Fuck deg, Breivik.

Categories Personlig

Jeg vil skrike. Jeg vil kjefte. Jeg vil gråte. Jeg vil hyle. Jeg vil gi opp. I så mange år har jeg hatt lyst til å si akkurat hva jeg har tenkt og følt, men jeg har ikke turt. Følelser er skummelt, i alle fall når det kommer til hva jeg føler rundt deg. Jeg vil ikke tilfredsstille deg på noen som helst måte med å si at jeg er svak, sliten, deppa og lei. Du har vært motivasjonen min til å lykkes i livet, ” han skal ikke få ta fra meg dette også. Kom igjen, Sofie“. Du har gjort meg sterk, men du har også gjort meg så forbanna svak. 

Du av alle har gitt meg en intens flyskrekk. Ikke bare flyskrekk, men skrekk for situasjoner der jeg ikke har kontroll. Jeg vet at det ikke er farlig å fly, men jeg vet så alt for godt følelsen av å skulle dø. Jeg kjenner til følelsen av å ikke ha kontroll. Den kontrollen du tok fra meg. Husker du? Den kontrollen jeg stadig mister. Jeg mistet den på flyet på vei til Dubai, bare sånn helt plutselig. Plutselig var det vanskelig å puste. Jeg kaldsvettet. Tårene presset på. Nå dør jeg. Hvorfor dør du, Sofie? 

Jeg dør hver gang jeg føler jeg mister kontrollen, for du har lært meg at det å miste kontrollen kan drepe meg. Du har lært meg at det å ikke ha kontroll er farlig. Så farlig at jeg som ikke er kristen engang ba til gud om å få overleve. Få klemme mamma igjen. Faen, jeg var bare 16 år. Jeg var ikke klar for å dø. Jeg døde. Ikke fysisk men psykisk. Jeg er død på innsiden. Jeg var heldig som fikk overleve, men uten kontroll er jeg ingenting. Da er jeg bare død

Så fuck deg Breivik. Fuck deg som enda hjemsøker meg. Fuck deg som har gjort meg så redd. Fuck deg som har gjort meg til en kontrollfreak. Fuck deg som drepte så mange. Fuck deg som tok fra så mange det kjæreste de har. Fuck deg som var så feig. Fuck deg

45 kommentarer

45 thoughts on “Fuck deg, Breivik.

  1. ❤️
    Sender deg en god klem og mange gode tanker..
    Du er sterk og har kommet deg langt etter hva du har opplevd.
    Jobb på videre kjære deg, frykten vil med tiden forsvinne og du vil få kontroll igjen❣️

  2. Veldig relevant «Martin». Du er sterk Sofie!! Blir hele tiden overrasket over evnen du har til å formidle følelsene dine, føler virkelig jeg er til stede og har opplevd tingene du skriver om.❤️❤️

  3. Du trenger ikke å være redd for å si at du er svak eller vise redsel etter hva som skjedde. Det å skrive dette innlegget viser styrke. Du snakker nok for mange mennesker som ikke tør å si sin mening høyt når det kommer til 22. juli. Du er et forbilde❤️

  4. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  5. Herregud mennesker, trenger vi virkelig å tråkke på folk i kommentarfeltet på et sånt innlegg?

  6. Skulle ønske jeg kunne gi deg en klem og si at alt vil gå bra, du er sterk, man må alltid legge de vonde tankene bak seg og starte å leve, uansett hvor vanskelig det er og vill være, husk at man lever bare en gang!❤️ Du er mitt største forbilde og Tusentakk for det😻omgg

  7. Jeg synest du er så modig!!!❤️❤️Hadde det som har skjedd med deg, noen gang skjedd med meg, vet ikke jeg hva jeg skulle ha gjort, men du er SÅÅÅ modig, og jeg er såå glad for at jeg begynte og lese bloggen din😻jeg elsker og lese bloggen din❤️❤️Bloggen din har gjort meg modigere, for jeg har hatt det tøft før! Men aldri i nærheten så tøft som du hadde det😭Håper du leser denne kommentaren og jeg håper du liker den❤️Hilsen en jente på 13 år❤️😻

  8. du som skrev «fuck deg og» hvordan kan man si noe sånn til et helt uskyldig menneske? Assa hva?
    Du er så sterk som legger ut noe så personlig❤️
    Ikke bry deg om mennesker som vil deg vondt

  9. ❤️❤️ stå på
    Forresten kunne du sjekke dine DMs på insta, har sendt en heads up på den snappen du lo ut om den stygge kommentaren av personen som skrev ?fuck deg og?

  10. Veldig bra innlegg Sofie! Føler at jeg forstår bedre hvordan det var for ungdommer på Utøya den dagen. Du er sterk! ❤️

  11. Kjenner meg godt igjen. Det å leve et normalt liv med sterke traumer i bagasjen er rimelig tungt. Det blir til tider altoppslukende. Jeg er ikke overrasket over at det fortsatt preger deg mye til tider, noe annet ville faktisk heller ha overrasket meg. Jeg drev i mange år å jobbe mot traumene, til jeg fant ut at løsningen er å jobbe med de. Godta at de er der, og at de til tider fortsatt overdøver alt. Men du er sterkere enn traumene, og de vil aldri vinne over deg.

  12. Jeg beundrer deg såå mye for det du har stått i. Bare husk, dette er det han ønsker, skape frykt og terror. Ikke la han vinne!

  13. Du sier du har reist ekstremt mye. Kan du si alle landene du har vært i og forelle best/verst osv?

  14. Takk for at du deler med oss Sofie, du er tøff!! og takk for at du fikk meg til å føle meg litt mindre alene om å tenke og føle slik jeg gjør, selv om det er over 6år siden. Takk!

  15. Har lest bloggen din en stund, å syns du e utrolig flink å like bloggen din kjempe godt ❤️. Stå på videre, prøv å ikke bry dæ om stygge komentaran du får,for du e bra nok som du e!
    Du har hatt dt tøft, men syns du e rå tøff❤️. Syns også at det e fint at du dele dt du føle, for det e ikke alle som tørr å dele, fordi dem kanskje e redd for at folk ska dømme.

  16. Du er sterk, stå på! Var selv på 22.juli museet idag. Helt sykt sterkt å være der og få alle inntrykkene 💔🌹

  17. Herregud dette rørte hjertet mitt så sykt! Jeg gråt faktisk litt! Dette er så utrolig fint skrevet❤️STÅ PÅ OG IKKE GI OPP! Håper alt går bra, sender varme tanker og klemmer💓

  18. Panikkanfall er ikke lett å håndtere i det øyeblikket det foregår, det kan jeg skrive under på! Men med tiden så lærer man å bruke det til noe nyttig! Som å hjelpe andre i gjennnom livets vanskelige avsnitt!
    Jeg velger å tro att det som dere var i gjennom 22 juli, på ett tidspunkt har gjort dere til mennesker med en mye større forståelse for for andre en folk flest,
    Jeg respektere dere fra Utøya av hele mitt hjerte. Og ingen som ikke var der, har noe rett til å fortelle hva som er riktig måte å håndtere den situvasjonen på!

  19. Du er en av de sterkeste personlighetene jeg vet om! Derfor er du mitt forbilde. Helt ærlig står breivik-saken meg ganske nært også. Jeg er ikke preget av det på noen måte, men du så kanskje «Vårt lille land» for rundt et år siden? Også husker du kanskje dama med mørkt, brunt hår og blå øyne? Den dama er moren min. Hun heter Nina Holm Andersen.
    Jeg husker når jeg var 6 og søsteren min 3…mamma og pappa er som sagt politi. Begge jobbet med saken. Jeg skjønte ikke så mye, bare at mamma og pappa kun jobbet nesten resten av sommerferien rett etter vi kom hjem fra dyreparken i Kristiansand. Jeg støtter deg Sofie. Fuck u Breivik for at du tok fra meg foreldrene mine i 1-2 måneder.

  20. Åh, jeg fikk skikkelig frysninger nå!! 🙁
    Du er tøff<3 gå med hodet hevet, Sofie!
    Du er et godt menneske :)<3
    Og FUCK breivik 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *