DET KOSTER Å VÆRE DEPPA

Categories Personlig

Vet dere hva jeg gjør når jeg depper? shopper. Jeg hadde egentlig bestemt meg for og ikke shoppe på en stund, på grunn av at jeg reiser til Dubai om en uke. Jeg kommer til å shoppe masse i Dubai, så hvorfor skal jeg shoppe her hjemme i kjedelige Norge? Jeg kjøper klær jeg egentlig ikke trenger, men jeg føler likevel at jeg må. Jeg må for å føle meg lykkelig, om det så bare er i noen minutter. Jeg var kjempe fornøyd med en jakke jeg kjøpte i går, men i dag har jeg allerede glemt den. Den kommer til å henge i skapet sammen med alle de andre jakkene mine. Jeg har overdrevent mye klær, kanskje ikke så rart når man har null kontroll. 

I går shoppet jeg for ca 2000kr. Vet dere hva jeg gjorde i dag? shoppet igjen. Jeg fant en nettside med så mye fint, som jeg bare måtte ha. Jeg følte meg så lykkelig mens jeg scrollet nedover å fant masse fine plagg, nå to timer senere føler jeg tom. Jeg shoppet på nytt, for 4000kr. På to dager har jeg brukt 6000kr på noe så unødvendig som klær. Rett før jeg reiser til Dubai. Hva faen driver jeg egentlig med? Jeg vet ikke hvorfor jeg deler dette med dere egentlig, for det er bare flaut. Kanskje jeg trenger å innse det selv, kanskje det er derfor jeg føler behovet for å skrive dette innlegget. 

Nå skal jeg legge meg. Tenke noen positive tanker, og forhåpentligvis våkne til en ny å bedre uke. Jeg har i alle fall nye klær til 4000kr på vei. For et teit og flaut luksusproblem. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av meg selv. God natt.

30 kommentarer

30 thoughts on “DET KOSTER Å VÆRE DEPPA

  1. Syntes det egt er helt uaktuelt at du sier du har det så fælt fordi det er mange som har det mye verre enn deg, men du skal få si hva du vil

  2. Uff da, dette høres ut som et dilemma, ja.. Jeg har selv de dagene jeg unner meg litt nettshopping, men det går sjeldent over 500kr. Ikke veldig rart, jeg er en fattig student som lever på laanekassens penger.
    Jeg skal ikke komme her å gi livsråd, for det er jeg ikke noe flink på, men kanskje man kunne løse luksusproblemet ved å f.eks tenke på shopping som smaken av godteri. ( Sikkert et utrolig dårlig eksempel, men la gå.)
    Godis prøver man å unngå i hverdagene, om man MÅ ha det, skal det være i helger, right? Så om man f.eks brukte en mental strategi på å ikke la seg friste av å shoppe det første og beste man ser. Så tror jeg at det hadde hjulpet en hel del om man innstiller seg på det. Jeg tenker det at hvis man tenker at: «Den jakka må jeg bare ha, for den var jo ??såå?? billig, så har det ikke har så mye å si..» Men slik du sier så varer ikke den lykkerusen du får mer enn noen minutter. Slik som et godteri. Den gode smaken varer i noen minutter før du har svelget den (pengene) og må da ta et nytt godteri for å smake den gode smaken.
    Men dette finner du nok ut av på egenhånd tenker jeg. Har man råd til det er det jo egentlig ikke et problem, men det er jo alltids kjekt å ha litt ekstra penger i lommeboken når man skal ut på ferie!

  3. “Det er mange andre som har det mye verre enn deg”, er du seriøs nå? Dette er det dummeste argumentet jeg noensinne har hørt, og jeg ser det dessverre litt for ofte. Det kommer alltid til å være noen som har det verre, uansett problem. Hva som er ille for deg er ikke for andre. Det er slike folk som deg gjør at andre ikke tør å fortelle om ting de sliter med. Det skal ikke være slik at man ikke får ha det vondt, fordi noen alltid kommer til å ha det verre. Jeg kjenner jeg blir oppriktig sint når jeg ser slike kommentarer – fordi det skal ikke være sånn at noen skal ha “rett” på å ha det vondt, og andre ikke.

  4. Hva tenker du om skytemassakren i Las Vegas? Kommer det et innlegg?:/ Hvordan er det for deg å se at noen prøver å gjenskape utøya?
    Vi må holde sammen, pray for Las Vegas!<3

  5. Og du skriver dette fordi? Hvis du ønsker skryte så oppfatter jeg ikke dette som at du er heldig, men snarere har et stort problem!

  6. Jeg synes også det hjelper å shoppe når man er nedfor/deppa 😁
    Er ikke noe å være flau over det, har man mulighet til det, og man føler det hjelper, så synes jeg man skal gjøre det 😊
    Og folk trenger ikke være så negative til dette, da tror jeg heller man skal tenke hva man selv gjør først ✌🏼

  7. Anonym 19:00: Håper virkelig du troller. For den “andre har det mye verre enn deg, så du kan ikke klage” er så sykt gammel. Så hvis noen brekker benet skal man da si “altså du kan ikke ha vondt, for det finnes folk som får benet amputert”. Det blir bare et alt for tynt argument.

  8. Jeg tror de fleste jenter har det slik når vi er deppa, en kort lykke følelse. Synes du er tøff som tør å skrive dette på siden din, krever guts det ass! Ettersom det skjer så mye i verden som f.eks sult og massemord. Men på grunn av det som skjer i verden… Hvorfor ikke engasjere deg mer i det?? Donere penger? For det virker som du har mulighet til det når du skriver hvor mye du sløser bort. De pengene kan redde mange, skolegang osv.. Bli med på UNISEF bøssebærer? Bli fadder? Jeg tror at slike ting vil få oss til å føle oss bedre med oss selv, at vi prøver å gjøre en forskjell til at andre skal ha det bra. Da har vi det bra også. Hvis du skjønner? Det handler om selvfølelsen vår, og her må vi alle bli flinkere til å akseptere at vi er den vi er, og det er bra nok. Hele tiden fortelle oss det, lage et mantra, som du sier til deg selv hver dag: DU ER FANTASTISK <3

  9. Det der er ingenting. Har en gjeld på 15 000 kr på klarna etter deprisive perioder ( bipolar type 2) har ingen aning hva jeg har brukt pengene på og i stede for og kunne spare de 20k jeg får tilbake på skattepengene så må de rett til klarna..

  10. Plager meg veldig at du skrev «og shoppe» når det skal være «å shoppe» i setninga: Jeg hadde egentlig bestemt meg for og ikke shoppe på en stund.

  11. Hahha jeg er HELT lik! Handler ikke for like store summer selvfølgelig da vi ikke har samme lønn, men nesten hver gang jeg er deppa/synes synd på meg selv – kjøper jeg nye klær. “Den var fin, den trenger jeg”, og så er jeg lykkelig i noen timer før jeg finner et nytt plagg jeg ønsker meg.. Evig sirkel

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *