RING 113

Categories Ikke kategorisert

I går fikk jeg oppleve noe skikkelig ekkelt. Det er lenge siden jeg har vært så redd, og samtidig følt meg så hjelpesløs. Som dere kanskje så på Snapchat så hadde Marcus og co planlagt å pranke Morten og meg på grunn av IT filmen vi hadde vært å sett på kino. De dekket derfor Andrea i solbærsaft, som btw ser helt ut som blod. Om dere ikke tror meg så kan dere adde meg på Snapchat (sofieeec), så ser dere hvor ille det faktisk så ut. Vi kom inn i en mørk leilighet med en “død” Andrea som lå midt i et blodbad. Det rare var at Morten og jeg snakket om hvordan kroppen man reagerer i krisesituasjoner, der jeg fortalte at jeg stivner til. 

Aldri hadde jeg forventet at jeg skulle oppleve dette 10 minutter senere. Jeg stivnet til å ble stående i gangen å stirre på det jeg trodde var en død Andrea. Det eneste jeg klarte å si var “HÆ?”. Jeg løpte ikke bort for å sjekke puls eller hva som hadde skjedd, jeg sto bare der. Jeg håper virkelig jeg aldri må oppleve dette på ekte, for jeg kommer ikke til å klare å gjøre noe som helst. Det kan være at jeg stivnet til av synet, for sist jeg så noe lignende var 22.juli 2011. Det var så utrolig ekkelt at jeg tror ikke dere kan tenke dere til det engang. Tenk å komme hjem fra kino så finner du bestevenninnen din liggende død på stuegulvet. Det verste er jo når man ikke klarer å gjøre noe, og hadde det ikke vært for Morten som sa ” ring 113″, så tror jeg det hadde tatt lang tid før jeg hadde gjort det også. 

Helt ærlig så tror jeg kanskje ikke at jeg er den beste personen å dra sånne spøker på, men det gikk overraskende bra. Selv om jeg ble fly forbanna der og da, så var det på en måte godt å vite at jeg har kommet så langt i livet at jeg takler slike hendelser. Takler er kanskje feil ord å bruke, i og med at jeg ikke klarte å gjøre noe som helst. Jeg tror likevel dere forstår hva jeg mener. Jeg skal ærlig innrømme at jeg hatet praken deres, men de fikk meg til å innse at livet kanskje ikke er så kjipt som man alltid tror. Jeg har faktisk vært i et veldig godt humør i dag, rett og slett for at jeg innså at livet faktisk har gått videre etter 22.juli. 

Du kan også se alt som skjedde HER

31 kommentarer

31 thoughts on “RING 113

  1. du snakket nettopp om dagens ungdom og kroppspress og sånne ting, og om vi hadde godtatt deg for den du var som ungdom, om du var ungdom nå osv. og på snapchat så skriver du at du vil kle dott? alle kler dott, ja, kanskje noen ser litt bedre ut med dott, men betyr ikke at den som ikke ser like bra ut med det ikke kler det… finnes ikke noe fasit for hvordan en person ser ut med den typen forskjellige ting osv, alle går med det de liker selv synes jeg, om du vil gå med dott, så gå med en dott, ikke klag på at du ikke kler det.. for alle “kler” alt. det er ikke sånn at for å kunne gå med f.eks shorts, må du ha tynne lår med stort mellomrom/tigh gap. Eller at du må ha rett hår for å kunne gå med fletter, eller være blond for å være populær. Eller ha annerledes hår, for å kle dott. Det er sånt som skaper press. Takk for meg❤️Digger deg men noen ting du skriver kan bli litt for dumt for meg!!!

  2. Så sykt stygt gjort av Andrea når hun vet alt du har vært gjennom ifm. 22.juli. Flaks du takler det slik du gjør, for det kunne for alt henne vet blitt et rent helvette for deg igjen…. Det der er ikke noe man tuller med etter alt du har vært igjennom as.. Sorry, min mening!

  3. Jeg stivner også(nesten) til. Mormoren min snublet og falt i en nedoverbakke. Hun klarte ikke å bevege seg, og dermed fikk jeg en “hun er død” tanke. Det eneste jeg klarte å si (gikk ikke engang bort til henne grunnet jeg ikke klarte å se på henne) var “jeg ringer sykebilen”. Så satt jeg meg rett ned og ble der helt til dama i telefonen spurte hvordan hun lå. Jeg skalv av skrekk. Det er helt rart hvordan man reagerer i slike situasjoner!

  4. Dette er ikke greit ift til hva du har vært gjennom. Jeg lurer samtidig på hvem som tar bilder når slike ting skjer? Stoppet dere for å ta bilder først, er ikke det veldig merkelig?

  5. Det der syns jeg faktisk var utrolig lite gjennomtenkt av de. Hadde jeg vært Morten hadde jeg sotte de nå sinnsykt på plass for å utsette deg for det der. Du har jo tross alt sterke traumer knyttet til død og det synet der kunne blitt en vanvittig trigger for din del. Men det var godt å høre at det gikk bra da! Håper folk tenker hakket lengre fremover.

  6. Anonym: Det var nok ikke det mest gjennomtenkte, men det er helt okei. Det er mange år siden Utøya, og det er helt ærlig veldig vanskelig for folk utenfra å vite hvor lenge det sitter igjen. De hadde vært usikker på om de skulle gjøre det, og de hadde ringt min aller aller beste venninne for å høre om dette var greit, noe hun sa skulle gå fint. Så de hadde tenkt seg om først, og som jeg skrev så var det greit 🙂

  7. På en måte er jeg ekstremt mye imot slike pranker, det kan rett og slett skade et menneske hardt psykisk. Men det er likevel noe i meg som sier det e bra, så lenge dette IKKE blir gjort ofte. Man lærer så mye om seg selv i slike situasjoner, og det beste er jo å finne ut det hele var en prank, men før man vet det, får man vite hvordan man kan reagere under slike situasjoner. Så for deg virker det som at det på en måte var bra, du lærte jo noe nytt om deg selv, forsåvidt Morten også. Er vel også litt deilig å tenke på at kjæresten din reagerer raskt, når du går i sjokkmodus. <3

  8. Kanskje jeg misforsto litt, var Morten med på pranken? Såfall, da vet du vel ikke helt om hvordan han reagerer i slike situasjoner, men jeg har uansett et inntrykk om at han reagerer relativt raskt 🙂

  9. Aah, syntes jeg hørte det var Morten som pratet på video «også e det æ som ska film» hørtes det ut som hahaha! Det var vel gjennomført da, det skal de (dessverre) ha 😅

  10. Litt teit å skrive at dette var det jævligste du har vært med på vell? Regner med Utøya var hakket værre..

  11. Synes ikke dette var ok i det hele tatt. Man tuller bare ikke med sånn, du sier det er lenge siden og at det får være greit, men tror det der kan trigge veldig. Du skriver jo enda om 22 juli og det vil alltid være et sårt punkt folk utenfor ikke kan forstå annet enn å høre om det.
    Håper du sier ordentlig ifra, for det der var helt på kanten.
    Blitt ganske vanlig med sånne pranks på youtube, “dead girlfriend prank” osv. Men med tanke på hva du har vært gjennom og sett burde de virkelig ikke gjort det der.

  12. Æ får heller ikke til å Se video. Ser bare en 10 sekunders snutt av ei jenta som tar på guttn leppestift haha. E den ute på youtube?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *