SLIK FORBEREDER JEG REISENE MINE

Categories Reise

Det er nok ingen hemmelighet at jeg har reist mye. Etter en mye reising rundt om kring i verden lærer man seg et par triks og tips. Jeg tenkte derfor at jeg skulle dele med dere hvordan jeg forbereder mine reiser for å gjøre de billigst og best mulig. 

♥. Jeg har helt sluttet å bestille reiser gjennom Apollo, Ving, osv. Hvorfor? For det er som oftest mye dyrere. Man kan selvfølgelig få billige reiser der også, men jeg har spart utrolig mye penger på å bestille separat. Du blir selvfølgelig stående mer alene om det skjer noe, men jeg har aldri opplevd noe problem med dette. Jeg bestiller flybillettene mine på Momondo, så bruker jeg enten Booking eller Hotels.com for å finne hotell. Btw, booking er som oftest billiger enn Hotels, så sjekk begge sidene før du bestiller hotellet du ønsker å booke. 

♥. Noe jeg alltid gjør før jeg booker et hotell er å google det. Tripadvisor er genialt, og der får du ærlige meninger og vurderinger av hotellet du har vurdert å bestille. Det lønner seg også å se på bilder “fra reisende”, de er gjerne litt mer ærlige enn hva hotellet er selv. Det har ofte skjedd at hotellet har sett veldig bra ut på nettsiden, men virkeligheten er alltid noe helt annet. Derfor er det viktig å alltid google! 

♥. “Top things do to in..” er helt genialt å søke på om du ønsker å utforske stedet du reiser til. Istedenfor å komme inn på sider som nesten har skrevet en leksikon om stedet du skal besøke, så finner du heller punkter. Jeg googlet ” 10 top things to do in Dubai”, og jeg har allerede plukket ut masse jeg ønsker å gjøre. Det kan også være lurt å google for eksempel “Paris blogg” eller ” Paris reiseguide blogg”, da vil du få opp bloggere som har vært akkurat dit du skal reise. Reiseguider er alltid til stor hjelp. 

♥. YouTube er helt genialt om du ønsker å få litt tips og inspirasjon til reisen din. Det er alltid noen som har laget en vlogg fra akkurat det stedet du skal besøke, og der kan du hente masse tips til restauranter, attraksjoner og hoteller. Som dere kanskje forstår så gjør jeg alltid veldig mye reaches når jeg skal ut å reise. Jeg elsker å være forberedt. 

♥. Styr unna de typiske turistfellene, dere vil få en så mye bedre opplevelse. Turistattraksjoner er alltid overpriset, samtidig som det kryr av mennesker. Det er selvfølgelig noe man bare må se som er “typisk” turist, men jeg anbefaler å prøve noe ikke alle gjør. Sist jeg var i Thailand leide vi oss scooter å bare kjørte rundt, og herregud så mange skjule skatter vi fant. Jeg elsker å utforske stedene jeg drar til, det er så morsomt. Dette punktet gjelder restauranter også, for jeg kan nesten garantere at dere vil finne mye bedre og billigere mat et annet sted. Jeg har helt sluttet å spise der alle drar for det er “kjent”, og matopplevelsene mine har blitt mye bedre. Det er min mening da 🙂

♥. Til slutt så er det utrolig mange som har spurt meg om hvordan jeg forbereder meg til en reise i og med at jeg har ganske flyskrekk. Det er litt rart at jeg er så glad i å reise, når jeg hater å fly. Jeg er helt sikker på at om ikke jeg hadde hatt så mye interesse for reising så ville jeg nok aldri flydd med mindre jeg MÅTTE gjøre. Flyskrekken har heldigvis blitt bedre med årene, noe som er utrolig deilig. Jeg forbereder meg ikke på noe som helst måte for å fly, jeg prøver bare å ikke tenke så mye på det. Setter meg på flyet og håndterer stresset om det kommer. I dag hadde vi litt turbulens, og da vekte jeg Morten ved å klype han i låret, hehe sorry. Det hjelper å klype da, et lite tips 😉 hehe neida. 

10 kommentarer

10 thoughts on “SLIK FORBEREDER JEG REISENE MINE

  1. Dette visste jeg faktisk ikke !! Har alltid bestilt gjennom reiseselskaper. Bare etter litt reaches så jeg hvor mye jeg kan spare. Sykt

  2. 1: hvorfor skriver du punktum FØR hver setning?
    2: I fht tripadvisor er jeg uenig. Utallige steder jeg har vært, har jeg fått beskjed om at hvis jeg går inn dit mens de ser på og gir de best kommentar og vurdering, får jeg rabatt og evt. gratis vinflaske.
    3: Hva mener du med at du er missfornøyd med rumpen din, når det er typ 2/3 av bildene du legger ut i et innlegg? Mener ikke dette vondt, kun spm. Er som deg i fht. flyskrekk . grusomt

  3. Elsker å glede meg til turer på Instagram! Søker etter forskjellige tagger, gjerne stedet og hotellet, og andre steder jeg har lyst til å besøke.

  4. He he vi bruker samme metode! Det er såå mye bedre! Lenge leve tripadviser. Meeen bruker du det selv? Anmelder du steder? Vi gjør alltid det når vi er ute å reiser så vi føler vi “bidrar”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *