STØRRELSEN PÅ RUMPEBALLENE MINE

Categories Personlig

En ting jeg ikke forstår. Hvorfor legger du ut bilder av rumpa di når du har komplekser med den?” Jo, det skal jeg gjerne fortelle deg. Jeg jobber hver eneste dag med å godta meg selv som den jeg er, og fortelle meg selv at jeg er bra nok. Var det ikke vanskelig nok før, så skal jeg love deg det at det er vanskelig nok nå der jeg blir fortalt det motsatte hver eneste dagEnten så er jeg feit, har liten rumpe eller så er jeg ikke spesielt pen. Jeg skrev et innlegg med setningen “jeg vet at jeg ikke er stygg” og kommentarene om utseendet mitt tikket inn. “Du er ikke pen”. Neivel, janteloven. 

Jeg får daglig kommentarer om utseendet mitt, og jeg regner med at du som leser dette forstår at det ikke er lett. Ja, jeg er en offentlig person, men jeg er bare et menneske jeg også. Selvfølgelig er det ikke kult å daglig få høre hva som ikke er bra med deg. Hadde jeg vært et par år yngre og vært den usikre Sofie jeg engang var, så ville jeg gått i kjelleren av kommentarene deres. Jeg opererte puppene mine på grunn av et par kommentarer, jeg vil ikke engang tenke på hva jeg hadde gjort nå.

Så jo, jeg legger ut bilder av rumpa mi. Ikke for at jeg elsker den over alt på jord, men for at jeg prøver å godta den. Jeg ønsker ikke å sette grenser for meg selv med å fortelle hva jeg kan og ikke kan gjøre, kun for at jeg ikke er fornøyd. Det er ikke lett å godta seg selv når man daglig får sin dose av “perfekte rumper”. En liten rumpe er ikke lengre bra nok, for vi har blitt alt for vandt til å se store flotte veltrente rumper over alt. Jeg har alltid hatt en liten rumpe, men aldri før har jeg fått kommentarer på den. Verden blir bare mer og mer utseendefiksert, og vi alle er med på å godta dette. Slutt å alltid pek finger på bloggere og kjendiser, dere er også en del av det. Vi blir så påvirket av det vi ser på nett, så vi overbeviser oss selv til å tro at det er sånn det skal være. Jeg skal ikke gå den veien, og legger derfor ut bilder av rumpa mi uansett hvor liten du måtte føle at den er. Når jeg tenker meg om så er det bare noe så lite og ubetydelig som en rumpe. Takk gud for at jeg ikke må kjempe mot kreft hver eneste dag, og at problemet mitt ligger på størrelsen på rumpeballene mine. Verden ass

Jeg er er bra nok som jeg er, og til syvende og sist så er det personligheten som teller. Kanskje jeg ikke har en stor rumpe, men jeg har veldig mange gode egenskaper som jeg er SÅ STOLT av. Nå skal jeg ta med meg min #noass og komme meg på stranda. Vi snakkes. 

55 kommentarer

55 thoughts on “STØRRELSEN PÅ RUMPEBALLENE MINE

  1. Du er virkelig bra nok som du er, Sofie! Dette innlegget får deg til å framstå som et sunt og bra forbilde for de yngre. Jeg vil også bare si at jeg syns du er kjempepen, så om noen sier noe annet så er det kun misunnelse. Kos dere i Dubai <3

  2. Jeg elsker at du legger ut sånne bilder! Du har ikke Verdens største rumpe og får masse hate, men likevel så legger du ut. Det oppfordrer mange jenter til å akspetere kroppen sin akkurat sånn den er! Er bare samfunnet i dag som sier at folk med mindre rumpe ikke kan legge ut bilder, og det er helt sykt.. stå på Sofie og vis fram rumpa ! Digger deg

  3. Jeg blir så sint når jeg leser hatkommentarer. INGEN ER PERFEKTE, ikke de som skriver hat er perfekt engang. Dette var et kjempebra innlegg, og du må bare fortsette å dele bilder av rumpa di<33 Jeg er 15 år og du er et veldig stort forbilde for meg😍 Jeg er så sykt takknemmelig for at du er den du er!! Kos deg masse i Dubai og nyyyyt det!! Klem<33

  4. Du er flott, pen og har en fin liten rompe. En kan ikke ha alt her i verden og synes du er flott som legger ut bilder av deg selv hver dag, med tanke på kommentarfeltet. Du er fin som du er, og husk det! 🙂

  5. Så lenge Morten og dine nærmeste ellers tar deg å din kropp/utseende slik d er er de det er verdt å bry seg om å høre på :).
    Du ble den du ble å du er flott Sofie,digger bloggen din å meningene dine å er veldig enig i mye av det du skriver 😊.
    Er mange bloggere som har mye å lære av deg å Kristin Gjelsvik, dere 2 tar ett oppgjør me dette kroppspresset.. Veldig bra :). Et skrekkeksempel på en blogger (nevner ikke navn, men tipper du skjønner hvem jeg sikter til) er ei som har forandra så mye på utseende at hu rett å slett gikk fra å være naturlig pen til å bli stygg. Slike er ikke forbilder… D er du å Kristin.
    Følger bloggene deres hverdag og digger alle disse stuntene til deg å Morten.. Stå på Sofie å vær den bra jenta du er..
    You rock 👏👍😊

  6. Kjempe bra Sofie 🙂 Ett fantastisk innlegg fra en som virker som en fantastisk jente.
    Du er både slank og har rumpe som er til å være stolt over. Du er ABSOLUTT god nok <3. Ikke minst har du ett ufattelig vakkert ansikt som mange nok misunner deg for. Fortsett å stå med strak rygg og hevet hodet. For med å gjøre det knuser du alle de idiotene som lirer av seg spy og galle.

  7. Følge deg på Snapchat, men det eneste som blir postet ute på mystorien er jo alle de gamle innleggene dine. Blir fort lei av å se din story der 3 av 5 bilder er : herregud!! Me har blitt avkbdlet!!! Sveip opp eller : dere komme aldri til å gjette hva som skjedde!! Sveip opp for å finne ut
    Blir fort uinteressant og følge med på snappen for å sei det sånt.
    Men eller: fine bilder 😉

  8. Ååå blir rørt av sånne bloggere som deg!❤️ Jeg føler selv på det samme, men heg har lært å godta det. Ikke bare godtar jeg det, Jeg synes også at det faktisk er dritfint med ikke så altfor store rumper. Det er dritfint! Det er enestående, og man er unik! Og det aller beste er når man er som deg, viser den fram og er stolt over den! Finnes ikke finere!❤️ -jente 15

  9. Synes du er kjempe pen! Jeg har selv liten rumpe, men altså hallo, så lenge Morten liker den er det ikke nøye er det vel??? Skal jo ikke være noen andre eundt som skal ta på den liksom

  10. Sofie<3
    Du er perfekt akkurat som du er! Som du sier så uansett om du er en offentlig person, så burde du få lov til å legge ut bilder av kroppen din uten at andre kommenterer det! Du er eit stort forbilde for meg om maaange andre, for du er deg selv, du prøver ikke å være noen andre, du er den du er! Du er pen, fin rumpe, og det er ikke noe gale med deg, eg skjønner ikke hva folk snakker om!!💖💖

  11. Herregud, du er jo så langt fra stygg det er mulig å komme!
    Dessuten: Når ble stor rumpe noe å trakte etter??..

  12. HAHAHA! Faen ass, mennesker må virkelig ta et lite oppgjør med seg selv. Takk for at du elsker deg selv!! Det er helt fantastisk. Og du har ingen grunn til å ikke skulle gjøre det. Det er faktisk en bragd i et samfunn som dette. Tipper du inspirerer en million ganger flere jenter, enn de som gir deg hate. Stå på, og stå i det! WOOP

  13. Love what you?re doing!! Prøver stadig på det samme selv. Å legge ut bilder jeg ikke er helt komfortable med fordi de ikke er «picture perfect». Jeg ønsker også å godta meg for den jeg er og ikke hva alle andre ser på som perfekt + masse filter.

  14. Du er faen meg god ass. Digger deg og måten du er på så jævlig, istedenfor å endre på og operere det du selv ser på som noe negativt med deg selv, så prøver du å godta det og gjør en innsats for å føle deg vel ved å for eksempel trene!! Dette skaper et sååå godt bilde for leserne dine om hvordan man bør forholde seg til sine egene komplekser. Alt i alt er det ikke nødvendigvis at du har «en liten rumpe», noe jeg aldri har tenkt over, som gjør at du føler deg uvell, men måten man ser på seg selv. En operasjon vil aldri endre dette. Isabel Raad burde lese mer av deg, for hun fremmer etter min mening det som er motsatt av det du fremmer. DU er den bloggeren alle bør lese og se opp til. DU er et godt forbilde. DU fremmer det som skaper godt selvbilde og god selvfølelse! Du er faen meg rå

  15. Kjenner jeg blir så sykt irritert når folk rakker på andre!! Herregud fu er jo så nydelig og modig!❤️ Vær så snill å ikke ta deg nær av dette og forsett å stå på<33

  16. Respekt til deg, Sofie som viser alle sammen at kropp og rompe ikke er alt her i verden. Jeg har selv liten rompe… å mote skifter hele tiden, Så Ahah t di som har stor rompe når det plutselig blir inn å ha liten rompe:) Ekte respekt til dei, Sofie<33

  17. Synes det er helt sykt hvor mye fokus det har blitt på rumpe, og at man skal bli kritisert bare for hvilken størrelse den har. Kroppspress eksisterte så klart for 10 år siden og men jeg vil si man i større grad ble vurdert ut i fra helheten, fremfor noe så teit som en kroppsdel. Hvor pen eller verdig man er kan ikke defineres ut i fra størrelsen eller formen på en kroppsdel, det handler om hvem man er som person og hvilke kvaliteter man har. Jeg synes det er kjempe flott at du tar opp dette, og du burde virkelig være stolt over deg selv! Du velger å bruke stemmen din til å oppfordre andre mennesker til å være stolt over seg selv, og det er fint å se at bloggere gjør det. Jeg er også enig at vi som lesere er med på å skape utseendepresset som du snakker om, ikke bare dere kjente bloggere. Tror mange glemmer at bak bloggen og fasaden er dere bare vanlige mennesker med deres egne problemer, og at det å kritisere utseendet til en offentlig person er med å skape presset som så mange mener dere står bak.

  18. Anonym over her: det er ikke fint å legge ut bilde av rompa si om den er liten? Hahah, jeg ler meg i hjel. Vet du hva som ikke er fint? 🙂 at slike mennesker som deg, som tror de er bedre enn alle andre legger ut slike latterlige kommentarer anonymt. Håper mange av foreldrene deres er stolte over å ha oppdratt unger med så kvalm oppførsel 👏🏼👏🏼
    Samme pokker om ei rompe er flat eller ei. You go girl! Du er mer enn bra nok og det har jeg skrevet til deg tidligere. Syntes det er flott at du legger ut sånne bilder. Har ikke den største og mest sprettende rompa selv, men hvem bryr seg? romper er romper, de kommer i alle fasonger og størrelser. 🙏🏼

  19. Er vell mer det at vi føler at du BARE legger ut rompebilder når du først legger ut bilder av deg selv. Greit nok at du tar bilder på stranden, men hvorfor akkuratt i den vinkelen der vi ser hele rompa di? Når jeg prøver å komme over mine issues så prøver jeg helst å ta masse andre bilder også og IKKE bare bilde av den kroppsdelen jeg sliter med

  20. Du er bra no akkurat som du er Sofie<3 Jeg ser opp til deg, og du er mitt forbilde akkurat på grunn av at du er sånn som du er! Er så glad for at du finst her og er sånn som du er, stå på!❤️❤️

  21. å være jente i 2017 er faktisk helt sykt utfordrende. Fordi media og samfunnet har skapt et press på at vi skal se sånn og sånn ut. Men hvorfor skal vi det da? Hvorfor skal samfunnet fortelle oss hvordan vi skal se ut? Jenter som pleide å være selvsikre med hvem de var, er ikke lenger det – nettopp fordi media har skapt et bilde av det “perfekte”. Vi er alle forskjellige, noen er små andre er større – sånn er det bare 😬 hvorfor skal vi la samfunnet ødelegge synet på oss selv, og få oss til å operere oss? Som ungdom selv vet jeg hvor stort presset er og hvor sterkt det tar innpå psykisk. Tenk da, for en kjedelig verden det ville vært om vi alle var like? Kropp er kropp, enten den er liten eller stor. Og du, Sofie – både du, rumpa di og hele deg er vakker!! Stå på – jeg heier på deg

  22. Du er flott og sterk, Sofie! Jeg synes du har en flott bakdel, og selv om den ikke er den største på stranda så har det ingenting å si i mine øyne! Stå på gurl, du er et flott forbilde til dem som sliter med kroppress!

  23. Jeg syns faktisk rumpa di er perfekt jeg,helt perfekt for kroppen din 😉
    Tror faktisk det ville sett rart ut hvis du hadde hatt stor rumpe 🙈 Dessuten så syns jeg små rumper er fine 😍 Man trenger ikke ha neger rumpe som man kan putte handle posene på etter man har vært å handla så man slipper å bære 😂😂
    Nei det var ikke rasistisk ment for dere som tenkte det 😉
    Du er kjempe vakker Sofie,og jeg håper virkelig du tar mer til deg de positive tilbakemeldingen enn de negative 😘

  24. Takk for dette innlegget!! Dette innlegget, er det folk bør bli påvirket av. Hvis alle heller kunne kommentert de fine tingene med en annen person, tenk hvor en mye bedre plass denne jorda hadde vært å leve på da. Ingen er perfekte sier vi, men igjen så er alle perfekte. Hvis alle bare VIRKELIG kunne FORSTÅ den setningen der, da kunne jeg kanskje tenkt på å få et barn inn til denne grusomme verden.
    Dette med kroppspress og stygge kommentarer plager meg så sykt. I stedet for å si at ingen er perfekte, hvorfor sier vi heller ikke at alle er? Ideal, normal, unormal, perfekt. Så du må ha store pupper og stor rumpe for å være perfekt? Hvis 50% av verdensbefolkningen mener det, mens de resterende mener det motsatte, hva er det som er perfekt eller idealt da? Fordi 50% mener det, betyr det ikke at det er det? Vi er så mange mennesker med forskjellige meninger og synspunkt at alle kan aldri være 100% enige, og derfor bør vi heller ikke la noen si til oss at vi ikke er bra nok fordi vi ER det. I mitt hode er det ingenting som er idealt, det er bare mennesker med forskjellige meninger. Og derfor er alle også perfekt 🙂

  25. Bra svar. Fortsett sånn! Du er en utrolig flott jente, og det at du ikke prøver å skjule den delen av kroppen din som du selv ikke er så kjempe fornøyd med syns jeg er kjempebra. Flere andre bloggere står vridd til siden i en og samme positur på hvert eneste bilde fordi det er i denne vinkelen de skjuler det de ikke liker, og fremhever det de liker. Du tar bilder fra alle slags vinkler og i alle slags positurer, og det er bra. Det at en så vakker jente som deg innrømmer å ha usikkerheter syns jeg er veldig bra. Det viser yngre jenter at til og med den de ser opp til har usikkerheter, men at man ikke må la de stå i veien for seg selv.

  26. Sofieeee!! Drit bra innlegg! Jeg er så jævli lei av at det ska være et så stort press på å ha stor og fin rumpe!
    Når folk først legger ut rumpebilder på nett så er de «parfekte» men INGEN er parfekte! Og INGEN har den «parfekte» rumpa! For ALLE er forskjellige! Kan ikke folk godta folk som de er, og ikke bry seg om en rumpe? Det er bare fett som står litt utover, og som kan lage litt former, men ikke mye at all.
    Det er personligheten som TELLER og IKKE kroppen!
    Takk for meg.

  27. Synes du har fantastisk fin kropp og de fleste som sier annet er sjalu. Kropper kommer i alle fasonger, men ingenting er finere enn tross misfornøyd med seg selv tør å by på seg. Synes du er fantastisk flott og har finere kropp enn majoritet av befolkningen så ingenting å være redd for. Haters make you famous uansett om kommentarer kan være støtende og sårende. Tenk at de fleste som kommenterer drit eller uttaler seg på en usaklig måte er misfornøyde med seg selv. De liker å få personer som har oppnådd mer og er vellykket til å føle seg nedtrykt. Stå på, du er veldig flott som du er!

  28. Du som nevnte ang snapchaten hennes over her… amen sistah. Unfollowa deg (dessvverre), sofie pga akkurat det.. Er sykt kjedelig at 80% av snapsa dine er “Sveip opp for å lese på bloggen”
    Er snapchat, ikke blogg. Skal jeg lese bloggen din, går jeg på bloggen din

  29. Syntes du er helt perfekt slik du er! Vi har alle ting vi ikke liker ved oss selv, og noen lar jo da det gå utover andre. Som man ser i kommentarfeltet når de ubrukelig nett-trolla spyr ut kommentarer om andre. Og hadde jeg fått noen av de kommentarene du får på bloggen, så ville jeg vært i kjelleren for lenge siden.
    Leser bloggen din hver dag, og er like bra hver gang! Ha en fin dag på stranda, med rumpa jeg skulle ønske jeg selv hadde!! Og kos dere masse videre på ferie! 🙂

  30. Det er så utrolig latterlig at folk skal fokusere så mye på en rumpe. Du burde bare ignorere det. Og dessuten så ser jo alle at du har en helt normal rumpe, de som kritiserer den viser ingenting annet enn umodenhet og ignoranse. Og store rumper er vel bare en forbigående trend, innen 4-5 år er det sikkert blitt harry? haha

  31. Tror ikke det er meningen å ha den badedrakten så langt oppi rumpa, den blir litt skrukkete..

  32. Du er nydelig som du er ! Interessant nok klikket jeg inn på bloggen da jeg tenkte det var rumpeinspo haha, sliter med det samme selv.. du er LEKKER girl!! :* ha en fin helg

  33. Du er fin som du er! Bra du ikke gjør som visse andre bloggere som er i Dubai. Du ser flott naturlig ut, mens disse andre bloggerne har jo ødelagt kroppen sin totalt. Nei det er ikke normalt å ha kim k rumpe og samtidig være tynn som en flis, når skal folk skjønne det?
    Du og M virker som et flott par, og han virker som en oppegående bra gutt.

  34. Det er ein grin til at vi har fått tanker at vi kan tenke ting man trenger ikke si alt som ein tenker, alle er pene på sin måte å ikke bry deg om hva folk mener skjønner at ting kan provosere men di kjenner deg ikke engang stol på ekte venner og familie di forteller sannheten å alle er forskjellige . Du er akkurat müsli SÅn som du er du trenger ikke bry deg om dei føle folka som sitter å rakker ned på andre men som selv aldri hadde tørt å vert Norges største blogger , det fins så mange føle folk men du må vite kvar og ein er perfekt SÅn som
    Di er . Du også fordi du er du

  35. Folk har fått så vridd syn og tankegang på hvordan en kropp skal være. Kropp er seriøst kropp, alt er nydelig. Man må ikke ha en Kim K ala Nicki Minaj ass for å bli godtatt av samfunnet, det er bare helt sjukt og uforståelig. Har akkurat samme komplekser som deg, og selvom den ikke er av den største størrelsen betyr det ikke at jeg vil skjule den? You do you Sofie! #teamcuteasses

  36. Rumpa di er FIN og det er ingenting galt med den hva faen! Det er samfunnet det er noe galt med, og folk må skjerpe seg med alle disse stygge kommentarene. Folk er rett og slett blitt hjernevasket av uoppnåelige skjønnhetsidealer. Alle er forskjellig folkens, just deal with it! Jeg digger deg Sofie<3

  37. You go, girl! Blir glad av å lese styrken din, Sofie.
    Du har en kjempe fin og passe stor rumpe! Den er tross alt naturlig, og noe du skal være stolt av!
    De som kommenterer utsende ditt, er som oftest misunnelige og usikre på seg selv. Det er dem det er noe feil med – ikke deg.
    Du er mer enn bra nok som du er!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *