LA OSS REDDE BOB

Categories Samfunn

Har dere møtt Celine? Ikke? Da skal jeg fortelle dere litt om henne. Celine er verdens snilleste hund. Hun elsker mennesker. Logrer og til og med smiler når jeg kommer hjem. Hun hopper ofte av glede. Hun er veldig sosial og skal gjerne hilse på alle. Hun kan noen ganger være litt for engasjert og ivrig om hun møter på andre mennesker. Det kan noen ganger være ubehagelig når hun hopper på meg og andre. Ikke på grunn av aggresjon, men på grunn av at hun har klør. Hun har skapt rift på huden min og andres flere ganger, noe som kanskje ikke er så unormalt? 

Dette er Bob. Han minner meg om Celine på mange måter, bare litt større. Bob er også som Celine, han elsker å hilse på mennesker. Han kan bli glad og ivrig når han møter på forbipasserende. Han har også laget en rift, akkurat som Celine. Forskjellen er at Bob må bøte med livet. Han har nå satt i varetekt i 2 år for å bli dødsdømt på grunnlag av at han er en hund. Han hopper, han logrer og han vil så gjerne hilse på. 

Bob har blitt undersøkt flere ganger, der to sakkyndige veterinærer har forklart i retten at han ikke er aggressiv eller nervøs. Han har heller ingen fortid som beskriver han som noe annet enn snill og god. Han har vært på kennel eller rettere sagt varetekt i 2 år, der de kun har positive ting å si om Bob. Likevel er ikke det nok, for nå må Bob bøte med livet for å ha oppført seg som en helt normal hund. 

Velkommen til verdens beste land. Landet vi må være redde for at hundene våre skal oppføre seg som en hund skal. Landet der en politimann kan bestemme om hunden din skal leve eller ikke. Han kjenner ikke Celine eller Bob, han bare dømmer ut fra en oppførsel han har sett den ene gangen. 

Jeg er heldig, for denne saken handler ikke om Celine, den handler om Bob. Som hundeeier vet jeg at jeg ville gjort alt i min makt for å redde livet til Celine om hun skulle blitt dødsdømt for noe så urettferdig. Så la oss hjelpe. La oss redde Bob. La oss snakke ihjel denne saken, og kjempe for Bob som ikke har en stemme. 

JEG OPPFORDRER ALLE TIL Å DELE DETTE INNLEGGET SÅNN AT VI SAMMEN KANSKJE KLARER Å REDDE BOB. DET HAR VIST SEG GANG PÅ GANG HVILKEN MAKT SOSIALE MEDIER HA, LA OSS VISE DET IGJEN. JEG OPPFORDRER OGSÅ ALLE TIL Å LIKE BOB SIN FACEBOOK-SIDE HER

#REDDBOB ♥

DU KAN SIGNERE FOR BOB HER

41 kommentarer

41 thoughts on “LA OSS REDDE BOB

  1. Så fantastisk bra at du skriver om denne forferdelige og urettferdige saken! Har fulgt den i 2 år nå og jeg blir skremt over hvor lett det er å få hunder dømt til døden. Det er skremmende hvor mye makt politiet har i forhold til de som faktisk er eksperter innen sitt felt som gang på gang har vist at Bob ikke er farlig. Noe av det jeg skammer meg mest over er hvor lite verdi dyr faktisk har her i landet,og hvor dårlig rettssikkerhet de har. Bob,som gjorde den eneste feilen av å være en stor hund og litt for ivrig må dø,mens mennesker som mishandler og dreper dyr så vidt får en bot eller fengsel. Senest i går var det en sak om en sadistisk j**** som hadde mishandlet en valp og latt den være alene i ett døgn,noe som gjorde at den døde,og hva slags “straff” er det han får? Kun 21!!!! dagers fengsel og han har mulighet til å skaffe seg dyr igjen om 5 år!!! Det er så urettferdig og skammende som man får det. Det norske rettssystemet er skak kjørt,og jeg får bare håpe at min hund ikke må bøte med livet hvis han blir for ivrig mot en forbipasserende. Men tror også det ligger mye i HVILKE type hunder som gjør dette. Jo større de er,jo farligere er det å ha de ute på tur tydligvis 🙁

  2. Anonym: Veldig fint at du ser det store bildet, og ikke det at du gir meg “et klikk”. Du har jo allerede gitt med det, så hvorfor ikke bruke det på noe fornuftig istedenfor å legge igjen denne kommentaren? Dette handler ikke om meg, det handler om en hund som mest sannsynlig må bøte med for noe utrolig urettferdig!

  3. Kjempefint at du skriver om dette! Har selv en stor hund som er utrolig glad i mennesker og som sikkert kunne gjort det samme. Det er utrolig skremmende å tenke på at det skal så lite til før han kunne blitt dødsdømt 🙁

  4. Så fint at du skriver om dette! Når dommen kom fra lagmannsretten satt jeg med tårer i øynene. Jeg kan ikke tro at rettssystemet vårt er sånn. Voldtektsmenn og mordere får god behandling og kan ta utdanning i fengselet, og kan til og med komme ut tidligere med god oppførsel. Jeg tror det var sånn at Bob sto utenfor, bundet. De forbipasserende skal ha gått nærme nok for at han skal kunne hoppe på de. I følge hundeloven er det ikke lov å binde hunder utenfor inngangen til butikk, spesielt fordi hundene blir satt i en stressende situasjon. Å ta fra livet til et dyr så fort er grusomt, Bob fortjener å leve sine siste dager nå som han er så gammel!

  5. En av kollegaene til faren min fikk hunden sin avlivet fordi den knurra, velkommen til Norge…

  6. mange hunder hppper på folk. at man da kan få et kloremerke eller et blåmerke er da ingen grunn til at en hund skal bli avlivet. hadde hunden gitt et kraftig bitt hadde det vært noe annet. jeg har en liten hund og den hopper av og til fordi han blir så glad. men at det kan ende med avliving hvis en person kan få et rift eller et blåmerke av den gjør meg redd nå

  7. Det er så gælig urettferdig det skulle ikke finnes dødstraff for dyr i så fall burde det ha funnes får oss mennesker også!😔

  8. Ingen bryr seg når et menneske gjør sånne ting, og dette er normal oppførsel for en hund. Hunder blir gira av mennesker, og det er helt idiotisk at de skal miste livet sitt av den grunn.
    I Norge blir ikke mennesker som har gjort massemord dømt til døden engang. Mens en hund som har gitt noen et lite blåmerke eller en rift (som ikke engang påvirker livet til noen), skal betale med livet sitt for det som ikke kan kalles en skade engang? Orker ikke.

  9. Helt forferdelig at han skal måtte bøte med livet for noe så lite, hva med katter? Som har enda skarpere klør og kan kløne mye værre enn hunder? Og de kan være ganske så aggresive, jeg synes katter er helt ok dyr men jeg skjønner ikke hvorfor hunder blir sett på som aggresive for noe som ikke er aggresivt, mens katter slipper unna? Har ikke noe i mot katter, men synes det er litt rart

  10. Detter er veldig trist. Begynner nesten å gråte. Støtter dette 100%. Jeg har opplevd at en hund jeg var glad i døde. Det er hardt. Elsker deg<3

  11. Hadde jeg hatt skikkelig skrekk mot hunder, og den svære bikkja der hadde hoppet på meg da hadde jeg vært skeptisk selv… Det hadde sikkert den personen det skjedde med! Og når han i tillegg fikk en rift og et blåmerke kan det jo være skummelt.. De mener nok at hunden kanskje kan gjøre det igjen og at den da kan bli aggresiv og bite vedkommende neste gang.. Så egentlig kan jeg skjønne at det kanskje blir som det blir med den dessverre:( Hadde nok blitt godt forbanna om det hadde skjedd med meg.. Og om man foreksempel går i parken og aner fred og ingen fare og så hopper bikkja på deg..?? Uff, grøss og gru om jeg da var redd for hunder fra før altså!

  12. Hei, som blogger synes jeg ikke at du skal drive og kalle dine følgere får hjerteløse og IKKE et menneske, fordi dem ikke har tid til og prioritere en hund.
    Jeg personlig synes du skal være stolt får de som hjelper deg for dt første!
    Mens du driver og kaller dem hjerteløse og IKKE et menneske så driver de som vil hjelpe deg hjelper deg!

  13. For en trist sak… Verden kan virkelig være urettferdig!
    Må likevel rette på en ting. Dette er nok ikke en enkelt politimann sin avgjørelse. Avliving av dyr er nemlig en forvaltningssak hvor politiet ikke er involvert i det hele tatt. Jeg jobber selv som politi og er veldig dyrekjær. Kjenner jeg synes det er litt leit at politiet blir den “slemme” parten og får et dårlig rykte. Rett og slett skikkelig urettferdig!

  14. Selfølgerlig har jeg støttet assa det er jo helt sykt hvordan verden er onsdag vi må få en stopp på denne slags oppførsel. Og til dere som ikke stemmer pga at du sitter i varetekt ikke er fan av hunder eller noen sånne kommentarer burde skamme dere. Hilsen gutt på14.

  15. Eerika: Snakker ikke om å ikke ha tid, det tar under et minutt å like siden til Bob eller dele innlegget. ALT hjelper 🙂
    Ser uansett poenget ditt, og formulerte meg kanskje litt feil

  16. Her blir en hund dødsdømt for et lite uheLL som ikke ga noen stor skade for vitnet mens menn kommer unna med å voldta andre kvinner..

  17. Jeg synes dt er veldig fint❤️ Jeg elsker dt du gjør og vordan du egt er, og jeg skal hjelpe bob❤️❤️

  18. Signerte akkurat! Veldig fint av deg Sofie at du er for dyreloven, rettigheter og likestiling og ikke bare sminke, Trening, Kosthold og Negler! Stå på Sofie!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *