MIN STORE STYGGE NESE

Categories Personlig

For mange år siden jeg fikk en kommentar på nesen min. ” Så stor og rund nese du har, HAHA”. Jeg hadde aldri tenkt over nesen min før jeg fikk denne kommentaren, men så kunne jeg plutselig se hva personen mente. Aldri før hadde jeg fått en kommentar som jeg oppfattet som negativ på utseendet mitt, og jeg taklet ikke dette veldig bra. Det var faktisk en periode det var så ille at jeg vurderte å operere nesen istedenfor puppene, men jeg fant til slutt ut at puppene var et større problem. 

Heldigvis ble jeg eldre og prioriteringene annerledes. Jeg forsto at nesen min kanskje ikke var så stor og stygg som det jeg selv trodde, og at det kanskje mer var usikkerheten min som plaget meg. Selv om usikkerheten nesten er borte, skal det dessverre ikke så mye til før jeg faller tilbake igjen. Her om dagen fikk jeg en kommentar om hvor stor og stygg nesa mi var. Før jeg visste ordet av det ble jeg plutselig sittende å studere bildene i dette innlegget, og følte for å slette alle bildene. Jeg fikk panikk, og var livredd for at alle andre også skulle se hvor stor nese jeg hadde.

Jeg hadde en lang kamp mot meg selv, der jeg til slutt klarte å fortelle meg at det ikke var meg det var noe galt med, men denne personen. Det hjalp også veldig med en telefonsamtale med Morten, der han fikk meg til å føle meg veldig mye bedre. Dere kan tenke dere selv om dere har noe dere er misfornøyd med, så kommer det et fremmed menneske å kommenterer akkurat den tingen du er usikker på. Vondt? JA. Tro det eller ei, jeg har følelser jeg også. 

Jeg har aldri forstått meg på bloggere og operasjoner, men etter at jeg daglig får kommentarer på utseendet mitt kan jeg forstå. Faen så jævlig slemme folk kan være, det er helt sykt. Hvem har oppdratt dere? Hvor og når gikk det galt? Tenk om noen skulle fortalt DEG hvor stygg og jævlig du var hver eneste dag, hadde ikke også DU følt på det? Jeg tror faktisk helt ærlig at jeg skal slutte å godkjenne kommentarer som dette, for jeg ønsker ikke at dere skal få ta plass på min blogg. Jeg ønsker ikke at dere skal få meg til å føle meg så dårlig at jeg vurderer å slette innlegget for så ringe kjæresten min gråtende. Jeg orker ikke at jeg noen sinne skal føle på at jeg må endre utseendet mitt på grunn av enkelte mennesker. Jeg er bra nok akkurat som jeg er, og det er DU også. TAKK FOR MEG. 


Måtte bare legge til dette bildet igjen, siden disse bildene av meg provoserte dere så grusomt mye <3 Jeg ble faktisk så fornøyd at jeg vurderte å ta dette som profilbilde 🙂

63 kommentarer

63 thoughts on “MIN STORE STYGGE NESE

  1. Jeg lurte på hva du syntes om Morten S? Liksom det han sa i introduksjonen sin om at jenter er objekter..

  2. Fine, flotte Sofie!! Som du sier selv, du er bra nok akkuratt som du er! Og det har du helt rett i! Du er aldeles nydelig og folk er bare missunte på deg, noe som er veldig forståeligt! Stå på!! Du er bra! Folk sliter virkelgi me seg selv når di må rakke ned på andre… you go girl! All respekt til deg!

  3. Stor nese? Du? Jøss, den tanken har aldri streifet meg. Hvis noen skulle bedt meg om å beskrive nesen din uten at jeg har et bilde av deg foran meg, så hadde jeg faktisk slete da den er så “normal” at man egentlig ikke legger merke til den.

  4. Hvorfor snakker du om utsendte ditt hele tiden? Kanskje om du slutter p gjøre det selv til en bog Seal at andre også fokuserer på noe annet.

  5. Til anonym 08.11.2017 kl.12:42:
    Når ble det feil å ha høy selvtillit? Å ha god selvtillit er positivt.
    Ellers lurer jeg ofte på det samme som deg, Sofie; hvor gikk det galt? Jeg forstår ikke hvordan noen drar glede ut av å være frekk eller slem med noen andre. Det er trist at noen tydeligvis syns det er kjekt å såre andre.

  6. Ahhh Norge as.. jantelov, jantelov, jantelov.. fuck it, og thumbs up for en som tørr å si man er fornøyd med seg selv og eller et bildet av seg selv!!!

  7. Du har ikke jobbet hardt for å bli blogger. Du brukte PH for å bli kjent og uten det hadde ikke bloggen din eksistert. Relaterer til snap storien din, og lurer på hvorfor du alltid vil bortforklare det. Du virker som en hyggelig person, men du sa selv at du meldte deg på PH slik at bloggen din ville bli stor. Da har du ikke jobbet deg fra bunnen av. De som gjør det startet blogg for flere år siden 🙁 🙁

  8. Nesen din er perfekt til fjeset ditt. Gud ga deg den nesen for at den er en del av deg, ikke for at du skal ha noe å opperere. Jeg syntes du er kjempe pen og nesen din er APPSOLUTT ikke for stor! Kjempe pen er du!

  9. Vet du hva Sofie, nesa di er faktisk veldig fin! Når jeg ser ansiktet ditt tenker jeg aldri over hvor stor nesa di er, for den komplimenterer resten av ansiktet ditt så bra! Det er så dumt at folk er nødt til å kommentere på hvordan andre ser ut, det er rett og slett helt unødvendig.

  10. Fin du er, Sofie!
    Hvordan ser du ut med mascara på vippene? Altså uten vippeextension, men med mascara?

  11. Er du fylt leppa di? Ser VELDIG sånn ut på bildene du legger ut ivertfall! Eller er det for at det skal se sånn ut?🤡

  12. Jeg ble mobbet for at jeg hadde stor nese når jeg var liten. Jeg hadde/har «stor» nese. MEN jeg har nå hevet meg over det, prøver å få opp selvtilliten min og vise fing til alle som mener jeg er stygg.
    Det viktigeste er at JEG føler meg fin, ikke at ANDRE skal syns jeg er fin!
    Personligheten er viktigere enn nesa🤪

  13. Du er pen uansett, men «uten» vipper var du MYE finere og mer naturlig vakker❤️❤️

  14. Hei:) digger bloggen din. Den genseren du hadde på deg på snapchat med snøring forran var DØDSFIN, hvor er den fra?

  15. Anonym: Selvfølgelig har PH hjulpet meg, men det er likevel ingenting som kommer gratis. Det er ikke en selvfølge at du blir toppblogger selv om du er med på PH. Om du tror det kan du prøve å melde deg på selv, så kan du se 🙂

  16. Du har ikke stor nese, vi har sett deg fra alle vinkler på pH og den passer deg perfekt og er kjempe fin og feminin 🙂 aldri tenkt over det en gang jeg, og hadde ikke lagt igjen en kommentar hvis ikke jeg mente det 🙂

  17. Du har en kjempe pen nese, Sofie! Kler resten av ansiktet ditt. Andre som sier noe annet, er bare missunelige på deg. Og prøver desperat å finne feil ved deg, som ikke eksistere, bare for å føle seg bedre. Kanskje akkurat den tingen, er en “svakhet” for mobberen selv. Og ønsker å føle seg bedre ved å hakke på andre. Kan man ikke heller konsentrere seg om sine egne problemer, og heller fokusere på å bli et bedre menneske – istedenfor å bruke tiden på å dikte opp feil på andre. Er man virkelig så sjalu? Har man virkelig så store problemer selv?
    Det naturlige er alltid det fineste. La aldri noen andre å deg til å føle at du ikke er bra nok. Det er de som har problemet og er problemet.
    Du er super vakker!

  18. Jeg klarte aldri å akseptere hvordan nesen min så ut, og endte med å operere den for 1 år siden. Jeg har alltid lagt merke til andre mennesker sine neser, nettopp for det var noe jeg alltid har vært opptatt av, og tro meg når jeg sier at jeg aldri har tenkt over nesen din. Den er kjempe fin, og som jeg ser flere kommenterer ovenfor så passer den DEG perfekt!
    Fuck alle andre, du er nydelig

  19. Har merket at du er veldig usikker, og du prøver ikke engang å legge skjul på det. Forhåpentligvis blir du mer selvsikker når du blir enda mer voksen! Det tror jeg blir godt for deg…

  20. Xd hadde akkurat samme problem. Har aldri tenkt på at jeg hadde stor nese før noen av vennene mine har kommentert på nesa mi. Og den kmt sitter fortsatt der oppe i hodet. Men så er jeg så heldig og finner denne bloggen, og den inspirerer meg veldig. Og får meg til og tenke godt igjen. Skal forsette og lese bloggen din! 💕👃🏻👍👍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *