UKENS SPØRSMÅL// OPERASJON, KJÆRLIGHET OG KOMMENTARER

Categories Ikke kategorisert

Hvordan ble du og Morten sammen?
Jeg har svart på dette før, men siden så mange spør tar jeg det med igjen. Helt ærlig så vet ingen av oss hvordan vi ble sammen, det bare skjedde, haha. 

Hvordan liker du livet som blogger?
Det har både sine negative og positive sider. Dette har alltid vært drømmejobben min, så jeg trives jo selvfølgelig veldig godt. Kunne ikke hatt en annen jobb, selv om denne kan være veldig krevende til tider. Det er ikke alltid like kult å måtte lese stygge ting om seg selv hver dag. Det er likevel de fine kommentarene som betyr noe, og hadde det ikke vært for dere så hadde jeg aldri klart det her <3

Gruer du deg til operasjon?
Gjett om. Jeg har tenkt til å ta denne operasjonen siden jeg var 18 år gammel, men har aldri turt. Jeg er livredd for å bli blind, selv om sannsynligheten er liten. Det er heldigvis en stund til enda. Jeg tror nok ikke jeg kommer til å operere før etter jul. 

Er det noe du angrer på?
Det er veldig mye jeg angrer på. Spesielt hvordan jeg behandlet enkelte mennesker tiden etter Utøya. Det plager meg faktisk hver eneste dag, noe som selvfølgelig er veldig veldig vondt. Men er det noe jeg har lært meg i livet så er det at man ikke kan angre på det som har skjedd, for da vil man aldri kunne føle seg lykkelig. Alt skjer for en grunn, og fortiden din har tatt deg hit du er i dag. Man må lære av feilene sine, og vokse på det istedenfor å dra seg selv ned. Jeg snakker veldig mot meg selv nå, men jeg er bare i en periode der jeg sliter litt med å tro på meg selv og livet. 

Hvor mye koster vippeextensions?
Det varierer veldig fra klinikk til klinikk. Jeg går til Lashes by Kasja som anbefales på det sterkeste om du bor i Oslo <3 Bor du i Trondheim må du teste ut Beauty Stop Trondheim, flinkeste dama i byen. 

Hva er det som irriterer deg mest med Morten?
At han er så sykt sta, haha. 

Har du flere tatoveringen enn “Utøya”?
Jeg har en på høyre skulder der det står “Heroes” som er til minne for pappa og Sondre. 

Hvordan takler du å få så mye hate?
Godt spørsmål. Jeg trodde helt ærlig jeg aldri skulle bli vandt til dette, men det gjør man. Det er selvfølgelig noen dager jeg ikke takler det så godt, og rett og slett må legge bloggen fra meg. Det er jo aldri hyggelig å få stygge kommentarer, men man må lære seg å tenke på de positive istedenfor. Det er dessverre lettere å la de negative synke inn, men de positive veier virkelig opp. 

Hva er din mening om Siv Jensen sitt kostymevalg?
Jeg har virkelig ikke satt meg inn i denne debatten, for jeg synes den er overdrevent til tusen. Hvorfor velger vi heller ikke å fokusere på sultkrisen i Afrika? Dere vet at mer enn 20 millioner mennesker i hele fire afrikanske land står ovenfor den verste sultkrisen på 40 år? Og vi velger å fokusere på kostymevalget til Siv Jensen?? Norge i et nøtteskall.

Var du populær på ungdomsskolen?
Både og. Jeg tror jeg var litt elsket og litt hatet. Jeg var alt for opptatt av å være kul og populær på ungdomsskolen, så jeg mistet meg selv helt. Kjære deg som leser dette, det å være populær på ungdomsskolen er ikke et mål du burde ha. Du er bra nok AKKURART som du er, og du trenger ikke bekreftelse fra de rundt deg. Det å være populær vil forsvinne i voksen alder uansett. Det vil ikke bety noe som helst. Fokuser heller på de vennene du har, de som liker deg for den du er. Nyt ungdomstiden og gjør det bra på skolen. Du vil ikke angre, i promise 🙂 

Hvor lenge har du og Morten vært sammen?
Vi har vært sammen i nesten 6 måneder. 

Har du begynt å gråte av en slem kommentar før?
Ja, det har jeg. Alt for mange ganger også. Du kan tenke deg å ha en skikkelig dårlig dag, så skal du i tillegg takle at ukjente mennesker forteller deg hva som er galt med deg. Du er enten feit, stygg, grusom, dårlig forbilde, slem eller forferdelig. Noen har til og med ønsket med død 22.juli. Jeg er bare et menneske jeg også, så stygge kommentarer går innpå meg som det ville gjort på alle andre. Jeg har heldigvis lært meg å takle det, så det går som oftest bra. Jeg vet jo at de menneskene som har behov for å tråkke ned andre sliter med seg selv, og føler derfor mest synd på de som må rakke ned på andre. Jeg vet også at det mest sannsynlig bare er sjalusi og usikkerhet. 

Blir du fort sjalu?
Både ja og nei, helt spørs hva det er for noe. Jeg blir ikke sjalu om noen synes Morten er kjekk å prøver å få kontakt med han på byen, men jeg blir fort sjalu om kontakten blir for mye og Morten ikke gjør nok får å være avvisende. Jeg vet selv at det ikke er kult å være avvisende mot mennesker som kommer bort til deg, og jeg er det sjeldent selv. Det er derfor ikke noe jeg forventer av han, med mindre de virkelig hadde prøvd seg på han. Det må være lov at noen kommer bort å prøver å flørte litt tenker jeg. Det er jo ikke Morten sin skyld at han er kjekk, hehe 😉 Jeg forstår dere!

Selv om du og Martine sier dere er gode venner, så virker det ikke sånn. Dere hang jo aldri sammen på PH?
Vi hang masse sammen på PH, men de klipte bort hele vennskapet vårt. Martine og jeg var sammen hver eneste dag, og gjorde absolutt alt sammen. Martine var en av mine beste venninner inne på hotellet, og oppholdet ville aldri vært det samme uten henne. Eller jo, kanskje jeg ikke hadde blitt sendt ut i uke 9 da xD.

Kunne du tenkt deg å vært med på skal vi danse?
Hahah nei!! Jeg har ikke rytme og suger til å danse. Jeg hadde røket ut i første episode 🙁

Hva savner du mest med PH?
Samholdet vi deltakerne hadde og hvor bra vi behandlet hverandre. Litt ironisk at vi klarte å ta bedre vare på hverandre i et spill der vi daglig ble satt opp mot hverandre, enn på utsiden. 

Hva liker du best med deg selv?
At jeg er reflektert og god til å uttrykke følelsene mine. Jeg har alltid vært glad i å skrive, så jeg er veldig takknemlig for at jeg har blitt så god på det, og nå kan leve av det. 

Hvor gammel var du da du var på Utøya?
Jeg var 16 år gammel. 

Er det verdt å kjøpe Lightroom, eller annonserer du bare for det?
Jeg annonserer ikke for det. Det er virkelig verdens beste redigeringsprogram, og om du interesserer deg for gode bilder vil jeg absolutt anbefale deg å investere pengene i dette programmet. Det er SÅ bra. 

Når kommer du til Tromsø?
Jeg kommer kanskje til Tromsø i November, også kommer jeg i Desember da jeg skal feire jul sammen med familien min <3

Hvorfor har du lyst til å reise så mye?
For jeg elsker å reise. Hadde jeg ikke hatt Celine hadde jeg reist mye mer, det er dette som gir mening. Jeg er så lykkelig når jeg får oppdage nye steder og kulturer.

Skulle du ønske Kevin bodde i Oslo?
ÅÅh ja <3 Før Kevin fikk seg jobb på Stord merket jeg ikke noe til at han ikke bodde i Oslo, men det gjør jeg virkelig nå. Jeg har ikke sett Kevin siden august. Jeg savner han så mye at det gjør vondt langt inne i sjela. Kom til Oslo, vær så snill!!!

15 kommentarer

15 thoughts on “UKENS SPØRSMÅL// OPERASJON, KJÆRLIGHET OG KOMMENTARER

  1. Har du noen gang tenkt på om noen beskriver deg som dårlig forbilde fordi de oppriktig mener det, og ønsker å formidle det til deg fordi synes at det er synd, at du som oftest er en god blogger mangler selvinnsikt til tider? Det er ikke alltid det handler om usikkerhet eller sjalusi.
    Svaret ditt viser også igjen at du eier lite selvinnsikt når du ikke klarer å vurdere poenget med mange av meningene, du er rask og konsekvent på å kategorisere “negative” kommentarer som hat. Du blir mye lykkeligere og mer selvsikker om du kan la deg selv være et menneske, enn å late som at du lar deg selv være et vanlig menneske som ikke bryr deg.

  2. Anonym: Om jeg er et dårlig forbilde eller ikke er det øyet som ser. Noen synes jeg er et godt, mens andre synes jeg er et dårlig et. Hva andre mennesker tenker og føler får være opp til hver enkelt. Jeg prøver i alle fall mitt beste 🙂
    Når folk begynner å rakke ned på utseendet og kroppen min derimot, så vil jeg si at det er sjalusi og at de sliter med dårlig selvtillit. Hvorfor skal man ellers ha behovet for å tråkke ned andre?

  3. Har sett vloggen til Morten sikkert 20 ganger nå, jeg er helt forelsket😻Ser virkelig at han legger mye tid i arbeidet sitt akkurat som du!
    Men har prøvd å søkt opp sang/teksten, men finner deb ikke, hva heter sangen som er m i vloggen?❤️❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *