UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Categories Personlig

Kan du legge ut bilde av hesten du hadde?

Er det noe du skulle ønske at vi som ikke har blogg skulle visst/forstått med livet som blogger?
Kanskje hvor mye tid og energi man faktisk legger ned i blogging. Jeg skal ikke snakke for alle, for hvor mye de andre bloggerne legger i det vet jeg ikke. Selv bruker jeg kanskje 10-12 timer av dagen min på denne bloggen. Det er derfor litt provoserende når folk sier at dette ikke er en jobb, og at alt er så lett. Selvfølgelig er det ikke den tyngste jobben i verden, og denne jobben har veldig mange fordeler. Likevel er det betalt og det ligger arbeid bak, og det kan derfor kalles for en jobb. Om du ikke tror meg, kan du prøve det selv 🙂

Hvordan er forholdet mellom Morten og deg?
Det går opp og ned som alle forhold, men alt i alt så har vi det veldig bra sammen. Det er ingenting som har skjedd med Morten og meg, og det er heller ikke slutt som mange av dere tror. Kan noen svare meg på hvorfor dere tror det er slutt mellom oss? haha. Grunnen til at Morten ikke er så mye på bloggen mer er rett og slett for at jeg fikk masse kritikk for at Morten var for mye på bloggen, og at dette var min blogg og ikke hans. Jeg sluttet derfor å skrive så mye om han, men da ble det også feil? haha. Så ingen grunn til bekymring, vi er fortsatt sammen 🙂

Hvor mye tjener du i løpet av et år?
Det vet jeg ikke før skattelistene kommer. I fjor tjente jeg faktisk ganske bra, og ble overrasket over hvor mye jeg hadde tjent på et år. Det var nesten 500.000. Hvor gikk de pengene? haha. Jeg er derfor veldig spent på å se hva jeg har tjent til neste år. Sikkert ikke så mye som dere kanskje forventer, for jeg gikk faktisk uten inntekt til midten av April. Lenge leve sparekontoen 😀

Om du ikke kunne vært blogger, hva ville du vært?
Godt spørsmål. Kanskje modell? Eller et levd av Instagram og Youtube. Hadde jeg ikke fått til bloggen hadde jeg flyttet til Los Angeles for å få til et eller annet der, det er helt sikkert. Akkurat nå føles det ikke som jeg passer i det vanlige “A4” liv. Det er ingen utdannelse jeg har lyst på, men det kan jo selvfølgelig endre seg med årene. Måtte jeg ha valgt noe så ville jeg blitt eiendomsutvikler eller lærer. 

Hvordan var oppveksten din?
Både bra og dårlig. Det er faktisk veldig mye som har skjedd i livet mitt som ingen av dere vet, og jeg vet helt ærlig ikke om jeg noen sinne kommer til å fortelle om dette på bloggen. Alt i alt vil jeg si at jeg har hatt en fin oppvekst, men veldig utfordrende. Jeg har måtte omstille meg veldig, og alltid måtte bli kjent med nye mennesker. Men det er vel kanskje dette som har gjort meg til den jeg er i dag? Utadvendt som elsker å møte nye mennesker. En ting er sikkert, hadde jeg ikke hatt mamma ville jeg aldri overlevd. Hun er virkelig verdens beste.

Hvorfor skal du farge håret blondt igjen når du kler brunt hår så godt?
For jeg synes jeg kler blondt best 🙂 For meg er det viktigste at jeg er fornøyd, og ikke alle andre. 

Hva er dine verste uvaner?
Dette er ganske ekkelt å innrømme, men jeg må ha konstant på falske negler eller så biter jeg 🙁 Jeg er også ekstremt avhengig av å ha mennesker rundt meg, og får panikk om jeg må sove alene. 

Når fikk du Celine?
Jeg fikk Celine rett etter Utøya i 2011 av stemoren min. Hun var virkelig den beste gaven jeg kunne fått, herregud så mye dette lille dyret betyr for meg <3

Hvorfor vil du flytte til Trondheim istedenfor å prøve å få deg et større nettverk i Oslo?
Det har ingenting med nettverket mitt å gjøre, det har mer med hvor jeg faktisk føler meg hjemme. Jeg har nesten hele familien min i Tromsø, et sted det er helt uaktuelt for meg å flytte. Jeg føler meg derfor veldig alene i Oslo, for jeg har ikke den familien her. Mamma flytter jo også tilbake til Tromsø nå, og da er det dessverre ikke så mange igjen. Jeg har familie i Tønsberg/Oslo som betyr veldig mye, men kjernen er i Tromsø om jeg kan si det sånn. Jeg har derfor ikke det nettverket de aller fleste har, og jeg regner med at mange av dere som nå studerer skal flytte hjem igjen etterhvert? Mitt hjem er Trondheim, for Tromsø har aldri føltes som et hjem. Jeg har derfor skapt min egen lille familie i Trondheim, og det er de det føles viktig å være rundt. Det kommer en tid der jeg skal få barn, og for meg da er det veldig viktig å ha mennesker rundt meg som kan stille opp og hjelpe meg om det er nødvendig. Det nettverket har jeg ikke i Oslo, og føler meg derfor veldig alene. Nye venner kan jeg gjerne få, men det er så mye mer enn “venner” det handler om. 

Nevn tre ting du og Morten har til felles.
Vi begge er veldig sta. (alt for sta)
Vi liker å reise
Begge er veldig spontan (det elsker jeg)

Var livet ditt best før eller etter PH?
Det er faktisk et veldig vanskelig spørsmål, for det er fordeler og ulemper med begge liv. Jeg hadde jo veldig lyst å leve av bloggen, og livet jeg har fått nå var akkurat det jeg ønsket meg. Jeg må derfor si at dette er det beste, men det er selvfølgelig mye jeg savner med mitt gamle liv. 

Hvor lenge har du tenkt til å ha åpen Snapchat?
Usikkert. Jeg tror nok jeg kommer til å sperre den i løpet av helgen, for det var mye mer krevende å ha åpen Snapchat enn hva jeg trodde. Misforstå meg rett, for jeg ELSKER å kommunisere med dere. Men hver morgen våkner jeg opp til over 100 Snapchat der jeg har fått spørsmål om alt mellom himmel og jord, og det er derfor veldig vanskelig å svare alle. Noe som gir meg veldig dårlig samvittighet igjen. Jeg håper derfor at du som leser dette kan prøve å stille spørsmålene du har her på bloggen istedenfor, slik at jeg får mer oversikt. Jeg setter veldig pris på alt dere skriver til meg, men jeg har dessverre ikke kapasitet til å rekke over alle. Jeg heter Sofieeec på Snapchat forresten <3

Hva tenker du om at Morten fester med andre jenter uten deg? Blir du sjalu?
Nei det blir jeg ikke. Skal man være i et forhold må man kunne stole på hverandre. Morten er jo en veldig kjekk gutt, så jeg vet han får mye oppmerksomhet på byen. Jeg tror vi alle mennesker trenger litt oppmerksomhet fra andre, selv om man er i et forhold. Det er bare viktig å vite hvor grensen går tenker jeg. Han får absolutt lov å snakke med andre jenter, men blir det en flørtete tone må man kanskje trekke seg ut av samtalen. Jeg stoler nok på Morten, så for meg er det HELT ok at han fester med andre jenter når jeg ikke er det 🙂

Hvorfor er Andrea en god roomie?
Vi er veldig like når det kommer til rydding og hvordan vi liker å ha det hjemme, noe som er kjempeviktig for meg. Vi forstår hverandre også, så det er sjeldent krangling. Vi har aldri kranglet over noe som har skjedd hjemme, og det er jo veldig bra. Ingen av oss er gjerrige heller, noe jeg tror er VELDIG viktig når man bor i kollektiv. Ser Andrea at vi er tom for noe hjemme drar hun på butikken for å kjøpe det, så gjør jeg det neste gang. Vi har aldri drevet med dette med vipps. “Vippser du meg 10kr for dopapir eller?” Hehe nei, der er ikke vil. 

Hva vil du si at mammaen din har betydd for deg?
Alt. Absolutt alt. Jeg hadde aldri vært her jeg er i dag uten henne. Jeg unner virkelig alle å ha en slik mamma som det jeg har. Hun er helt fantastisk, jeg kan ikke beskrive henne. Jeg har vært veldig heldig i alle fall, det er helt sikkert. Takk for at du har vært en så god mamma <3

Hva gleder du deg mest til med juletiden?
Dra hjem til Tromsø å møte venner og familie igjen <3 

Godkjenner du alle hat-kommentarene?
Ja, det gjør jeg. Med mindre de handler om andre mennesker, da godkjenner jeg ikke. 

Hvorfor tok du av vippene?
For jeg begynte å bli lei av å ha den samme looken hele tiden. Jeg har begynt å like den naturlige look veldig godt, og det er akkurat det jeg fikk når jeg fjernet vippene. Nå elsker jeg utseendet mitt uten vipper, det er jo faktisk SÅ mye finere. Tenk at jeg gråt over dette for noen dager siden, haha!

Hva fikk deg til å starte å blogge? 
Jeg ELSKER å skrive. Jeg har alltid fått høre på skolen at jeg burde bli forfatter. Akkurat nå er jeg forfatter av min egen lille dagbok som veldig mange leser, noe jeg virkelig elsker. Dere aner ikke hvor mye denne bloggen betyr for meg <3 Tusen takk til ALLE dere som gjør dette mulig. 

Kunne du vært med på bloggerne?
Ååh jaa, det hadde virkelig vært en drøm som gikk i oppfyllelse. 

Hvordan føles det å vite at Morten har hooket mange av de andre jentene fra PH? 
Det er ikke noe jeg tenker over. Jeg hooket jo også andre inne på hotellet, noe som er VELDIG rart å tenke på nå, haha. Det som er enda rare å tenke på er at Morten og Andrea har klinet, det kunne jeg ALDRI sett for meg den dag i dag. 

Liker du å møte fansen din?
JAA, det er SÅ koselig å møte dere <3 Dere må absolutt ikke være redd for å komme bort, for jeg synes det er så hyggelig å faktisk få et ansikt på de som følger meg og livet mitt. Det blir på en måte mye mer personlig. 

Hva er det fineste bildet du og Morten har tatt sammen?

16 kommentarer

16 thoughts on “UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

  1. Ååh det bildet av deg på badet uten vipper^!!! Det var helt nydelig, er så glad du selv forstår at du er vakker uten falske vipper!

  2. Go naturlig<33 Sofie du er så naturlig som man kan bli! Selv om man har lagt seg under kniven tidligere i livet, så gjelder det kun hva du gjør med vipper og extensión.. tar du de av så er du det naturligste nå!! Takk<3

  3. Hei vakre du!
    Du passer virkelig den naturlige looken uten vipper så godt! Jeg vil tipse deg om Iglow hvis du vil få de mer fyldig, og la de vokse naturlig. Jeg så stor forskjell etter 2-3 uker, og er veldig fornøyd!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *