JEG VIL FLYTTE TILBAKE

Categories Personlig

De siste dagene har virkelig rastløsheten tatt meg. Jeg tror ikke jeg har fortalt dere dette før, men visste dere at jeg ofte kjemper mot rastløsheten min? Jeg kan plutselig våkne opp å tenke “I dag MÅ jeg reise til Trondheim”. Det er ingen spesiell grunn til at jeg plutselig må reise til Trondheim, jeg bare føler at det MÅ skje noe, og det MÅ skje nå. Vet dere hva jeg gjør akkurat nå? Jeg ser på leiligheter i Trondheim. Jeg fikk plutselig lyst å flytte tilbake, begynne å trene på 3T igjen, være med vennene mine og nyte livet i bartebyen. For bare noen måneder siden ville jeg aldri flytte tilbake, og nå? Nå er det ingenting som frister mer. Noen ganger lurer jeg på om jeg er syk. 

Hadde det ikke vært for at jeg skal reise om en uke, så hadde jeg bestilt meg flybillett til Los Angeles akkurat nå. Hva skal jeg i Norge egentlig? Jeg har ingen grunn til å være her sånn egentlig, men når jeg konstant føler at jeg må reise bort må jeg ta tak. Jeg kan ikke reise hver eneste uke, det tror jeg ikke vil gi meg noe godt. Jeg tror kanskje jeg må ta kontakt med denne psykologen jeg avbestilte. Jeg skjønner at jeg må snakke med noen, men jeg vet ikke om jeg føler meg klar. Faen altså

26 kommentarer

26 thoughts on “JEG VIL FLYTTE TILBAKE

  1. Hei, har du oppdatert kodingen på bloggen i det siste eller? Før kunne jeg gå inn på bloggen med iPhone uten problemer, men nå må jeg inn å skrive m. før blogg adressen din. Ingen stor sak, men veldig kjedelig når bloggen din, uten m. først allerede kommer opp på ofte besøkt i safari🙈

  2. Eg elsker Trondheim,har famelie der så er på besøk hvert år
    2-3 ganger ca😄Trondheim er en fin by🦋

  3. Er det ikke bare Oslo som har gjort deg syk da the place with canser akka Oslo Trondheim is hvem

  4. Hei! Jeg ville bare si at jeg har slitt med det samme som deg. Det å være rastløs og føle at noe hele tiden må skje. Jeg tok kontakt med psykolog for omtrent en mnd siden, uten å helt vite hvorfor- jeg visste bare at noe måtte endre seg. Har vært der tre ganger til nå, og jeg føler meg sterkere og mye mer tilfreds med meg selv enn jeg noen gang har gjort. Så jeg ville anbefalt deg å bestille en time igjen, det er ikke noe galt ved å prøve, hva har du å tape på det?

  5. Kjære, Sofie. Vi har alle våres ting, ofte for en grunn – enten det er noe man har erfart eller en konsekvens av det man har opplevd. En slags motstandskraft eller forsvarsmekanisme.
    Har følt noe lignende slik som deg i mange år, bare at livet mitt aldri kunne bli bra nok for meg. Jeg ønsket meg alltid noe mer og større, og ikke minst noe annet, tror jeg?
    Det er nok veldig greit å dra til psykolog for å prate litt. Det trenger de fleste i blant. Og spesielt, om man føler det er noe som er et “problem” i hverdagen. Slik at man foreksempel aldri kan slappe av og bare være tilpass med det man har. At man aldri klarer å la være og hive/søken etter noe mer.
    Noen ganger må man spørre seg, hvorfor føler jeg det jeg føler akkurat nå? Hva er det som ligger dypere i de følelsene eller tankene? Hva kan jeg gjøre for å forandre tankegangen min på et moderat nivå, slik at jeg får det bedre med meg selv?
    Dette er jo noe en psykolog eller mentor kan hjelpe deg med å finne ut av. Man viser ikke annet enn styrke ved å faktisk oppsøke psykolog og ta tak i det man ønsker, enten det er en liten fille ting eller en stor ting som plager en. Man føler seg nok aldri klar for det, men man må bare hive seg i det. For hva er det å tape på, ved å bare prøve?
    Stå på, Sofie!<3

  6. Sofie! Jeg føler akkurat det samme. Jeg flytta til Oslo i august. Og når jeg flytta så trivdes jeg kjempe godt i oslo men nå er det ingenting jeg vil mere enn å flytte tilbake til trondheim!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *