KJÆRLIGHET ER FUCKA

Categories Personlig

I går begynte jeg å tenke på noe som fikk meg ganske irritert og frustrert. Jeg begynte å tenke på hvor fucka kjærlighet og forelskelse kan være. Jeg har møtt så mange tilfeller (inkludert meg selv( der alt handler om være hardt too get. Ikke faen at man skal vise at man er mer interessert enn den andre. Det er viktig å ikke være den som tekster først. Det er viktig å flørte litt med andre foran h*n for å vise at du kan få andre også og det er viktig å være utilgjengelig. Hvorfor? For det er tydeligvis sexy å være hardt too get, det gjør til at han vil ha deg mer. 

Selvfølgelig er det tiltrekkende å møte en du faktisk må jobbe litt for å få, men hvor hardt må man egentlig jobbe? Er det virkelig sånn at du skal måtte kjempe så hardt for å få en du virkelig liker? Hvorfor er det sånn at det har blitt usexy og lite tiltrekkende å vise interesse? Hvorfor er det en evig kamp om å være den som er den uinteresserte? Om du tenker deg om, hvor mange ganger har ikke venninnene dine bedt deg om å ikke tekste han først? Jeg kan love deg at kompisene hans har fortalt han akkurat det samme. Den perioden Morten og jeg ikke var sammen, husker jeg hvor opphengt jeg var i å flørte med andre gutter foran han. Jeg gikk til og med så langt at jeg klina med en jeg ikke ville kline med, bare for at han skulle se. Den eneste oppmerksomheten jeg ønsket var hans, men jeg valgte heller å ta en annen gutt sin oppmerksomhet. Hvorfor? For jeg skulle vise at jeg klarte meg uten han. Hvorfor kunne jeg bare ikke vært ærlig, og oppsøkt den oppmerksomheten jeg egentlig ville ha?

Det var en annen gang jeg fikk en til å reise hjem fra nach, for jeg visste at det var en jente der som var kjempe interessert i han. Jeg gikk fra å være totalt uinteressert, til å plutselig ligge gråtende i sengen. Vi hadde blitt enige om at vi skulle ha kontakt, men være singel. Jeg tror vi begge på dette tidspunktet visste at om noen gjorde noe med noen andre, så ville det være helt jævlig. Jeg fikk jo kjenne det på kroppen den kvelden, for jeg gikk plutselig fra å være kjempehard til å virkelig vise hva jeg følte. Jeg var så forelska og glad i han, men likevel skulle vi late som at forholdet vårt ikke betydde noe mer enn et par ligg i ny og ne. Hvorfor kunne vi ikke bare si hva vi egentlig følte? Hvorfor var det så forbanna vanskelig å være en person som viser følelser? 

Hvorfor gjør vi kjærlighet så forbanna vanskelig, og ikke minst fucka? Tenk hvor mye lettere alt hadde vært om vi bare kunne vært ærlig. Ja, du savner eksen. Kanskje savner han deg også? kanskje ikke. Du får i alle fall svaret ditt om du faktisk tør å åpne deg. Hva om det faktisk forandrer alt? En ting er sikkert, det vil nok være lettere å gå videre om du faktisk vet. Kanskje det til og med vil være lettere å se han på byen med en annen jente, så lenge du vet. Kanskje han savner deg også, kanskje ting faktisk kan ordne seg. Tenk så mange forhold som kunne fått en ny sjanse, om man bare hadde turt å være ærlig. 

Kjærlighet og forelskelse er jo så vakkert, så hvorfor skal vi gjøre det til noe det egentlig ikke er? Hvorfor kan det ikke være sexy å faktisk vise at man er interessert? Hvorfor kan vi ikke bare nyte, føle og uttrykke? Hvorfor kan vi ikke bare se hva som skjer? Vil han ikke ha deg for at du viser interesse, så kommer han aldri til å ville ha deg uansett. For helt ærlig, hvem vil ikke ha oppmerksomhet fra en man liker? 

Selvfølgelig skal man måtte kjempe litt, for det er en fin måte å vise at man faktisk vil. Det er en måte å få den andre til å føle seg verdsatt og spesiell. Hva med å bytte ut “ikke tekst han først” til å invitere på kino? Hva med å faktisk vise at man er interessert, men samtidig en man må jobbe for? Man kan være mystisk og interessant uten å være uinteressant, om det gir mening. 

97 kommentarer

97 thoughts on “KJÆRLIGHET ER FUCKA

  1. Ikke gjør deg til, Sofie! Du er ei nydelig jente, og kler best å være naturlig. Du har et fantastisk smil, bruk det mer😃😃 Denne trutmunn-greia ser dumt ut..

  2. Veldig bra skrevet! Og er helt enig med deg! Jeg synes faktisk selv det er tiltrekkende med gutter som faktisk viser de virkelig liker meg:) digger deg btw!

  3. Disse bildene var katastrofe giiirl! Du gjør deg til alt dor mye. Ikke pent under hele tatt. Det passer ikke deg og dårlig kvalitet er det også på bildene

  4. Oi.. her var det mye som ikke stemte. Følte ikke dette innlegget fikk helt frem det du mente. Teksten sier en ting men bildene viser noe helt annet. Bilder med tomme blikk og utrolig usikkerhet gjenspeiles igjennom. Mens innleggets essens handler om litt mer power og stå på mot hvis du skjønner hva jeg mener. Ikke prøv så hardt foran bildene, du er mer enn god nok som du er ☺️

  5. Anbefaler deg å slutte med vippe extansions, ødelegger egne naturlige vipper og vil ikke se bra ut tilslutt:-) da er det finere å kunne gå uten eller legge et lag med maskara, kjøp heller noen falske vipper til å bruke på byen/spesielle anledninger så vil du kanskje føle deg ekstra fin på de dagene du bruker falske vipper:-)

  6. Du er virkelig nydelig, Sofie. Blåfargen på øynene dine kommer mer frem uten de lange (altfor lange) vippene. Du er NATURLIG PEN, og jeg hadde død for leppene dine. De øvrige kommentarene fra enkelte blir rett og slett for dumt. Synes overhodet ikke du gjør deg til. Hva gjelder tekstens innhold så kunne jeg virkelig ikke ha vært mer enig. Er dessverre inni den onde sirkelen selv, den evige kampen om hvem som skal vinne. Kjærligheten suger.

  7. Har du sluttet å trene masse og spise sunt? Hvordan symtes du dette fungrerer for deg? I og med at du en periode ikke spiste noe usunt og trente masse, dersom du har lagt på deg eller endret deg, syntes du dette er kjipt? Og er du fornøyd sånn du er nå?

  8. Skjer med deg og Morten? Går forholdet bra eller går det bare nedover? Btw EEEEEELSKER deg og det her var veldig fine bilder av deg!! Du er perfekt på din egen måte, og jeg syntes du så mye bedre ut uten vippe extansions❤️❤️

  9. Bra skrevet! Enig med deg! Er sjøl usikkert på hva skal jeg gjøre når jeg får svar fra venninner «ikke skriv til han først» dette innlegget fikk meg til å tenke! ❤️

  10. Skjønner meg virkelig ikke på de kommentarene over her? Du er jo DRITDIGG! Og du er forresten skikkelig fin uten vippeextensions! Drit i kommentarene over, du ser amazing ut <3

  11. Tror livet hadde vært mye enklere hvis vi hadde vært mer modige som du skriver her. Tar meg selv i å faktisk overse den jeg vil ha oppmerksomhet fra. Later som om jeg ikke ser han. Når jeg tenker over det, så er det latterlig. Fra nå av skal jeg i hvert fall ikke overse han. Litt må jeg gi også. Han kan ikke alltid være den som tar kontakt først, ser for meg at da kan han gå lei.

  12. Leste gjennom kommentarene å snakk om å ha høy selvtillit Sofie! Det å gjøre sånn med leppa er ikke så kledelig og det sier jeg ikke for å være slem, jeg likte deg så godt helt til jeg skjønnte hvor hardt du prøver å være og se bra ut. Du er fantastisk som du er så du trenger ikke gjøre noe annet enn å være deg selv! Stå på videre og vær deg selv<3

  13. Anonym: Bare EN ting, hva er galt med å ha høy selvtillit? Faen som jeg digger mennesker med selvtillit, for det er alt for mange som sliter med selvtilliten sin. Vil ikke heller si at jeg har høy selvtillit for at JEG synes mine bilder er pene? Jeg hadde jo aldri lagt ut bildene om jeg ikke hadde likt de selv. Skal jeg si ” Ja, du har helt rett. Jeg er ikke pen på bildene”? NEI. Jeg synes jeg er fin på disse bildene, og selvfølgelig publiserer jeg de da 🙂

  14. Sønnhet er ikke basert på vipper. Du er uansett utrolige pen, ser veldig opp til deg <3 hilsen jente 13 år

  15. Du ser heilt nydelig ut😻 Ikke bry deg om folk som prøve å rakke ned på deg bare for å føle seg bedre. Du e sykt fin på din måte uansett💓💓

  16. Lag LITT mer trutmunn og ta deg i håret så du alltid gjør.
    Hvis du tror du var fin her så nei. Detta var bare kvalmt
    Å du leker deilig? Sykt

  17. Du er så fantastisk og bloggen r bare perf du er bare best og bildene dine er syyykt fine ikke hør på de som sier de var stygge! Love uuu😻❤️❤️❤️

  18. Jeg synes virkelig synd på deg nå Sofie! Tenk å få så mange slemme kommentarer, Off stakkar seg! Jeg føler med deg<3 du er fantastisk, ikke hør på hva de sier du Sofie❤️

  19. Du ble sååå fin uten vipper også!! Om du fortsatt er i Trondheim så er jeg hudpleie student såå hvis du har tid og vil så kan du komme innom skolen min på kundekveld i morgen for vippebøy så får du samme effekt som vippeextensions hvis du savner det, eller så kan du bare få vippefarge 🙂 Ville bare gi deg info om det skulle være aktuelt

  20. Ååå elsker håret ditt og den nye fargen. Du er veldig pen uten vipper men selvfølgelig også med .DU ER SKIKKELIG PEEEEEEEN

  21. Du ser så fin ut uten vippeextension 😻vet ikke helt hva det er, men blikket ditt har blitt mye mer åpen

  22. jeg tørr aldri å kommentere, men føler at jeg virkelig må si noe denne gangen! du ser utrolig bra ut uten vipper, synes faktisk at du ser mye bedre og freshere ut uten extensions!
    det er viktig å føle seg fin, og du har all grunn til å vise det.
    stå på!!

  23. Omg Sofie 👏🏻Du har så rett , Hvofår bare ikke være ærlig? Du hjelper folk Sofie, du er ein fantastisk person som klarer hjelpe folk og eg elsker det❤️Stå på ikke bry deg og folk som skriver hat, de er så jævelig sjalu 💓I love you❤️

  24. Åååå herregud så bra innlegg 😭😱😱ha seltelitt folkens ikke Gji dere , dere kan bli det dere vil❤️Sofie du er ein fantastisk person du hjelper meg sykt mye❤️Eg har mer troen på meg sjølv nå😱En i klassen min spurte om hva eg vil bli når eg blir stor og da sa eg lærer han fekk latterkrampe og så du e for dom til deg😢Men det er eg ikke for ein dust tenkte ikke Gji dere folkens 😘😘

  25. Åååå herregud så bra innlegg 😭😱😱ha seltelitt folkens ikke Gji dere , dere kan bli det dere vil❤️Sofie du er ein fantastisk person du hjelper meg sykt mye❤️Eg har mer troen på meg sjølv nå😱En i klassen min spurte om hva eg vil bli når eg blir stor og da sa eg lærer han fekk latterkrampe og så du e for dom til deg😢Men det er eg ikke for ein dust tenkte ikke Gji dere folkens 😘😘

  26. Hei jeg ville bare si at du ser kjempe fin ut uten vipper du var så naturlig p fin så eg syns du burde prøve deg litt uten vipper

  27. Så fin du var uten vippene 😊 Jeg bruker aldri vipper og mascara bruker jeg sjeldent, nesten bare til fest. Elsker den naturlige looken 😃 litt mye trutmunn men fremdeles fiiin 💜

  28. Skjønner ikke hvorfor “alle” skal henge seg opp i bildene, og slenge dritt. Unødvendig.
    Bra skrevet, Sofie. Og fine bilder<3 Som alltid : )

  29. Av og til gjør man feil i blant, men det er jo ikke det som teller❤️
    Det sol teller er jo at man har skjønt at det man gjorde var dumt, man lærer av feilene sine. så vi har egentlig ganske godt av og gjøre sånne feil🤗❤️
    PS: Du er sååååå fiiiiin Sofie❤️❤️

  30. Jeg bliraggressiv på mange av kommentarene du og andre bloggere får, jeg fstter ikke hvordan folk kan skrive såå stygge ting til ett annet menneske, jeg mener , det er en ting og være uenig og skrive det, slik som igår når du delte bildet av julebrusen du liker , den liker ikkenjet 🙂 sånn. Men å ta og hakke på utseende ditt , og slilt , altså er det rart det er krig i verden? La oss ta vippene da, du tok av falske øyevipper, noe du har blitt avhengig av og føler deg bra med, hvorfor skal folk rakke ned? Klart det var anderledes, jeg syntes du var kjempe fin uten jeg 🙂 ! Jeg skjønner ikke hva som foregår i folk sine topp lokk når mane klarer og skrive så stygt som de gjør, jeg bare fatter det ikke <3 ! Dj har en kjempe fin blogg , og du er utrolig pen! Og virker som en kjempe koselig jente! Og om jeg noen gang treffer deg så skal jeg få kommet bort til deg og sakt det personelog for du er bra nok! Akuratt som du er Sofie ! 🙂

  31. Jeg syntes du er like fin uansett jeg, du bures bare være deg selv og drite i de andre som sier du er stygg uten vipper! Du er fin uansett hva! Du er et stort forbilde for meg!❤️❤️

  32. Det er greit at DU synes det er pent å gjøre seg til som det her på bilder. Men HVORFOR? Hva er det du synes er pent med det? Ikke bli sur. Bare et spørsmål. 🙂
    Du er forresten utrolig vakker uten de vippene.

  33. Hva skjer med munnen din på bildene. Å de ‘gamle’ bildene av deg publiserer du også de for at du synes at de er fine?

  34. Enig med deg, men samtidig må man ikke bli innpåsliten, man må ta et nei for et nei og man må vite sin verdi. Og når det kommer til eksen må man tenke seg om, huske grunnen til hvorfor h*n er en eks, og om det virkelig er verdt et nytt forsøk.
    Man må rett og slett skille mellom det å være modig og det å ha manglende selvrespekt.
    Men igjen, så må man ikke være tåpelig som du nevner; prøve å gjøre den andre sjalu, være unødvendig hard to get, osv. Slikt er utrolig umodent. Og det å klare seg uten et menneske handler ikke om det menneske, men om en selv, så det handler altså ikke om å bevise noen andre enn seg selv at man klarer seg uten det mennesket.
    (Sorry for så mye bruk av «må» ordet, mener egentlig «bør»)
    Fra innlegget til bildene, skjønner ikke hva menneskene over snakker om. Så lenge på bildene og prøvde å finne noe feil, men det var det absolutt ikke! Utrolig fine bilder, fin jente og ingenting galt med poseringen av hverken munn, blikk eller noe.
    Klem❤️

  35. kafaan?
    går dt ikke Ann å ta bilda man syns man sjøl e fin på no uten at Nån ska kommenter på dt? Å e dt heller itj låv te å syns mann sjøl e fin på bilda? Æ e ganske sekker på at all dåkk som hate gjør akkurat dt samme men e bare sjalu. Ikke hør på dæm Sofie du e jævli fin både med å uten vippe extientions❤️ Digge dæ, du fortjene ikke hate!😘 Btw så e du et kjæmpe godt forbilde❤️❤️ Støtte dæ

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *