MANNFOLK JEG MISLIKER

Categories Samfunn

Kroppen din er på alle bildene. Det er helt OK at du har en fin kropp, men det er rett og slett skikkelig turn off om den vises på hvert eneste bilde. Det sier faktisk veldig mye om deg som person, og jeg regner med at et fåtall av oss jenter ønsker å være sammen med en som elsker kroppen sin høyere enn oss. Så vær så snill, spar oss for å bli spammet ned av six-packen din. Det er ikke sånn at vi automatisk blir gira og ønsker å få kontakt med deg på grunn av en fin kropp. Det er vel heller det motsatte.

Du tror du er bedre enn kvinner. Slike holdninger hører hjemme i 1920. Kvinner klarer fint å gjøre akkurat de samme tingene som menn, så det at du tror du er bedre enn oss får meg rett og slett til å ville spy. Bedrevitende mennesker er faktisk noe av det verste jeg vet, og ikke minst en skikkelig turn off. 

“Kvinner hører hjemme på kjøkkenet”. Denne hører vel mye sammen med den over, og er faktisk noe av det verste jeg kan høre. Uansett hvor kjekk, digg, kul og morsom du er, hadde jeg løpt om du hadde hatt slike holdninger. Menn hører like mye til på kjøkkenet som kvinner gjør, og det er like normalt at du lager middag som meg. At mammaen din har bortskjemt deg i flere år er dessverre ikke mitt problem. Hadde vi begge kommet hjem fra jobb og du hadde satt deg foran tv-skjermen med sokkene av for å se fotball, og krevd en øl i hånda og middag på bordet. DA kan jeg love deg at jeg hadde kastet deg ut før du hadde rukket å satt deg ned i sofaen. 

“Hun er en hore”. Er du en voksen mann og enda ikke lært deg hva ordet “hore” betyr, skremmer du meg. Da er det kanskje på tide å jobbe med deg selv. For det første så er vel egentlig det rette ordet “prostituert” og for det andre så er en prostituert en som selger sex, ikke en som har mye sex. Det finnes ikke noe som er mer usjarmerende enn menn som kaller kvinner for “hore, ludder, tøs og billig”. Hvor gammel er du egentlig? 

Kommenterer kroppen min. En ting jeg gjerne vil fortelle deg, og det er det at kroppen min ser ut som den gjør av en grunn. Hadde jeg vært misfornøyd med den så hadde jeg gjort noe med den, men jeg føler meg komfortabel i min egen kropp og velger derfor kun å vedlikeholde formen. Jeg kan derfor love deg at kontakten hadde sluttet med en gang om du hadde begynt å kommentere hvordan meg og min kropp skal se ut. “Spis litt sånn” og “tren litt mer” NEI NEI NEI.

Du er interessant, men jeg vil ikke kun snakke om deg. Jeg har møtt alt for mange gutter som er så opptatt av seg selv, hvor kommer dette fra? Det er selvfølgelig interessant og ikke minst viktig å bli kjent med deg, men hvorfor skal vi kun snakke om deg? Det er ikke spesielt tiltrekkende, og dette er grunnen til at jeg ikke svarer deg neste gang du tar kontakt. Vis interesse for andre enn bare deg selv, vær så snill.

“Æsj, er du feminist”. Jeg har merket at feminist har blitt et veldig negativ ladet ord, og er man feminist så er man plutselig en gal person du aldri kunne datet. Det er så feil. Feminist er en person som kjemper for like rettigheter mellom kvinner og menn, noe jeg synes er kjempebra. Tenk hvordan verden hadde vært om ikke noen hadde tatt denne kampen før oss? Det er ikke såå lenge siden kvinner fikk stemmerett, noe jeg synes er helt sykt. Undertrykkelse av kvinner skjer hver eneste dag i mindre og større grad, noe som er helt forferdelig. Det er akkurat derfor det er så viktig med mennesker som bruker stemmen sin, og du velger å snakke ned på de? At feminist er et negativt ladet ord er like irriterende som “alle menn er drittsekker”. For nei, alle menn er ikke drittsekker. Men alle feminister er ikke mannehatere heller. 

11 kommentarer

11 thoughts on “MANNFOLK JEG MISLIKER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *