SLIK REDIGERER JEG BILDENE MINE

Categories Ikke kategorisert

Jeg har fått mange spørsmål om hvordan jeg redigerer bildene mine. Jeg har prøvd utrolig mange forskjellige redigeringsprogram uten å bli fornøyd, men det var helt til jeg fant lightroom. Det er dessverre ikke gratis, og ikke så veldig billig heller. Jeg betaler 117kr i måneden, som er ganske mye i året. Likevel er jeg helt avhengig av gode bilder som blogger, så for meg er dette den beste investeringen jeg har gjort. Hva er en blogger uten gode bilder? For meg er det ekstremt viktig i alle fall. 

Sånn her ser lightroom ut etter at jeg har imponert inn bildet jeg ønsker å redigere. Til høyre ser dere menyen jeg bruker når jeg redigerer bildene mine. Jeg bruker for det meste lightroom til å redigere lys og farger, da jeg ikke har satt meg noe særlig inn i det. Det er nok mye mer du kan bruke dette programmet til, men jeg har ikke behov for noe mer. 

Her ser dere før og etter bildene. Ikke store forskjellen, men som dere ser har jeg redigert lyset og fargene. 

Her har jeg gjort nøyaktig det samme som på bildet over, bare at jeg har zoomet litt inn sånn at det kanskje var lettere for dere å se forskjellen.

Her ser dere tydelig til høyre (i menyen) hva jeg har redigert. Det er disse jeg bruker mest + farger og clarity. 

Jeg kan sikkert lage et innlegg til der jeg redigerer noen bilder som trenger litt mer redigering, som gjerne har litt mer farger også. Jeg regner uansett med at dere ser hvor bra dette programmet er, og jeg anbefaler virkelig alle som har økonomi til dette å investere i lightroom. Jeg kunne aldri overlevd uten, bloggen ville virkelig ikke blitt det samme. Dere kan bare sammenligne de bildene jeg legger ut nå, med de gamle jeg la ut før. Sjekk DETTE innlegget for eksempel. 

10 kommentarer

10 thoughts on “SLIK REDIGERER JEG BILDENE MINE

  1. Ville bare si at du må kose deg masse! Du har jobbet mye og fortjent dette maks😍 Alt skjer av en grunn, og du er der du er i dag fordi du ikke har gitt opp❤️ Btw du har også en helt herlig personlighet. Tenker spesielt på sminkevideoen din! Jeg digger hvor ekte du er, du skjuler ikke at ting kan gå skeis❤️❤️ Loveu Sofie

  2. Anbefaller oxo Adobe Photoshop, spesielt dersom du ønsker å gjøre større forandringer og/el tilføre unlike effekter. I tillegg er det et enestående grafikk-program. Det er desverre ganske dyrt (kostnaden dekkes gjennom et engangsbeløp), men det finnes heldigvis et gratisprogram som kommer tett opptil; GIMP. Det har i seg selv ikke all verdens funksjoner, men det finnes utallelige (gratis) nedlastbare scripts, add-ons etc etc som er så enkelte å installere at alle vil klare det uten problemer.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *