FLERE SEXPARTNERE

Categories Samfunn

I går skulle jeg egentlig ha let’s talk about sex, men jeg skal ærlig innrømme at jeg glemmer rutiner når jeg er på ferie. Jeg tenkte derfor å ta det i dag istedenfor, og temaet skal være åpent forhold. For dere som ikke vet hva det er så er det når man er i et forhold, men man har likevel lov til å ligge rundt med andre om man måtte ønske det. 

Spørsmålet er, kunne jeg vært i et åpent forhold? Svaret er helt klart ja, om jeg ikke hadde vært forelsket i gutten. Hadde jeg vært forelsket i han hadde ikke behovet for å møte andre gutter vært der. Hadde jeg ikke vært forelsket hadde det nok vært motsatt igjen. Jeg sier ikke at dette er fasiten, det er bare mine personlige mening. Jeg ville vel og merke aldri blitt sammen med en jeg ikke var forelsket i, men dette er om jeg skulle satt det helt på spissen. Kanskje man ikke kan kalle det for et forhold heller, men en du har ekstra god kontakt med?

Jeg kunne aldri delt Morten med noen nå, det ville nok knust hjertet mitt på lik linje som om han skulle vært utro mot meg. Likevel synes jeg det er kult med de som velger å være annerledes, og ikke alltid følge dette A4 skjemaet samfunnet vårt har skapt. Er det noen der ute som ønsker å dele kjæresten sin med noen andre, hvorfor skal den personen ikke få lov? Hvorfor skal vi alltid bry oss så mye om hva alle andre gjør? Det går jo ikke utover deg på noen som helst måte. 

Da jeg hadde tinder fikk jeg forespørsel fra en dritkjekk gutt om jeg ønsket å være med på trekant med han og dama. Fulle meg tenkte at dette var spennende, mens edrue meg slettet matchen, haha. Jeg tror det ville vært rart å skulle involvere seg seksuelt og følelsesmessig med et kjærestepar. De har sin historie, sin kjærlighet så har dere meg da. Følte kanskje ikke at jeg hadde funnet min plass der? Så nei takk, dette kunne jeg nok aldri vært en del av.

Jeg synes det er bra at sex har utviklet seg til noe annet enn hva det var for mange mange år siden. Sex før ekteskap og en sexpartner passer ikke alle, og det er derfor det er så bra at det er muligheter for alle. Ønsker du å ha åpnet forhold godtar jeg deg for den du er, for hvem har egentlig rett til å fortelle deg at forholdet du har er feil? Føles det rett for deg og din partner har du svaret der. Jeg forstår at andre har et annet synspunkt på forhold enn hva jeg har, og for noen er ikke det å bare forholde seg til en partner rett. Jeg kunne aldri gjort det, men jeg respekterer de som velger å gjøre det. 

28 kommentarer

28 thoughts on “FLERE SEXPARTNERE

  1. Nope, aldri, men det er fordi både jeg og typen min er veldig sjalue personer, og jeg hadde ikke klart å dele han med noen andre egentlig

  2. Har du tenkt på at det ikke er vanlig å være forelsket kontinuerlig i et forhold/ekteskap? Man kan få crush på andre selv om man er i et forhold..Kjærligheten er et valg! Om vi skulle la følelsene som går opp og ned styre dagen og forholdet, hvilken trygghet får vi da? Jeg er ganske sikker på at når de brusende følelsene dine går over i kjærlighet til Morten vil du bli like såret om han var utro. Jeg syns du virker som en oppegående person men jeg syns også det er skremmende at mine tantebarn på 13-14 år skal lese og ta inn “kunnskapen” du (og selfølgelig) mange andre bloggere gir gjennom bloggen sin i dag..Jeg blir rett og slett flau av å tenke på at de skal lese dette, og det er ikke vondt ment:)

  3. Elin: Flau av å lese at andre har forskjellige meninger? Jeg skrev jo at jeg ville blitt såret om Morten var utro. Jeg synes det er synd at alle skal mene alt om alle hele tiden, burde ikke være flaut å lese at noen ønsker noe annet. Om noen vil ha åpent forhold synes jeg de skal få lov til å ha det 🙂

  4. Du sa hva du mente og jeg sa hva jeg mente:) Tror bare det er noe med at jeg vil beskytte mine tantebarn mot å tro at de skal finne seg i å “dele” på kjæresten sin, at de blir presset til å gå på akkord med seg selv fordi “det er normalt/innafor”..Jeg mener ikke at jeg ikke kan prate med dem om det, men er bekymret for alt de får inn gjennom blogger ang dette temaet..Du skal få mene hva du vil selfølgelig, men jeg tror bare at man “lurer seg selv” ved å tro at det er bra å ligge rundt..men tenker mer på yngre lesere;)

  5. Må si jeg er veldig enig i det Elin skriver. Godt st du skriver at det ikke er fasiten, men din personlige mening. For min personlige mening er langt i fra lik som din 🙂

  6. Elin: Ja, og det er helt greit. Det handler likevel ikke om å finne seg i, det er hva man blir enige om i et forhold. Hva andre velger å gjøre i sitt forhold burde jo ikke plage andre, er bare det jeg ikke forstår 🙂

  7. Det var egentlig bare denne kommentaren jeg hengte meg opp i og kommenterte: “Svaret er helt klart ja, om jeg ikke hadde vært forelsket i gutten. Hadde jeg vært forelsket i han er jeg ganske sikker på at jeg ikke hadde ønsket å ligge med andre. Hadde jeg ikke vært forelsket hadde nok behovet for andre gutter vært tilstedet”

  8. Æ skjenne æ bli så provosert!! Folk ska skape så my negativitet for ingenting altså.. la nå Sofie ha sine meninga uten at det ska blåses opp te å vær så negativt heletia da.. voksne folk såm orke å sitta å kommentere sånn!! Digge sofie🤗

  9. Vet du gjennomsnittsalderen på dine lesere? Du burde kanskje “tilpasse” temaene dine litt etter det? 13-14 åringer har vel neppe noe behov for å vite din (eller andres) mening om åpne forhold….

  10. Du synker bare mer og mer i mine øyne. Jeg hadde virkelig sansen for deg. Du virker som en veldig usikker person som ville vært med på det meste for å få bekreftelse. Hvorfor skriver du sånne innlegg??? Tenker ikke du at unge lesere ser opp til dere? Hadde blitt knust om min datter hadde kommet hjem og sagt i en alder av 13 år at hun ønsker å forske på flere partnere! Skam deg virkelig.

  11. Har egentlig aldri tenkt over at åpent forhold er forferdelig i noens øyner, det har liksom bare vært et åpent forhold for meg, akkurat det det betyr, og jeg har ikke tenkt noe særlig rundt det. Altså folk må da få lov til å gjøre det de vil? Til tross for at Norge er et fritt land, da skal da faen meg friheten få lov til å leve også
    For ca 5 år siden var en kompis av meg i et åpent forhold, jeg forsto ikke helt va det betydde da, men han forklarte det til meg. Mine tanker? Kunne egentlig ikke bry meg mindre, men syntes det var spennende så grillet han selvsagt med tusen spørsmål hahah

  12. Enig med Elin. 🙂 Jeg får en følelse av å lese dine svar til leserene dine at du er dårlig på å svare på forskjellige meninger. Noen ganger føles det ut som du tror leserene dine angriper deg og dermed må svare med angrep?

  13. Er litt delt, men vipper mest til din side Sofie! Men skjønner ikke greia med at folk skal klage over meninga di! Å kan ikke folk ha privatliv for seg selv Jaja;)
    Heier på deg, Morten og bloggen din uansett hva<33

  14. Anonym: Det er helt greit å ikke mene det samme som meg, og det er helt greit å være uenig. Det er likevel utrolig teit å si at dette er langt utenfor hva som er OK å publisere. Sier vel kanskje hvor langt samfunnet har kommet? Dette skjer i Norge og alle steder i verden, hvorfor skal det være tabubelagt?

  15. Jeg er virkelig ikke helt sikker ass, er helt enig med deg! Jeg hadde aldri hat samvittighet til å ligge rundt med andre folk når jeg har en kjæreste. Uansett om det hadde vært greit for han eller ikke. Det er fint du åpner deg opp og sier det du mener! Digger de innleggene der vi får være med i debatten om jeg kan si det sånn;) skal du lage vlogg fra Paris?❤️ Anbefaler Roma også, dit bør dere dra neste tur:)

  16. Jeg har ikke samme mening som deg, men jeg syns det er så flott at noen i denne verdenen snakker om tema som kanskje er ubehagelig for mange👍🏻 Alle de som kommenterer negativt på bloggen din har et valg om å lese, eller å ikke lese. Det er tydelig at alle de som kommenterer har valgt å lese… Da må jo noe av det du skriver være av interesse😂 Stå på og snakk om dine egne meninger❤️ Det er derfor vi leser bloggen din, for å få vite dine meninger om ting💖

  17. Dere skal få ha deres mening, men kjære vene, sex er helt naturlig. Det er et tema som mange unge har spørsmål om, men ikke tør å spørre voksne rundt seg om. Desto mer vi voksne mener dette er tabu, desto verre forhold får unge i dag til sex. Derfor burde flere innlegg som dette ut, slik at unge i dag ikke føler at sex er et tabubelagt tema som de ikke kan spørre oss om.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *