LET’S TALK ABOUT SEX // ONE NIGHT STAND

Categories Samfunn

Vi har enten vært der selv, eller hatt noen venner som man har hentet dagen derpå med håret til alle kanter og høyhælene i hånda. Det er ikke uvanlig i dagens samfunn at jentene sprer beina mens guttene løper desperat etter. Jeg lurer virkelig på hva som hadde skjedd om vi hadde holdt på som dette for flere tiår siden, det hadde vært litt moro å vite. Det er vel ingen hemmelighet at det enda henger igjen, for jenter som har sex med gutter på byen får lett kallenavnet hore. Hva skjer med guttene? De er helten, selvfølgelig. Det er jo veldig sjarmerende med en gutt som har hatt sex med alle venninnene dine, så for all del girls, enjoy. 

Er det virkelig sånn at man kan kalle en jente for en “hore” på grunn av at hun har sex med gutter som ikke er kjæresten? NEI NEI NEI. En hore eller rettere sagt prostituert en noen som selger seksuelle tjenester for penger. Dere kan lese mer om det HER, om du fortsatt kaller noen for hore på grunn av antall sexpartnere. Jeg har aldri vært spesielt fan av one night stand. Det er ikke for at jeg har vært redd for å bli stemplet eller hva andre skal tenke om meg, det er rett og slett for at jeg synes det er drit kleint. De få gangene jeg har gjort det har jeg alltid hatt lyst til å synke under jorda dagen etter, for hva sier du egentlig til et menneske du bare har en ting til felles med? “Hei hei, bra sex i går”. Det er jo egentlig bare løgn, for jeg har aldri hatt en bra one night stand før. 

Hvorfor er det egentlig sånn at vi ender opp med one night stand? Er det bekreftelsen eller behovet, eller kanskje litt begge deler? Personlig har det vært behovet for min del, og kanskje litt bekreftelse. Det er jo alltid fint å vite at noen vil ha deg, er det ikke? Det kan jo også være det at man møter noen man synes er attraktiv og hyggelig, og da er det vel ikke så rart å ønske noe mer med denne personen? Jeg har aldri forstått meg på mennesker som hater på de som velger å ha sex med ukjente, for hva er egentlig problemet? Hvorfor skal vi bry oss om hva andre velger å gjøre med sitt liv og sin kropp? Det er nesten litt fascinerende å se hvor mye tid og energi enkelte bruker på å bry seg om andre, det må være slitsomt. Til syvende og sist så er jo sex bare sex? 

Det er jo heller ikke alle som ønsker noe seriøst eller å binde seg til et annet menneske, så hvorfor skal de dømmes for å utfylle sine behov på lik linje med oss som har kjæreste? Jeg kjenner mange som ikke ønsker et forhold, og er det ikke da veldig feil å dømme de for at de kanskje finner noen etter byen natt til søndag? eller på tinder? Jeg synes det er helt utrolig at vi enda dømmer folk etter hva de velger å gjøre på privaten. Man er like mye verdt om man har hatt sex med 4 eller 100, så vær så snill på legg de holdningene fra 1950 på hylla. 

Jeg har bare et lite spørsmål, for det er utrolig variert hvordan vi mennesker definerer et one night stand. Jeg mener det er når du har sex med en person bare en gang, og kanskje aldri snakker med h*n igjen. Hva mener du?

35 kommentarer

35 thoughts on “LET’S TALK ABOUT SEX // ONE NIGHT STAND

  1. Æ kjenn ikje en einaste fyr som har vært “helt” for han har logge rundt. Altså det at du kjenn nån få folk som kalla andre “helta” også laga et blogginlegg om detta e jo bre teit, altså ffs ligg med de du vil ligg med, ingen bryr sæ. Vesst ei jenta vil ligg med 100 gutta værsegod, men vesst ho har kjønnssykdomma ætter det så kan ho ikje gå skrikanes te nån, altså innlegg som detta får mæ bre te å lur på om alt dokker e ute ætter e pæng, før dokker lægg ut teng som ingen bryr sæ om, bre sånn at dokker får pæng. Shaking my head

  2. Wow, da var du kansellert i mine øyne! Har vært en fast leser fra starten, men virker som om du i det siste har vært ute etter å få sterke reaksjoner og provosere, og nå viser det seg at du ikke kan akseptere at folk er forskjellige?
    ”Man er like mye verdt om man har hatt sex med 4 eller 100, så vær så snill på legg de holdningene fra 1950 på hylla. ”
    Personlig kaller jeg aldri kvinner/menn for horer, men jeg mener uten tvil at alle folk som har seg med så mange mennesker at de mister tellingen er løse på tråden, og ikke bra kjærestemateriale, og etter min erfaring, så har de heller ikke de sterkeste moralene. Betyr dette da at jeg automatisk er gammeldags? Skal jeg legge mine meninger fra ”1950” på hylla fordi jeg ikke synes det er kult at man sprer beina sine for 40 menn eller dypper penisen sin i 40 kvinner? Please. Ikke døm oss som velger å ha et bra etisk grunnlag å leve livet vårt etter.

  3. Bra innlegg…eg hare eit spørsmål. Kvifor skriv folk så masse stygge kommentarer.!? Orker dokker virkelig å bruka tiden dokkas på det. Koffer les dokker eit innlegg/blogg eller ser ein YouTube video, vist du allerede har bestemt deg for å hate denne personen.!?

  4. Min mening er at det er en litt mer personlig og spesiell greie enn at det bare skal være noe man gjør fordi det ikke betyr noe uansett. Så da synes jeg da det blir litt dumt å skrive «sex er bare sex». For all del, gjør som dere vil, ikke akkurat at dere kommer i fengsel for å ligge rundt. Men det jeg prøver å si er at det hadde vært litt bedre om sex ble sett på noe mer enn bare nytelse, og heller noe nært og spesielt man gjør for sin partner også.

  5. Jeg vet ikke helt nøyaktig hvordan jeg vil definere et one night stand. Føler liksom at det å ha sex med en venn 1 gang også kan defineres som et one night stand, selv om man har hatt god kontakt både før og etter. Jeg definerer det kanskje som å ha sex med en person 1 gang, hvor det aldri utvikler seg til noe mer enn bare det, og hvor det forblir den ene gangen.

  6. Jeg mener at folk selv må få velge hvor mange de vil ligge med, og det får være opp til dem.
    Samtidig forstår jeg godt at mange ikke ønsker å bli sammen med en som har ligget rundt. Dette var faktisk en diskusjon jeg hadde med noen kompiser for litt siden. De fleste av de anså ikke en jente som har ligget rundt som kjærestemateriale. Selv synes jeg det er lite fristende å være med en gutt som har hatt seg med mange, men dersom jeg virkelig liker denne gutten er det sikkert noe jeg kunne sett bort fra.
    Poenget mitt er at man selvfølgelig må få gjøre som man vil, men man må også forstå at for enkelte kan det være en dealbreaker.

  7. Du burde også informere leserne dine om at de kan få bot for å kalle noen hore.Ikke greit at de skriver sånt!!

  8. Til anonym som starter innlegget med “wow nå er du kansellert i mine øyne”.
    Hvordan kan du dømme hvordan moral folk har grunnet antall sexpartnere de har hatt? Hvordan kan du dømme hvor godt kjærestemateriale en person etter hvor mange h*n har hatt sex med? Hvordan kan du si at du har et bedre etisk grunnlag enn en søm har hatt sex med flere enn deg?
    Sex er noe som kan være veldig intimt, men som også kan være for å tilfredsstille ulike behov man har. Kanskje man føler seg ensom en kveld, eller ikke setter pris på seg selv, så leter man etter aksepten og det sosiale i et onenightstand. Eller kanskje man bare vil ha det litt gøy. Hvordan kan dette gjøre en person til mindre etisk riktig? Hvordan kan antall sexpartnere ha noen indikasjon på hvordan du er som person? Du sier selv at du mener du ikke har holdninger som hører langt tilbake i tid, vel jeg sier – da får du faen meg tenke deg om igjen. Måten du degraderer personer på utifra hvor mange de har ligget med – unnskyld meg men det er ufyselig. Folk har forskjellige verdier, og sex kan være så mangt! Sex kan være for gøy, men det kan også være intimt og noe du gjør med den du er glad i. Tro meg, det er stor forskjell mellom sex med en du er glad i og en du har møtt en uke i forveien, men det vil ikke si at en ting er bedre enn den andre! Uansett hvordan man velger å være intim, ha det Morro eller ja – få litt bedre selvtillit, så er dette en privatsak som hverken har noe å si for moral, etikk eller hvordan man er som kjæreste. Møter man den rette vil man være godt kjærestemateriale, uavhengig av hvor mange sexpartnere man har hatt. En jomfru er ikke nødvendigvis bedre enn en jente som har “spredt beina sine for 40 menn”. Beklager men dette ble for gammeldags for min smak. Drit i å legge deg opp i andres private saker, la folk få gjøre det de vil, være den de vil og ikke ta alle som “stikker pikken inn i 40 jenter” under samme kam. Nei – mange sexpartnere er ikke det samme som dårlig moral!

  9. Må nesten bare flire litt av kommentarene oppi her for de erjo helt tragiske, å når har du helt enkelt forklart hva en hore er i innlegget ditt men folk skriver fortsatt du er det. De som skriver det kan ikke være så gammel hvis de faen ikke på noen måter klarer å skjønne hva som er en hore å ikke.. Det er så tragisk at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg…

  10. “Det er bare sex.”
    Jeg dømmer ingen og folk skal få styre som dem
    vil. Men for noen er sex mer enn bare sex og ikke noe man vil dele med alle.

  11. Så jævlig bra sagt!!! Kjenner jeg blir provosert av å lese kommentarene over! Man er absolutt like mye verdt om man har hatt sex med 4, 40 eller 100. Man må heller ikke glemme at det er mange gutter som faktisk lurer jenter for å få sex. Sier at de har følelser og liker deg og bryr seg om deg, og så fort de får sex, så stikker de.. dette er jo ikke noe jenter kan noe for?? At gutter ikke kan være ærlige og respektere jenter og dere føleser! Så selv om en jente har hatt sex med mange, så betyr ikke det at hun er løs og sprer beina for alle, for alt du vet så kan hun ha likt mange av de, men at de har brukt henne og lurt henne:))

  12. Først må jeg si at jeg døm.er ingen som bare det er sagt
    Sex mener jeg at man emskal bsre ha med en psrtner. Den parntneren man velger live ut. Jeg er ikke fan av at man skal ha fler sifret tall. Og dessverre var det blitt meer og mer tilfelle nå. Og er ikke fan av sex uten følelser i bilde
    Jeg har ikke hatt sex og venter gjerne på at den rette personen skal komme og vi virkelig skal skape magi sanmen.
    Så det du mener da at jeg lever i år 0 og ikke 2017 hehe. Måtte bare tulle litt med den hehe

  13. Sex har alltid vært noe alle gjorde, og hvis du ser på f.eks. Marilyn Monroe, så ser du at sex også solgte på 1950-tallet. Selv om det var litt mer konservativt utad, var de aller fleste like “løsrevne” som man er i dag.
    At enkelte mener at man ikke skal ha sex med mange, er helt ok, akkurat som at det er helt ok hvis noen ikke bryr seg. Du bestemmer over egen kropp.
    Det som ikke er optimalt er å bidra til ONS, da det fører med en rekke risikoer. Sex er greit, å ha sex med ukjente kan fort bli ugreit på veldig mange måter. Blant annet i forhold til at du ikke vet hvilken person du begir deg med hjem på, og fordi det i ettertid kan føre til en rekke sykdommer – livstruende og sykdommer som “går over”.
    Som såpass stor blogger burde du heller kanskje brukt et innlegg på å skrive om sikker sex, i stedenfor å promotere usikker sex med fremmede, bare for å få klikk?

  14. Blir faktisk flau over alle som kaller deg hore. Halvparten av disse har sikkert ligget med like mange eller fler enn deg.
    Syntes det er feil at jenter skal være hore fordi at de har ligget med fler enn en person, mens om gutta ligger med fler enn en person er det kult.

  15. Også hva prøvde du egt å få ut av innlegge? Du avslutta fra der du begynte. Det ga 0 mening, det var ikke ordentlig sak engang. Du gjenga det samme flere ganger

  16. jeg har som regelt hatt kjæreste, men jeg har hatt one night stands når jeg har vært singel 🙂 ! INGENTING imot det. altså la oss si jeg hadde kjæreste da jeg var 15år, mistet jomfrudommen min når jeg var 16, og da er jeg kjent med hva sex er, la oss si at jeg 24 år gammel idag, aldri har hatt kjæreste siden jeg var 16, man har behov, og har man sex en gang i mnd blir det en del, men hva så? SEX ER NORMALT ! har lest at 100-200 personer er det normalt tall når man er i 20 årene 🙂

  17. Selvsagt er en dame som sprer beina for en fremmed første kvelden, en hore. Men nå har ikke norske kvinner stil og selvrespekt som kvinner fra land som Italia og Spania. Der har du flotte damer med respekt for seg selv.

  18. Jeg er 31 år gammel og antar jeg har ligget med ca 140 menn og kvinner. Det er helt normalt.

  19. Du lager et innlegg for å rettferdiggjøre likestilling og ikke gjøre forskjell på folk, so far so good. Men allerede i setning 2 klarer du å skrive “Det er ikke uvanlig i dagens samfunn at jentene sprer beina mens guttene løper desperat etter”. Da har du allerede skutt deg selv i foten, det er jo like mange desperate jenter der ute. Du burde prøve å likestille deg selv før du overtaler andre.

  20. HAHA, jeg må le av enkelte kommentarer her. Spes du som snakker om moral og kjærestemateriale. Altså jeg er en helt fantastisk kjæreste, og det tror jeg kjæresten min synes også. Men før jeg hadde kjæreste da hadde jeg sex med folk jeg aldri har sett hverken før eller siden. Du sier “Skal jeg legge mine meninger fra ”1950” på hylla fordi jeg ikke synes det er kult at man sprer beina sine for 40 menn eller dypper penisen sin i 40 kvinner? ” og mitt svar er a) legg meningene dine på hylla og b) du må ikke mene noe om andres sexliv, jeg synes heller ikke det er “kult” at andre har sex, jeg gir faen. Uttrykket “dyppe penisen” ville jeg også lagt på hylla.

  21. Hore får hvertfall betalt, mens sånne jenter gjør det gratis. Du skriver at du trengte vel bekreftelse? Aha, ett hull er ett hull ingenting å få bra selvtillit for at han ligger med deg. Man bør ha respekt for sin kropp og ikke ligge rundt og være ett objekt. Har man derimot kjent personen litt og har lyst på hverandre så er det bare å kjøre på. Ikke gi fra seg til en som gir f i deg og sitter å snakker om deg til kompisene. Selvrespekt er fint 😄

  22. Herregud folkens! Hun er ikke hore bare fordi hun har hatt sex ettpar ganger uten at forholdet har vart. Ikke alle forhold varer, og hun var ganske ung. Og hva så om hun har hatt sex flere ganger, dette er noe hun velger selv. Hun er ikke bare ett objekt hvis hun vil dette selv. Sex er normalt og dere som skriver masse dritt her kommer helt sikkert til å ha sex MINST like mange ganger som henne.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *