LYKKE

Categories Personlig

Hva er egentlig lykke? Jeg har alltid trodd at jeg har visst hva som har gjort meg lykkelig, men i senere tid har det vist seg at fokuset mitt har vært helt feil. Reise, utforske, flytte og være spontan. Jeg har kjent på følelsen av å skulle dø, og akkurat der og da angret jeg på alt jeg ikke hadde gjort. Alle sjansene jeg ikke tok. Jeg tror det er akkurat det som har fått meg til å tro at jeg blir lykkelig av å alltid være spontant og gjøre nye ting. Jeg er lykkelig der og da, men den er jo aldri langvarig. 

Det er ikke før nå jeg har forstått hva ekte lykke er. Det er ikke et luksusliv fylt med reiser andre bare kan drømme om, det er å være rundt mennesker som betyr noe for meg. Lykke er de små tingene man tar for gitt. Tacokveld med gode venner. Tilbringe tid med familie. Kunne dra ut på en lørdag for å feire livet og vennskapet. Kjærlighet. Søndager på sofaen med serie og godteri i skålen. Lykke er det å en dag skulle kjøpe seg et hus der man skal starte sin egen familie. Det å ha en hund som alltid møter deg i døren i det du kommer hjem. Det å kunne glede seg til jul, for så å telle dager til sommer. Bare det at jeg er frisk burde gjøre meg lykkelig.

Hverdagen er lykke. Det vanlige liv er lykke. Kanskje det er akkurat derfor jeg ønsker så sterkt å flytte tilbake til Trondheim, der jeg har min hverdag. Tenk alle tingene jeg tok for gitt sist jeg bodde der, for det var ikke bra nok. Jeg måtte bo i en større by der det skjedde mer, jeg måtte ha en flyplass rett ved meg som kunne ta meg hvor som helst her i verden. Jeg måtte ha spenningen og jeg måtte være spontan. Det skulle gjøre meg så lykkelig. Se hvor jeg er nå

Det er litt merkelig at jeg aldri har sett det før, men kanskje livet måtte endre seg drastisk før jeg skulle klare å se det. Nå mangler det bare å kunne begynne å åpne seg mer. Jeg har allerede begynt litt, på et sted jeg aldri trodde jeg skulle klare å åpne meg. Sannheten er at det gjorde forbanna vondt å være brutalt ærlig, men noen ganger trenger man å være ærlig mot seg selv for å klare å bli lykkelig. Jeg kjenner at jeg har fått nok av å føle meg konstant ulykkelig, og det er akkurat derfor jeg skal begynne å fokusere på de viktige tingene. Jeg skal begynne å åpne meg mer og nyte hverdagen. Akkurat nå er det ikke noe annet som er viktigere. 

15 kommentarer

15 thoughts on “LYKKE

  1. Du er så utrolig flink til å skrive og du inspirerer meg såå mye! Det du skriver stemmer!!😍💛💛💛

  2. Hei 🙂 Dette har forøvrig ikke noe med innlegget å gjøre, men jeg håper du svarer for det om. Skal til Trondheim til helga, og lurte på om du hadde noen tips til både hva jeg burde se, hvor jeg burde spise og de beste utestedene? Klem

  3. Sannheten er utrolig hard. Jeg har funnet ut at penger er ikke lykke. Jeg vil ikle være millionær fordi jeg føler det kan gi meg feil fokus.
    Jeg vet du ikke er troende. Og det er helt opp til deg om du vil det for gud ga oss fri vilje. Men mye av din tomhet er det at du ikke er troende. Og set er aldri forseng p begynne og tro.
    Du føler sikkert mye skam over hva du haf gjort i livet. Du lever i fortiden som gjør at du ikke kommer deg noe sted. Ta det opp til han som har skapt deg. Han vet hvor mye hår du har på hode. Han tenkte på deg lenge før du i det hele tatt ble laget. Han gråter når du gråter han er glad når du er glad. Han vil ikke at du skal tenke på hva som har skjedd før. Det er her og nå det gjelder
    Han venter på deg og er tolmodig rett og slett fordi han har gitt deg fri vilje
    Jeg har opplevd traumatiske ting som burde ha vært utilgivelig, men takket være vår himmelske far klarte jeg å tilgi en voldtekt. Mobberne og min egen mor som påførte skade på seg selv og dtakk mens jeg var til stede.
    Jeg har ufør nå før det hadde jeg livsopphold på nav. Jeg var på tross av lite penger lykkelig fordi jeg stoler på vår himmelske far og fordi min fortid er fortid.
    Som sagt dette er av egen fri vilje. Men jeg sier det til deg. Gud velsigne deg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *