7 SPØRSMÅL OG SVAR // BOLIG OG SAMBOERSKAP

Categories Ikke kategorisert

Jeg har fått veldig mange spørsmål om hvordan det er å bo i Oslo og hvordan det er å bo med Andrea. Jeg tenkte derfor å besvare de mest stilte spørsmålene. 

Hvor i Oslo bor dere?
Jeg kommer nok aldri til å legge ut adressen min på nett, da man aldri vet hva slags mennesker som følger med på bloggen. Det er ikke lenge siden jeg fortalte dere om en voksen mann på godt over 40 år som daglig skrev mailer til meg, så jeg har ikke spesielt lyst til at han skal finne ut hvor jeg bor. Jeg kan uansett fortelle dere hvilket området vi bor i siden det er veldig mange som er nysgjerrige. Andrea og jeg bor midt mellom Grunerløkka og Oslo S. Storgata og Brugata er ikke så langt unna oss, så det er derfor veldig mange som ser på dette som et skummelt sted å bo. Spør du meg er det veldig overdrevent, og på den tiden jeg har bodd her har jeg ikke merket noe som helst. Både Andrea og jeg går alene på kveldstid, og ingen av oss har opplevd noe ubehagelig. Morten har bodd her i nesten to år uten å merke noe som helst, så jeg vil si at det er helt trygt. 

Hvor mye betaler dere i leie?
Vi betaler 15500kr inkludert internett og varmtvann. Vi har en helt nyoppusset leilighet på nesten 80 kvm, så jeg vil si det er ganske billig til å være Oslo-priser. Grunnen til at det er så billig er nok området vi bor i, da det ikke er spesielt dyrt å leie her. Er du på utkikk etter leiligheter i Oslo ville jeg absolutt sett på “sentrum” på finn.no. Jeg tror du vil finne mye fint til en helt OK pris 🙂

Føler du deg utrygg i Oslo?
Aldri. Det dere ser og leser om på nyhetene er som oftest innenfor de ekstreme miljøene, og det går sjeldent utover oss “privatpersoner” om jeg kan kalle oss det. Selv om jeg helt klart savner Trondheim, er Oslo den beste byen jeg har bodd i 🙂 Jeg trives veldig godt. 

Hva synes du om beliggenheten der dere bor?
ELSKER DET. Vi har absolutt alt vi trenger 2-5minutter unna, det er utrolig deilig. Vi kan ta trikker og t-baner overalt uten å måtte bytte. Skal vi ut å reise ligger Oslo sentralbanestasjon bare 5 minutter unna. Vi slipper derfor å drasse med koffertene på trikken. Det tar ikke mer enn 5-7 minutter til Karl Johan, og kanskje 15 minutter til Aker brygge. Dere aner ikke for et behagelig område vi bor i, alt er så enkelt her. 

Siden du og Morten sier dere er naboer, bor dere i samme bygg eller rett ved hverandre?
Vi bor ikke i samme bygg. Morten bor i gaten ovenfor oss, så det tar under 1 minutt å gå til han. Det er veldig deilig og ikke minst enkelt å ha kjæresten sin som den nærmeste nabo, så vi er veldig heldig der. Det morsomme er at Andrea og jeg hadde ingen anelse om at leiligheten lå rett ved Morten, vi fikk derfor ganske sjokk når vi fulgte etter GPS’en. Det som er enda morsommere er at begge to sa at vi ALDRI kunne bodd i området Morten og Martine bodde i, men der tok vi visst veldig feil. 

Hvordan gjør dere det med mat og regninger?
Regningene splitter vi likt mellom oss, da begge bor her. Maten kjøper vi hver for oss, men vi pleier alltid å ta mat av hverandre 🙂 Ingen av oss er gjerrige, så det blir absolutt ikke krangling om Andrea tar maten min eller motsatt. Elsker å bo med Andrea, det såå behagelig. 

Beste og verste med å bo med Andrea?
Det beste må være at vi klarer å ha et så fint samboerskap. Vi er veldig flinke til å respektere hverandre, og vi er veldig like når det kommer til hvordan vi vil ha det hjemme. Vi liker å ha det koselig og ryddig. Vi er ikke sånn “det er din tur til å vaske” , men heller vasker når vi ser det blir skitten. Vi er kanskje mer som en familie enn to venner som bor sammen vil jeg si. 

Jeg kommer ikke på noe som er ille når det kommer til samboerskapet vårt. MÅ jeg velge noe må det være humørsvingningene til Andrea når hun ikke får sjokolade, de er SYKE, haha. 

 

15 kommentarer

15 thoughts on “7 SPØRSMÅL OG SVAR // BOLIG OG SAMBOERSKAP

  1. Må bare starte med å si at jeg liker bloggen fin utrolig godt❤️ Men jeg lurte på noe, når du bleket håret ditt gjorde du det bare en gang og fikk det så lyst eller flere? Jeg bleket nemlig håret i dag og det ble bare lysebrunt. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen tips?❤️❤️

  2. Leiligheten deres er så fiiin!! Guuud! Så snapchat videoen du la ut etter at du hadde rydda og innredninga deres er så moderne❤️

  3. Jeg synes det brune håre ditt er finest ,håret blir mindre slitt og brunfargen ser mer passende ut. Jeg har selv farget håret lyst, så tilbake til mørkt,fordi det er min naturlige hårfarge. Da er det litt sårende når visse mennesker kommer å maser om man kan farge det lyst igjen fordi de synes det passer meg bedre. Itilegg er d kjempe dyrt å farge ettervekst osv. Blir bare irritert at folk driver å mase sånt når mørkt er den naturlige hårfargen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *