HELLO DUBAI

Categories Reise

Herregud for en lang reise. Vi tok flyet fra Oslo klokken 11.00, og landet ikke i Dubai før klokken 01.00 norsk tid. Dubai ligger to timer foran Norge, så det var altså midt på natten da vi kom frem. Jeg har ikke rukket å sett så mye av Dubai enda, men jeg tror jeg kommer til å like meg her. Det minner meg allerede litt om New York med de høye skyskraperne over alt. Som dere kanskje har fått med dere så ELSKER jeg New York, så jeg er ganske sikker på at Dubai vil falle i smak. Før jeg kom hit var jeg veldig skeptisk på grunn av kulturen man hører så mye snakk om i media. Jeg kan allerede si at dette ikke stemmer. Morten og jeg deler hotellrom, som det står på nettet at man ikke får gjøre. Vi har også bare møtt hyggelige mennesker 🙂 Jeg liker menneskene her såå godt, for noen imøtekommende flotte folk. 

Planen i dag er å dra på stranden, for å så utforske Dubai litt. Vi skal dra på Dubai Mall etterfulgt av fonteneshowet. Jeg skal ta MASSE bilder i dag, slik at jeg kan vise dere mer i morgen. Akkurat nå er det alt for varmt til å gjøre noe annet enn å sole seg og bade, det er 40 varmegrader her!! Dere kan tro aircondition blir godt brukt. 

Her ser dere litt av hotellrommet vårt. Vi bor på Atana Hotel som jeg kan anbefale på det sterkeste. Utenom fargevalget på rommet vårt er det et utrolig fint hotell, med kjempegod service. Vi var så heldig å få rom i toppetasjen, SJEKK utsikten vår <3 ååh, jeg vil aldri hjem. 

51 kommentarer

51 thoughts on “HELLO DUBAI

  1. Reiser du alltid med Norwegian når du/dere skal på 1 uke ferie? Har du Norwegian kreditt kort? Får man poeng når man bestiller turene også? 🙂

  2. Har akkurat vært i Dubai! Hvis dere skal opp i Burj Khalifa anbefaler jeg å gjøre det på dagtid!:) Fonteneshowet er virkelig verdt å se på! Hvis du skal på Armani restaurant så ser man det kjempegodt fra ballkongen der! Kos dere masse!

  3. Skal til Tønsberg på denne uken, har du et hotell og eventuelt noen restauranter å anbefale? 🙂

  4. Blir litt feil å si at det som sies i media bare tull. Ja, det er så klart overdrevent og fremstilt litt feil, men at det bare er tull er vel ikke helt riktig!? Kulturen er, og har lenge vært annerledes enn hva man er vant til her i Norge, og det kan hende at der som dere er, så er ikke reglene strenge, men det er fortsatt steder i Dubai med store forskjeller, der damer for eksempel må gå i hijab. Media fokuserer alltid på det negative, og det er definitivt mye rart om dubai som har dukket opp, så det kan jeg si meg enig at er tull. Håper allikevel dere får en hyggelig tur, og koser dere masse.

  5. Men nå har du jo ikke vært utenfor hotellområdet enda? Det er noe helt annet når du møter det ekte Dubai. Det blir jo det samme som å si at du har opplevd Hellas/Tyrkia/osv. når man bare har vært på all inclusive hotell hele tiden… Som blogger bør du ikke skrive at det som står i media ikke stemmer, men du må gjerne fortelle om at du ble positivt overrasket. Bare å google, så finner man flere nyheter om turister i problem pga kulturkrasj der.

  6. du er alltid utrolig pen, men vil bare si at når du ikke tegner øyenbryna dine så får du helt sykt nydelige øyne!!!

  7. Hei! Jeg var i Dubai i sommerferien og jeg anbefaler å dra opp i Burj Khalifa! Hvis dere skal dit anbefaler jeg det på dagtid og ikke kveldstid👍🏼 Fonteneshowet er kjempefint og anbefales virkelig!! Hvis dere vil spise på en eksklusive og fin restaurant anbefaler jeg Armani! Kos dere<3

  8. Anette: Jo det har jeg 🙂 Kom akkurat tilbake til hotellet nå, og vi skal ut å utforske mer veldig snart. Jeg formulerte meg kanskje litt feil, for selvfølgelig er det mye rett i det media skriver. MEN mye er veldig overdrevent og skremmende å lese. Vi har ikke opplevd noe kulturkrasj enda 🙂 Jeg går i de klærne jeg vil og vi oppfører oss som et kjærestepar. Ingen som har kommentert elle r vært ufine av den grunn 🙂

  9. Dubai er ikke et land lol. Ikke uttal deg om ting du ikke vet en dritt om
    /// kos deg masse Sofie <333 Dubai er herlig, vært der, gikk ikke med hijab lol, det er akkurat som Syden

  10. Hei
    Dubai er fantastisk, men det er fortsatt ikke lovlig for 2 personer av motsatt kjønn som ikke er gift og bo sammen. Dersom dere f.eks har innbrudd på hotelrommet og politiet blir tilkalt vil dere arresteres når de finner ut dere ikke er gift. Da vil innbruddet få en lavere prioritet.

  11. johnny bruvik: Verste jeg har hørt. Da hadde nok hotellet spurt oss om vi var gift eller ikke. Var også mange ugifte som gikk hånd i hånd i dag, kysset og oppførte seg som kjærester foran politiet 🙂 Dette må være fra veldig gammelt av.

  12. Må si jeg er forundret over hvor raskt du ble ekspert. Jeg har reist utallige ganger til emiratene. Som svar til kommentaren ovenfor kan jeg opplyse deg om at hotellet “driter” i om dere er gift eller ikke: det er nemlig ikke dem som straffes.
    Etter få timer i landet kan du altså opplyse om at media fremstiller emiratene feil. Hva er det du anser som media? Mener du at info fra det norske konsulat er feil?
    https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_emiratene/id2428549/
    Og det at du har sett så mange ugifte som kysset foran politiet idag høres ut som en utrolig dårlig forsvarsmekanisme som har fått utløp. Og om du så disse: vel, da hadde de flaks. Og du har sikkert også flaks! Dubai har enorme mengder turister hvert eneste år, og andelen som arresteres er lav. Likevel er det ikke til å komme bort ifra at de som er uheldige kan gå ut av det med store traumer.
    Som en person som appelerer til offentligheten for “det daglige brød”, bør du være forsiktig med å uttale deg om ting du ikke har peiling på. Ikke si at råd om skikk og bruk er tull, og kun mediaskapt. Du misbruker din rolle her!

  13. Jeg har vært der mange ganger og det er sykt gøy og spenndene der. En ting er at du bør ha med deg noe du kan dekke til skuldrene med når du går enkelte plasser for på noen kjøpesenter så er det skilt der det står at man må dekke seg til å da er det litt dumt å ikke ha noe man kan slenge over seg😊😬
    Men kos dere masse og håper dere koser dere mye❤️

  14. Jeg var i Dubai i ferien nå og det er virkelig anbefalt. Kos dere masse og nyt det. Jeg anbefaler virkelig å dra på shoppingsenterene og på Atlantis som er et badeanlegg. Der kan du bade med delfiner, ta masse kule sklier og mye mer!!! Kos dere:))

  15. Herregud hva er greia til folk?? Sofie skrivet utifra hvordan hun og Morten har opplevd Dubai hittil, og det er på denne måten. Hun skriver at hun føler at tipsene og rådene hun har fått ang kjærestepar og hvordan hun går kledd er feil, også er det plutselig galt? Hva vet vel dere om hvordan hun har det på ferie? Kan folk bare chille, blir så sykt oppgitt, folk kan seriøst ikke noe annet enn å snakke dritt om folk, og i denne sammenhengen, om Sofie. Hva r galt med dere? Get a life, vær så snill!
    Sofie, ilu!! Leser bloggen din everyday og jeg ler meg ofte ihjel av innleggene dine, synes du er veldig morsom! Kos dere kjeme masse videre!!

  16. Først en svar på kommentaren til Ingrid:
    Thon hotell brygga er ett fint hotell,ikke dyrt og fine rom ☺️ Og veldig hyggelige folk som jobber der,som virkelig yter service til gjestene 😉 Mange fine restauranter på brygga,med mye god mat i alle sjangere ☺️
    Så til Sofie: Det man leser å hører om Dubai er veldig feil overfor oss turister,ja de har en streng religion men dette er for beboere og ikke turister.. så sant du ikke drar på «landet»
    Du må ikke bruke hijab,men noen steder får feks kvinner ikke lov å drikke alkohol å lignende..
    Men i turist områdene er det ikke noe særlig «regler» for turister 😉
    Nyt turen max,og opplev masse 😍😍

  17. Christin fra Larvik: Ja, det er nok sant 🙂 Vet at Dubai er et strengt land, men nok ikke for oss turister som du sier! Har absolutt ikke merket noe som helst forskjell fra her og andre steder.

  18. Jeg har vært i Dubai flere ganger. Synes turister bør passe på å følge lover og regler, de gjelder nemlig også for oss. Man skal dekke knær og skuldre utenfor hotell/private områder, men man kan gå i bikini på stranden og hotellområder. Man skal ikke holde hender om man ikke er gift , man skal ikke kysse offentlig og ikke være beruset i det offentlige rom. I de fleste tilfeller går det nok bra, men plutselig får man problemer og da får man gjerne store problemer. De liker å gjøre et eksempel ut av turister. Vi fikk feks beskjed om å ikke tilkalle politiet om vi havner i en bilulykke, da vi vil få bot for å lage trøbbel for politiet. Så tror man gjør lurt i å passe seg litt.
    Synes det er synd at du sier det som står i media ikke stemmer, det vil da føre til at andre som drar ned dit heller ikke vil følge lovene. Det står jo også forresten skilt på inngangen til feks Dubai Mall om at man skal dekke knær og skuldre. Så det er faktisk ikke bare tull. Du kan jo sjekke selv om du skal dit…At andre turister gir blaffen i det, betyr ikke at det er greit å gå lettkledt. Synes man kan droppe å dra til Dubai om man ikke kan følge lovene.
    Og nei turister trenger ikke gå i hijab, Dubai er ikke Saudi-Arabia. Men man skal oppføre seg

  19. Det er noe helt annet i turistområdene, enn hva det er utenfor. Jeg kjenner noen som bor i Dubai, og når jeg og kjæresten besøkte de så kunne vi ikke holde hverandre i hånda, eller kysse hverandre i det strøket de bor. Men når vi var i turistområdet så holdt vi hverandre i henda og kyssa for der er de vant til å se det. Jeg hadde også på meg bikini på stranda og shorts når vi var rundt å kikket, men tok på meg bukse og T-skjorte når vi var rundt der vi bodde.
    Kos dere masse videre på tur!

  20. Hei! Jeg var i Dubai i sommerferien og jeg anbefaler å dra opp i Burj Khalifa! Hvis dere skal dit anbefaler jeg det på dagtid og ikke kveldstid👍🏼 Fonteneshowet er kjempefint og anbefales virkelig!! Hvis dere vil spise på en eksklusive og fin restaurant anbefaler jeg Armani! Kos dere<3

  21. Du er mitt forbildet😍😍. Koz dere masse❤️ PS: du og Morten er det fineste parret jeg har sett!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *