VI SKAL REISE TIL…

Categories Reise


Genser – mamma <3 // Sko – Nelly

WOW, for et engasjement folkens. Det er så utrolig morsomt å gjøre ting som dette, for jeg elsker å se at dere engasjerer dere SÅ mye. Jeg setter veldig pris på leserne mine, og vil derfor vise dere det ved å ha konkurranser som dette i ny og ne. Det morsomste var at etter 447 kommentarer så var det bare et fåtall som klarte å gjette hvor vi skal reise. Jeg skal trekke vinneren i løpet av kvelden, så følg med på Snapchat (sofieeec) eller mailen din om du skrev det i kommentarfeltet) 

Jeg ble sjokkert over meg selv, for dette var et sted jeg først ikke kunne tenkt meg å dra. Ikke for at jeg ikke liker byen, men for at jeg er så lei av å reise i Europa. Jeg har så lyst å utforske Asia, Australia og USA mer. Jeg elsker å reise langt langt vekk, så jeg så derfor ikke for meg at jeg kom til å bestille flybilletter til…. PARIS. Vi satt å så på flybilletter, så dukket plutselig en reklame over hoteller i Paris opp. Jeg har alltid hatt lyst å reise dit, det ser jo veldig fint og romantisk ut. Jeg spurte derfor Morten om han ønsket å være med meg til Paris, og noen minutter senere var billettene bestilt. Jeg vet ikke hvorfor jeg er så negativ til Europa, det er vel bare for at jeg ønsker å oppleve noe nytt. Jeg vil oppleve safari, ørken, ny mat og nye mennesker. Paris er likevel en god erstatning, så jeg skal ikke klage. 

Det er bare 9 dager til vi reiser, så jeg vil veldig gjerne ha tips til Dubai og Paris. Hoteller, attraksjoner og restauranter. Takk på forhånd ♥

27 kommentarer

27 thoughts on “VI SKAL REISE TIL…

  1. Ååå det høres så utrolig romantisk ut, Sofie! Du eller dere kan jo sjekke på secretescapes.com, for å se om det finnes hoteller som dere liker der. Eller så er jo tripadvisor en ganske god side/app, i og med at dere kan se hvilke hoteller som er best. Uansett håper dere får en super koselig tur!

  2. Wooop, hadde riktig da:D Men jeg skrev Frankrike, telles det? Eller var det by du mente vi skulle gjette? Ooog hvordan skal vinneren få vite han/hun har vunnet, i og med at du ikke har annen info enn ip-adresse?

  3. Jeg var på jente tur til Paris i sommer og da sov vi på et hotel som heter “Eugene en Ville”. Et lite, men veldig ryddig og hyggelig hotell. Frokosten var også god. Vet ikke hvor lenge dere skal være der, men vi kjøpte metrokort for 5-dager. Veldig praktisk med tanke å komme seg til ulike steder i byen.

  4. Bare et tips, hvis du trekker en vinner som du kun kan se ip-adresse til, så kan du forsikre deg om at det er riktig person som får premien ved at du ber personen kommentere noe på et innlegg, gjerne noe du selv sir han/hun skal kommentere, men at det må være med samme mobil/pc de kommenterte konkurranse innlegget med! Da ser du jo om det er samme person eller ikke 🙂 Kanskje du har tenkt på det fra før, det vet ikke jeg.
    Du trenger ikke godta denne kommentaren 🙂

  5. Hei Sofie! ♥
    Jeg ønsker å gi dere noen tips til hva dere kan gjøre i Paris, siden det er hyggelig å komme med tips når jeg er derfra selv.
    Turist attraksjoner:
    Eiffeltårnet: Selvfølgelig. Men jeg vil ikke anbefale å gå opp i Eiffeltårnet, da bruker du kanskje en halv dag – hvis ikke mer. Og hvis dere går opp i Eiffeltårnet må dere være oppmerksom på at det er mye turister, og ikke minst kø.
    Triumfbuen: Hvis du likevel vil opp i høyden og ta en kikk på Paris, gå heller opp i Triumfbuen.
    Louvre: Verdens mest besøkte kunstmuseum. Kanskje ikke så rart når selveste Mona Lisa henger der og “smiler” til alle besøkende.
    Notre-Dame: En helt fantastisk katedral. Men det er lang kø, så hvis man ikke er så utrolig interessert, holder det å sitte på benkene utenfor og nyte synet av bygningen og folkemengden.
    Pont de l’Archevêchè: Eller kjærlighetsbroen som jeg liker å kalle den. En gigantisk bro hvor tusenvis av forelskede par har hengt opp en hengelås med sine navn og kjærlighetserklæringer. Og det er mulig å henge opp sin egen – hvis du finner en ledig plass, da.
    Båttur på Seinen : En lang elv som strekker seg gjennom hele Paris. Du kan ta en enkel tur, eller kose deg med middag og noe godt å drikke ombord på båten.
    Pompidou-senteret: For deg som vil se mere kunst, og ikke minst en fascinerende bygning.
    Disneyland: Om dere er glade i å ta karuseller og kose dere så anbefaler jeg dere å reise til Disneyland Paris. Det er utrolig stort der med mange karuseller og steder hvor man kan spise.
    Montmartre: Personlig syns jeg det fineste stedet i Paris er Montmartre. Det ligger i Høyden og man får sett hele Paris, og den nydelige kirken Sacré-C?ur. Der finner dere også mange restauranter og caféer.
    Shooping:
    Boulevard Haussman: Her finner man Galeries Lafayette, frittstående kjedebutikker som Zara, Monki, H&M. Det er også et senter til i denne gaten som jeg ikke helt husker hva heter, men der finner du de store merkene som Chanel, LV, Gucci etc.
    Champs Elysees: Her finner man alt. Butikker, cafeer, restauranter, kjøpesentere, varehus, kinoer – tett i tett.
    Mat og hotell
    Restauranten Astier, og skal være en “gjemt perle” med god mat og fransk stemning. Når man er i Paris er det også obligatorisk å sette seg på en fortauskafé, og bestille vin og et fat med oster og skinker. Litt sånn tapas-aktig. Og så må dere smake på Crepes! det er også obligatorisk å smake på makaroner fra Laudree!
    Le Montebello: Restauranten har en veldig fin plassering siden den ligger ved Notre Dame. God service, god mat og ganske greie priser. Det er her man kan spise franske spesialiteter.
    Hotel Luis Blanc: Det er hotellet jeg anbefaler dere. Den ligger ikke midt i sentrum noe som kan være en fordel om man ikke ønsker masse turister og kaos. De har kjempe fine og store rom, og ellers har de god service, froksot buffet og på alle rommene er det eget bad. De på hotellet snakker fransk, engelsk, spansk og noen snakker også nederlansk. 🙂
    Metro. Det er svært lite bruk for taxi i Paris, det er mye trafikk – metroen tar deg mye raskere og billigere fram. Det koster ca. 10 euro å komme seg til/fra flyplassen. Husk å sjekke at det ligger en metro i nærheten av hotellet før du booker!
    Falske billetter. Det kryr av mennesker ved metroen som vil selge deg falske billetter. Du kan få bot for å kjøpe disse.
    Du er nydelig og et forbilde for meg ♥
    Ønsker dere en kjempe fin romantisk tur! Kos dere masse!
    Klem Fra Laura ♥

  6. Hei, jeg gjettet i går/dag blandt annet Frankrike. Telles det som riktig eller må man i Paris?

  7. Åhh!! Jeg var i Paris en gang! Du børr glede deg!<33 Vi bodde i en leilighet og der fant jeg en stor kakkelakk på badet, æsj. Men blir nok bedre på hotell Hahah! Kos deg

  8. Dubai: Da burde dere dra på det store sentre, det er virkelig stort. Det er alt mulig på det sentret. Da kan du søke på Google om du vil se bilder av det senteret.
    Paris: Da burde dere dra på Eiffeltårnet.

  9. Stine: Frankrike telles, vi skal se over det senere 🙂 Legger ut kommentaren når jeg har funnet vinneren, så får de kommentere på bloggen på nytt om de ikke har e-post, sånn at jeg vet IP stemmer 🙂

  10. Æææ, jeg bor i Paris fordi halve familien min er herfra så jeg er så og si aldri på besøk i Norge lenger! Har alltid ønsket å møte deg og nå har jeg kanskje muligheten! Skal holde øynene åpne haha❤️

  11. Hvis dere ikke er redde for høyder, hh anbefaler jeg Eiffeltårnet i Paris❤️🇷🇺 Eller Burj Dubai (Burj Khalifa) i Dubai❤️🇦🇪
    Dere burde ri på kameler i Dubai hh altså dere kan være på stranden der er det veldig fint❤️🐳
    Håper dere får en fin tur❤️

  12. I Dubai anbefales Dubai mall, det er kjempe mange butikker å the palm Atlantis hotell eller noe sånt, det ligger på palm Island. I Paris er det veldig gøy å se Eiffeltårnet og Disneyland er gøy for både store og små. God tur❤️

  13. Til annonym;
    Det at man kjøper enkelte first price produkter betyr ikke alltid at man har dårlig råd, men hva man får for penga.. Jeg kjøper f.eks first price eplejuice, og jeg får mer for penga ved kjøp av first price eplejuicen enn hva jeg hadde gjort med eplejuicen til Sunniva. Og så kjøper jeg gjerne hamburgerrygg og servelat fra first price, fordi jeg igjen får mer for penga.
    OG så synes jeg det er fint at samfunnet har billig merker som first price, rema100 og Coop. Slik at de menneskene som dessverre ikke har så god råd får kjøpe mat.

  14. Asså det er ikke noe galt selv om man velger frist price? Asså jeg digger frist price og vil heller bruker pengene mine på billig mat som er god og mye i i stedenfor dyr mat. Så kan man spare pengene å bruke dem på ferie senere ellerno. Så det er ikke sånn at man kjøper frist price fordi man har mindre penger enn andre? Hvorfor må man ha Alt det dyre for å være perfekt/ha nok penger?

  15. Kjør på med Disney Land. Hahah eg er berre 14 år, men det er driiiit gøy der. Prøv å ta med deg Morten i spøkelses huset.💛 kos dere max💛💛💛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *