BLODIG GÅTUR

Categories Ikke kategorisert

#ANNONSE

Nå skal jeg fortelle dere noe morsomt som skjedde for noen uker siden. Jeg kan til tider være ekstremt dårlig til å ta p-pillene mine, noe som kan føre til uregelmessig mensen. Så med andre ord kan jeg få mensen når som helst og hvor som helst. Morten og jeg var ute å gikk da han plutselig bare “Sofie, du har blødd igjennom”. Jeg trodde jo ikke på han, for det er typisk Morten og tulle med meg. Han tok derfor disse for å bevise at han snakket sant da jeg absolutt ikke trodde på han.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg fikk panikk akkurat der og da. Det ble ikke bedre da Morten synes dette var ganske morsomt, og begynte å le av meg. Det var mye frem og tilbake med hva vi skulle gjøre, da vi var et lite stykke hjemme fra, og ikke hadde noe med oss som kunne dekke denne flekken som lyste fra bakdelen min. Etterhvert bestemte jeg meg for å bare gå hjem, og late som ingenting. For hva er egentlig problemet? Mensen er jo faktisk helt normalt, og noe ALLE jenter har.  Jeg tenkte derfor “fuck it”, kom hjem hjem og byttet bukse. Et større problem enn dette var det faktisk ikke. 

For hva er det som egentlig gjør mensen så tabu? Det er bare blod. Kjenner du at mensen er på vei, så er det faktisk helt normalt og helt okei å spørre venninnen din eller nabobordet på restauranten om hun har en tampong eller et bind du kan få. 

Det er også helt normalt å spørre venninnen din eller en random om tampong midt i handlegata. For helt ærlig, hva er det som er så farlig med mensen? Hun bak meg synes dette var veldig rart, dere skulle virkelig ha sett ansiktsuttrykket hennes. Synd jeg måtte fjerne det, haha 😉 Spørsmålet mitt til henne er, har ikke du mensen? Har du aldri måtte finne frem en tampong eller et bind? Jeg er 100% sikker på at svaret er ja. Så hva er det som er så farlig egentlig? Mensen er bare mensen. 

#BLOODNORMAL

39 kommentarer

39 thoughts on “BLODIG GÅTUR

  1. Synes du er modig som faktisk gjorde det, og er ærlig om det. Du er et forbilde❤ Elsker deg❤

  2. Heilt enig sofie. Sjønner ikj koff folk synes mensen er ekkelt, det er som du seier bare blod. har selv ikj fått mensen enda men har veninner som har det og dei har blødd igjennom fleire gonger på gata. Men dei har altid med seg bytte bukse og tampong/bind i sekken…..👌 går i 7kl……

  3. Forsvar dritten så mye du vil, men jeg kommer aldri til å mene det er noe annet enn ekkelt og ufyselig 🙂
    Jente 23

  4. Er jo helt naturlig ja, men alikevel synes jeg at du er tøff som gjør det 🙂 Er du ikke redd for å bli gravid når du glemmer pilla hele tiden? 🙂

  5. 👏👏👏 Herlig innlegg! Det et faktisk helt ubegripelig at mensen er tabu. Takk for at du er med på å normalisere det! ❤️

  6. Må bare le av alle som sier «æsj», «ufyselig», «ekkelt»😂 Digger at du skriver så usensurert om dette, og ikke minst bildene👏 Om man synes det er ekkelt, er man ikke voksen enda ass. Sorry!

  7. Jeg skjønner ikke helt hva folk skriver æsj for i kommentarfeltet? Dette innlegget er noe vi ALLE trenger å lese og se fordi dette er virkeligheten! D var bra at du tok opp dette og delte din «flaue» (som egt ikke skal være flau) historie med oss! Jeg syntes dette var utrolig bra fordi mensen er ikke noe vi jenter velger å ha, det er noe som er en del av oss og som alle må vite at d er helt normalt!! Sinnsykt glad for at du delte dette med oss, d var bra gjort av deg sofie❤️ stå på videre❤️❤️

  8. Jeg synes du skriver modige innlegg og er deg selv du er bare så rå..
    Og att du tør og legge ut sånt er stor respekt.. og gøy att du tør.. 😀

  9. Kjempebra at du tar opp dette, skjønner meg ikke på folk som føler behovet for å skrive at det her er flaut? Halvparten av befolkningen i verden har mensen, da er det faen meg på tide å normalisere det og snakke om det!

  10. Selvom du har uregelmessig mensen fordi du er dårlig på å ta pillene, beskytter disse fortsatt eller burde man bruke andre prevensjonsmidler?

  11. Grunnen til at det er flaut er fordi blodet kommer fra fitta, ikke fra nesa for eksempel. Har du ikke bind til vanlig?? De fleste bruker bind eller tampong hele tiden, fordi selvom det er et mønster på når du får det, så kan det komme brått på.

  12. Eg går i 10.klasse, før brukte eg å gjemme bind og tampong så godt eg kunne men no bare går eg med det i hånda på skulen når eg skal skifte. Kva er så farlig liksom? Nesten alle har det jo! Så serr tusen takk for at du tar opp dette! Ja det er flaut å blø igjennom men det er også normalt.

  13. Jeg syntes absolutt ikke det er noe ekkelt. Og hadde aldri ledd eller tittet stygt på noen som har blødd igjennom. Men er heller ikke sånn at jeg ikke hadde brydd meg🙈 Kan skjønne at folk reagerer litt, for jeg ville ikke satt meg på samme sete på buss/trikk/t-bane som en som har blødd igjennom…
    Men ja, hva skal man gjøre..?😄

  14. Herregud, så evig takknemlig jeg er for at du tar opp dette!! Mensen er bare mensen og slik er det, ikke noe ja og men😍… Du er rå!!!

  15. Det er akkurat like naturlig som bæsj og tiss.
    Men jeg regner med at oppegående mennesker ikke vil gå rundt med en bukse om de har bæsjet eller tisset på seg, det er ekkelt eller hva?
    Jeg vil ihvertfall helst slippe å sette meg på et sete på buss/trikk/tbane om noen har sittet der før meg med mensen bæsj eller tiss.
    Om man blør på fingeren er det jo vanlig å tørke det bort å ta på et plaster, slik som med mensen..?

  16. Syns det er skikkelig BRA av deg og sensurere ansiktene til andre mennesker i bakgrunnen. Har sett flere bloggere som bare filmer andre mennesker og putter det ut op youtube osv, eller på bloggen dems. Håper dere roser deg for akkurat det. Du har skjønt reglene i verden tydeligvis 😀 Vi må godkjenne bilder av oss før bloggere kan legge det ut og det er kult at du tar hensyn til!! 🙂 Ha en FIN helg!!

  17. Haha… Er helt naturlig med mensen, det er mer unaturlig at jenter ikke har mensen. Synes det er på tide at folk slutter og synes det er ekkelt, vi er tross alt i 2017 snart 2018… På tide folk kan godkjenne alt som skjer med kroppen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *