VIDEOBLOGG // JEG SNAKKER TROMSØ-DIALEKT

Categories Videoblogg

Denne videoen har vært så etterspurt, så det føles veldig godt å endelig kan dele den med dere. Jeg forteller dere alt, hvorfor jeg snakker flere dialekter og hvorfor dialekten min har endret seg. Som jeg fortalte dere tidligere i dag, så ble dette en veldig dypt video. Jeg hadde ingen planer om å være så dyp og snakke om det teamet jeg gjorde, men det bare ble sånn. Det er et viktig tema, og jeg håper alle som ser videoen tar dette til seg. Nå skal jeg gå på flyet, vi snakkes <3

{

Trykk på bildet for å komme til videoen <3

31 kommentarer

31 thoughts on “VIDEOBLOGG // JEG SNAKKER TROMSØ-DIALEKT

  1. Omg det var så uvant å høre deg snakke tromsødialekt 😂 Jeg bor og har alltid bodd i Tromsø så det var skikkelig kult at du både snakker østlending og Tromsø dialekt! Fint at du ikke bruker tromsødialekta hvis du ikkje vil!! Love you❤️

  2. Har du noen gang tenkt på å snakke nordlending foran Morten? Kommer det naturlig fram siden har er nord-norsk, eller ikke? 🙂

  3. Ang. dialekter, foretrekker du at vi kommenterer på bokmål eller liker du når vi kommenterer på egen dialekt? Nå som jeg tenker over det tror jeg det hadde vært gøy hvis flere hadde kommentert på egen dialekt, så får man et lite bilde om ca. hvor personen er fra 😀 men så er det noe med å skrive på bokmål da, man kan kanskje oppfattes mer seriøs og slikt. 🤔🤔
    Uansett, du har en veldig unik dialekt, synes det er fint når man ikke har en ren dialekt. Er fra Tromsø selv, men får ofte spørsmål om hvor jeg egentlig er ifra. Fikk det sist for noen uker sider bare, men kan ligge litt i at jeg har familie i Målselv (bodde der fram til jeg var 5 år) og jeg blir litt lett påvirket av andre dialekter generelt

  4. Veldig rart å høre deg snakke nord-norsk! Men fint <3 Derav; nordlendingen 😉
    Kos dere så mye på ferie <3

  5. Jeg kjenner til Tromsø veldig godt, og jeg vet du sier at Tromsødialekten din er utvannet, det forstår jeg veldig godt, men dette hørtes flere ganger ut som Bodø dialekt! Akk som Morten:)) stå på videre❤️

  6. Hadde det ikke vært naturlig og snakke Tromsødialekt med Morten?? Syns dere snakker helt likt jeg.😀

  7. Skjønne Sofie <3
    Jeg kunne virkelig ønske at man i 2017 kunne lage en videoblogg uten å måtte forklare hvorfor man ser "ufresh" (dine ord , jeg synes du ser nydelig ut) ut. Chille klær og "ufresh" er slik vi alle er hjemme, DET er normalen. Mens det å pynte seg er ved spesielle anledninger
    Men skjønner hvorfor du føler for å rettferdiggjøre det når jeg har lest noen kommentarer du får 🙁
    Du er i alle fall supernydelig, og har vett i skallen 🙂
    Stor klem

  8. Iforhold til “søringer” hører jeg godt at du har mye nordlending i deg, men synes du prater mer Bodø enn Tromsø. Du sier “ikke” istedenfor “ikkje” som vi sier i Tromsø. Men morsomt å høre 😊

  9. Haha når du prøvde Tromsø dialekt virka det mer som du snakka som Morten(Bodø dialekt)!
    Æ synes foresten videoen va dritt bra<3

  10. Jeg venta på at du skulle snakke trøndersk også! Kan du ha en video der du snakker flere dialekter?
    Og forresten, tror du at om du ikke hadde møtt Morten på ph (der du snakka “østlandsk” med alle), at det hadde vært naturlig å snakke nordnorsk med han siden han kommer fra bodø?

  11. Anonym: Jeg kan ikke trøndersk, så det blir litt vanskelig dessverre!
    Nei, for det er bare et fåtall jeg snakker nord-norsk med, og det er disse jeg snakket det med når jeg var ganske ung 🙂

  12. Veldig enig med det du sier! Så viktig å huske på at man er bra nok som man er, og ikke trenger å streve etter å være slik som noen andre, enn deg selv. Spesielt ikke være voksen, for det kommer du til å være resten av ditt liv, uansett. Med forventninger og krav om alt mulig. Man lever tross alt bare en gang, som man vet. Og hvorfor ikke bare prøve å nyte hvert stadiet i sitt liv, da?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *