, og syntes at phuket blir litt vel for mye turister. Spesielt hvis du drar til Phi Phi Island eller James Bond Island. Men det stedet jeg absolutt anbefaler i Thailand er Koh Chang. Kjempe fin øy, også er det ikke såå mange turister i tillegg.

  15. Hei!
    Vi var i Phuket for noen år siden. Da bodde vi på Bangtao Beach sunwing resort and spa! helt fantastisk hotell med god mat, fantastisk service og en times spa til prisen av en norsk bussbillett! lett og komme seg inn til sentrum med tuktuk, noe som må oppleves. Vi var også på båttur til Phi Phi. Dette er en opplevelse jeg aldri vil glemme, vi snorklet, så aper og mye mer, anbefales på det sterkeste! Vi dro også en del rundt og besøkte munketempler osv. Fantastisk reise

  16. Vi bodde på Chanalai Flora resort i Phuket, litt “utenfor” ting som skjer, og det synes vi var deilig. Herlig service – og det følte vi man noen ganger måtte lete lenge etter i Thailand. Kvarter inn til sentrum med bil og enkelt å reise ut til PhiPhi. Vi var på feil side av øya og ble sinnssykt skuffet så legg noen ekstra kroner i å komme på den riktige siden hvor det faktisk er det paradiset man ser og hører om på nettet. Den siden vi var på var det skandinavisk fest døgnet rundt og det var et slit å være der egentlig.. Nyyt ferie!

  17. Var i Phuket for noen år siden og vil anbefale på det sterkeste å prøve å ri på elefant!! Det var så sjukt gøy og dere vil aldri angre! Det andre er selvfølgelig å dra til Phi Phi øyene. Det er fantastisk! Noe annet vi gjorde var å dra på noe kalt fantasea world med masse elefanter rundt om kring, show og masse spill! Kanskje også litt mer for småbarnsfamilier.

  18. Dubai kan du på Ghaya grand hotel. Veldig fin hotell. Taxien der er veldig billig. Hvis du har foreksempel 10 norske kroner er Dubais penger 20 dirham som er på valuta kurs på 2. Dere kan dra til Dubais Mall verdens største senter. Der kan dra til IMG world adventure , som er inndørs nesten som tusenfryd. Dere kan dra også til ørken hvor dere kan kjøre motor bil. De har veldig fine strand i jummeira. 😍😍. Jeg har selv vært i Dubai 2 ganger og har hvert der 2 måndter i byen Ajman. Ajman ligge 20-40 min unna Dubai flyplass. Hotellet jeg bodde på var Ramada hotel Ajman. Jeg hadde strand utsikt. 3 min unna hotellet lå det ATM bank, der hvor man kan ta ut penger. Det lå også kfc , hollydays, donuts but ikke of Pizza Hut 4 min unne ramada hotel som lå rett ved siden av stranden. Ramada hotel kjører det offentlige taxi rett under hotellet. Hotelet har spa, basseng, restaurant , trenings rom og masse annet. Skal selv reise ditt neste sommer😊 Men hotelet jeg anbefaler er GHAYA GRAND HOTEL, du er ikke så langt unna Dubais største senter og masse annet.

  19. Anbefaler virkelig Kroatia til neste gang dere skal på tur!! er så utrolig vakkert der. Har vært der tre ganger, og alle tre gangene har jeg vært i Baska, og det er virkelig det fineste stedet jeg noen gang har vært. Alle er kjempehyggelige der, og maten er noe av det beste jeg har smakt!

  20. I Thailand MÅ dere spise sticky rise, med sånn grilla kylling på pinne (gatemat). Sausen de bruker på den er fantastisk! Også burde dere dykke, utrolig mange kule fisker!

  21. Vis dere skal til Singapore MÅ dere bo på marina bay sands! Helt magisk hotell. Vi hadde bryllupsreise så vi ble oppgradert så si gjerne at dere er på bryllupsreise haha!
    Dubai har mye å by på. Der har du de heftigste sentrene, strendene og mat! Google litt så finner du sykt mye! Der kan du også hoppe fallskjerm med palmen som utsikt (dette må forhåndsbestilles) og ingen offentlig kyssing i Dubai just in case Hehe:)

  22. Du må sjekke trivago! De har drit fine hoteller for så billig pris!!!! Sjekk den!!!❤️❤️❤️

  23. Hvis dere tenker dere til Phi Phi Island så anbefaler jeg å ta turen innom hvor filmen “The Beach” med Leonardo DiCaprio ble spilt inn! Kanskje ta å sette den på TVen i kveld med noe godt på siden! Var på Phi Phi Island for noen år siden men var så dårlig vær så dro ikke til “The Beach”/Ko Phi Phi Leh! Angrer kjempe mye på at jeg gjorde det ikke! Så kjør på!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *