UKENS SPØRSMÅL

Categories Ikke kategorisert

Hvordan oppførte du deg på ungdomsskolen?
Ikke veldig bra. Jeg er faktisk ganske flau over oppførselen min på ungdomsskolen. Jeg taklet ikke så bra at pappa døde, så istedenfor å vise sårbarheten min skjulte jeg den bak det å skulle være så tøff. Jeg var livredd for at noen skulle se at jeg var lei meg, så jeg oppførte meg derfor som en dritt istedenfor. Jeg var en veldig usikker tenåring, som jeg prøvde å skjule bak en “bad ass” oppførsel. Ikke noe jeg er stolt over den dag i dag. 

Har du fortsatt kontakt med de vennene du hadde før PH?
De aller fleste. Jeg har ikke endret meg som person på grunn av et TV-program, men livet mitt har endret seg veldig. Jeg er mye mer opptatt nå enn hva jeg var før, og har derfor mye mindre tid til å henge med mennesker jeg bryr meg om. Mine aller nærmeste som kjenner meg godt har godtatt dette, mens de som kanskje ikke sto meg så nære har tatt litt mer avstand. Jeg føler det kanskje er lettere å skylde på meg, for da kan man bruke unnskyldninger som “du har endret deg”, istedenfor å kanskje se at begge parter er dårlige til å ta kontakt. 

Hvem likte du minst på PH?
Godt spørsmål. Jeg likte egentlig alle veldig godt inne på hotellet, det var ikke før vi kom hjem at jeg fikk et annet syn på av noen av de. 

Hva liker du best med Morten?
At han snorker. 

Har du det bra?
Takk som spør, det er veldig koselig at du bryr deg <3 Akkurat nå har jeg det ikke så veldig bra, men det er rett og slett for at livet mitt har vært utrolig stressende de siste tre ukene. Jeg har kanskje sovet 3-4 timer hver eneste natt, i tillegg til at jeg ikke har slappet av noe som helst. Jeg er derfor helt utslitt, noe som selvfølgelig påvirker humøret mitt. Jeg er veldig glad for at jeg skal på ferie nå, det trenger jeg!

Hvor kjøper du kjolene dine?
Nelly og DM Retro. Sistnevnte har utrolig mye fine og ikke minst spesielle kjoler, anbefales <3 

Hva er det beste med å ha en blogg?
Det må være det at jeg kan ta med meg jobben min over alt i verden, det elsker jeg. 

Er det noen som har tatt kontakt med deg på grunn av PH?
Helt i starten var det et par stykker jeg ikke hadde snakket med på lenge som plutselig var kjempegira på å henge med meg. Noen av de har vært skikkelig slemme mot meg, så det hele var egentlig bare veldig spesielt. 

Har du tenkt å få en hund til?
Når livet roer seg ned, og jeg har kjøpt meg leilighet skal jeg helt klart ha en hund til. Jeg vil kjøpe en til før Celine dør, på grunn av at jeg er veldig redd for at jeg vil sammenligne den nye med Celine om jeg kjøper den etter. Om dere forstår? Det er ingen hund i verden som vil ta Celine sin plass, så jeg føler derfor det er viktig å kjøpe en som ikke vil bli sammenlignet med henne. 

Har du noen gang vært sammen med en du ikke var forelsket i?
Ja, og det er kanskje noe av det slemmeste jeg har gjort mot et menneske. På dette tidspunktet føltes det ut som at jeg såret han mer med å gjøre det slutt for at jeg ikke var forelsket, enn å bare være sammen med han. Man kan ikke styre følelsene sine, og selv om jeg var veldig glad i han så var jeg ikke forelsket. Noe som er helt OK. Det er mye bedre å bare være ærlig istedenfor å være sammen med noen bare for å være snill. Det var ikke greit gjort av meg, og jeg anbefaler alle som føler det likt å ta seg en skikkelig prat med kjæresten. Fortell hva du føler, det tror jeg h*n vil sette pris på. Tenk deg selv, ville du vært sammen med en som ikke var forelsket i deg? 

Har Morten jobb?
Ja, han jobber med sosiale medier.

Hva hadde du svart om Morten hadde fridd?
Nei, haha. Jeg er absolutt ikke klar for å gifte meg nå, og vi har bare vært sammen i 6 måneder. Jeg hadde derfor blitt kjemperedd om Morten hadde fridd til meg, det hadde vært ekstremt ubehagelig. 

Hvis du skulle bodd i et annet land, hvor ville du bodd? 
Helt klart USA. Los Angeles og New York. 

Kan du snakke Tromsø-dialekt? 
Jeg tenkte faktisk å lage en videoblogg der jeg snakker dialekt, hadde ikke det vært moro? 

Har du noen gang hatt sex med Kevin?
Jeg har fått veldig mange spørsmål om akkurat dette, så jeg valgte å ta det med til slutt. Jeg vet ikke om det er et rykte siden så ekstremt mange spør, men nei. Kevin og jeg har aldri hatt sex. Vi har ikke gjort noe mer enn å kline på flasketuten peker på. 

Hva hadde du gjort om Morten var utro? 
Da hadde jeg gjort det slutt. Jeg ønsker ikke å være sammen med en som er utro 🙂

Hva er det du virkelig engasjerer deg for?
Dyrenes rettigheter. Dere aner ikke hvor mye jeg engasjerer meg for akkurat dette. Såå er jeg generelt veldig opptatt av urettferdighet, det liker jeg ikke. 

Når synes du det er greit at man begynner med sminke?
Jeg synes det er noe man må føle på selv, og kanskje snakke med foreldrene sine om det. Jeg begynte med sminke ganske tidlig, og jeg angrer veldig. Vet dere hvorfor? For at man er barn en så liten del av livet. Man skal faktisk være voksen for resten livet, så nyt denne tiden istedenfor. Hvorfor stresse med det? Du vil aldri få igjen denne tiden av livet ditt, og jeg kan love deg at du vil savne den. Voksenlivet er ikke noe å stresse med, det vil komme fort nok. 

Er det dyrt å være vegetarianer? 
Jeg er ikke vegetarianer, for jeg kan spise kjøtt. Jeg spiser veldig lite vel og merke, av og til bare en gang i uken. Ja, det er veldig dyrt. Jeg synes det er utrolig kjipt at de velger å overprise vegetarprodukter, for da er det ikke alle som har råd til å kjøpe det. Rema 1000 selger til en OK pris, så jeg kan anbefale deg å dra dit om du ikke har så mye penger å bruke. 

Har du noen gang vært så full at du ikke husker noe som helst? 
Jess, det er ikke kult. Pass på alkoholinntaket folkens. 

Hva er det verste med å være blogger?
At du blir dømt og analysert uansett hva du gjør. Jeg er et forbilde, og da er det alltid noen som drar inn dette og skal pirke på absolutt ALT. Det kan være utrolig slitsomt noen ganger, og det virker ikke som at enkelte forventer at jeg skal være perfekt. Dere må huske at jeg er et menneske jeg også. Jeg er også veldig ung enda, og jeg har masse å lære. Jeg kommer til å gjøre feil, akkurat som dere. 

21 kommentarer

21 thoughts on “UKENS SPØRSMÅL

  1. Er det på grunn av Morten eller offentligheten dere ikke er ærlige? Har mistet telling på hvor mange ganger jeg har hørt at du og Kevin har hatt sex

  2. Det er ikke dyrt å være vegetarianer, det er dyrt å leve av vegetariske ferdigprodukter. Hvis man bruker bønner, linser, osv og lager mat selv så er det ikke dyrt i det hele tatt, fakrisk stikk motsatt! Skjønner selvfølgelig at ikke alle har tid til annet enn ferdigmat, men er viktig å merke seg 🙂

  3. Hei Sofie!
    På introen av Morten til PH, står det at han var politihøyskolestudent, hva skjedde med det? slutta han med studiene etter PH?

  4. Jeg bare lurer på dette assa:
    Ser du anderledes på folk med hodeplagg? Eller synes du det er greit? hvet det ikke handler om detta men bare lurte
    Elsker bloggen din kan lese den den dagen lang🤗

  5. Må bare påpeke en ting. Du sier at det er veldig dyrt og være vegetarianer. Det stemmer ikke. Det går nok mer på kunnskap. Etter at jeg ble vegetarianer for fire år siden, sparte jeg 800 kr i mnd på mat. Kjøtt er dyrt! Velger man variert, å er glad i å utforske og lage mat kan man faktisk spare en hel del. For mange vegetarianere er hovedingrediensen i matlaging bønner (linser, kikerter mm.) disse er svært billige 😁 Ville bare tipse om mine erfaringer 🙂

  6. Leila: Hei 🙂 Det har du veldig rett i, så jeg formulerte meg nok litt feil. I en hektisk hverdag har man ikke tid til å lage fra bunnen av, så det jeg mente var at ferdigproduktene var veldig dyre !

  7. Vet du hva? Jeg hadde ikke et veldig bra inntrykk av deg når jeg pendlet til og bodde i Tønsberg for noen år siden, det var faktisk veldig ille og jeg syntes du virket veldig falsk, MEN etter PH (som jeg ikke så på en gang) har jeg fått et helt annet inntrykk av deg, du virker som en sykt bra person med gode verdier og et bra forbilde for yngre. Og bloggen din har faktisk blitt en av mine favorittbloggere!
    Dette kan jo henge sammen med at du spilte tøff som du sa i innlegget her.

  8. Anonym: Hmm, nå lurer jeg virkelig på hvem du er, haha!
    Det er hyggelig å høre at du har fått et annet inntrykk av meg, det gjør meg veldig glad <3 Jeg er egentlig veldig hyggelig, men som sagt så har jeg hatt mine perioder jeg også. Så det er godt å vite at jeg kan vise en annen side også 🙂 <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *