SPØRSMÅLSRUNDE // PERSONLIG OG HELT ÆRLIG

Categories Personlig

Hvordan har du råd til alle reisene dine? 
Godt spørsmål! Det er vel ingen hemmelighet at det koster mye å reise, men jeg får råd på grunn av bloggen. Hadde jeg ikke reist så mye så kunne jeg spart veldig mye, noe jeg absolutt skal begynne med når jeg kommer hjem fra L.A. Nå vil jeg ha egen leilighet og et litt mer roligere liv. Så kan jeg heller reise et par ganger i året istedenfor 10 ganger 🙂

Helt ærlig, kan det bli kleint mellom Morten og deg? 
Jeg har aldri følt at det har vært kleint mellom oss uten grunn. Det kan bli ganske kleint om vi har kranglet, da begge er alt for sta til å være den første som sier unnskyld. Stillhet og dårlig stemning er faktisk noe av det verste jeg vet, haha. 

Tjener du mye på bloggen?
Varierer veldig. Jeg har fått lønn på 100.000, og jeg har fått lønn på 30.000. 

Hvordan har du det egentlig nå? Om du skal være HELT ærlig.
Ikke så veldig bra. Jeg spilte faktisk inn en videoblogg til dere i går, i det jeg fikk et skikkelig sammenbrudd. Noen ganger er det veldig vanskelig å skulle skrive nøyaktig hva man føler, så jeg tenkte derfor at det ble lettere å snakke. Andrea fikk se videoen i dag, og hun synes den var veldig fin da jeg fikk vist litt flere sider av livet og meg. Likevel synes jeg det er veldig skummelt å skulle dele noe så personlig, så jeg vet faktisk ikke om jeg skal publisere eller ikke. Hva tenker dere?

Hvorfor snakker du den dialekten du gjør når du har bodd i Tromsø og Trondheim?
Mamma er fra Tromsø og pappa er fra Tønsberg. Jeg har derfor bodd i Tromsø, Tønsberg OG Trondheim. Jeg snakker dialekt når jeg er hjemme i Tromsø, så snakker jeg østlending resten av tiden. Jeg har gjort dette hele livet, men hvorfor jeg gjør det har jeg dessverre ikke et godt svar på. 

Hvor gammel var du da du hadde sex for første gang?
Jeg var 14 år gammel. Personlig synes jeg det var litt for ungt, og at jeg kanskje burde ventet litt. Jeg hadde en kjæreste på dette tidspunktet som var et par år eldre enn meg, og det var vel derfor det ble naturlig.  

Begynte du med tampong eller bind først?
Tampong, for jeg synes bind var så flaut. Jeg kan ikke forstå hvorfor det var så flaut? Det er jo ingen som kunne se om jeg brukte bind eller tampong, haha. Det er rart å se tilbake på ungdomsårene, og hvor utrolig mye unødvendig man bekymret seg for. 

Hva er din aller største drøm?
Bo i L.A å få til noe der, det hadde vært kjempekult! Jeg har lyst til å gjøre noe mer enn bare bloggen, og tror derfor at L.A hadde passet perfekt for meg. Vi får se hva fremtiden bringer 🙂

Hva hadde du gjort om du ble gravid?
Herregud så godt spørsmål, for det har jeg aldri tenkt over. En ting er sikkert, jeg vil ikke få barn før jeg føler meg klar. Det viktigste for meg er at jeg blir “frisk” selv før jeg får meg noe barn, for akkurat nå vet jeg at jeg ikke hadde taklet det å oppdra og ta vare på et barn. På grunn av alle mine problemer klarer jeg så vidt å ta vare på meg selv, og da synes jeg et barn fortjener bedre. 

Har du kuttet deg selv først? 
Kuttet og kuttet. Jeg prøvde en gang kun for oppmerksomhet. Jeg har hatt mange perioder i livet mitt, som dere kanskje forstår. 

Tror du helt ærlig at du og Morten kommer til å være sammen for resten av livet? 
Jeg håper jo selvfølgelig det, ellers ville jeg aldri blitt sammen med han. Men jeg har lært meg at absolutt alt kan skje, og at livet endrer seg hele tiden. Jeg har derfor sluttet å tenke på sånne ting, så nyter jeg heller tiden Morten og jeg har sammen. Enten så får vi det til å funke, eller så får vi det ikke til å funke. Uansett hva som skjer med oss i fremtiden, så vet jeg at jeg er veldig glad og takknemlig for Morten <3 Så får vi krysse fingrene å håpe på at vi begge føler det likt i fremtiden også. 

Hva sover du i? 
Jeg sover alltid naken <3 det er det BESTE jeg vet. 

Shaver du deg nedentil?
Ja, flere ganger i uken. Er det noe jeg ikke liker så er det kjønnshår, det er utrolig ekkelt. Det er MIN personlige mening, siden det alltid er noen som skal klikke når jeg snakker om barbering, haha. 

Hvor mange kjærester har Morten hatt før deg? 
2 stykker. 

43 kommentarer

43 thoughts on “SPØRSMÅLSRUNDE // PERSONLIG OG HELT ÆRLIG

  1. Du sier at du shaver deg nedentil flere ganger i uken, når jeg gjør det blir det sykt nuppete og jeg må helst vente en uke mellom hver gang. Jeg vet at grunnen til dette er fordi jeg shaver mot hårene, men føler ikke resultatet blir bra nok om jeg ikke gjør det. Har du noen tips?

  2. Det der med skifte av dialekt som du sier en dialekt hjemme og en i Oslo. Det kalles dialektkonflikt. “Lider” av det samme, klem

  3. Du er faktisk den eneste bloggeren jeg gidder å følge med på snapchat og bloggen generelt. Digger at du er ærlig og at du ikke skal pynte på alt du gjør hele tiden. Deler mye personlig, omtrent ikke clickbait og skriver ting som faktisk er interessant å lese. Stå på! ❤❤

  4. Hei! Når begynte du å shave deg nedentil?
    Du virker utrolig sterk utifra hva jeg har lest på bloggen. Dette klarer du! Stå på

  5. Kjente deg og Andrea hverandre før paradise hotel, eller var det der dere ble kjent ?
    Hvordan shaver du deg ? Jeg shaver meg men føler at jeg gjør det feil, så begynner jeg å få sånn rød prikker lzm, kan du forklare ?

  6. Kan du fortelle litt om forholdet ditt til foreldrene og familien til Sondre etter Utøya? Har hørt mye fint om forholdet deres men det er via personer <3 elsker bloggen din! Den er så spennende og innholdsrik siden du legger ut nesten absolutt alt 😀

  7. Hei, Sofie. Jeg har fulgt med på bloggen din siden Paradise, og i starten leste jeg stort sett alle jentene sine. Nå, derimot, er du den eneste jeg leser fast. Synes du har opprettholdt bloggen din utrolig godt, uten at man fikk følelse av at det var bare en “fase”, altså at innholdet har blitt dårligere etterhvert. Blogging er en krevende jobb, i hvert fall i ditt tilfelle, for jeg kan virkelig se hvor mye arbeid som ligger bak! Synes også det er så fint at du er så ekte, deler ordentlige følelser i stedet for luksusproblemer, i motsetning til mange andre bloggere (dessverre). Beundrer deg også for at du har vært så ærlig på bloggen. Historiene dine om din fars bortgang, Utøya og angst har nok vært til hjelp for mange. Selv mistet jeg mammaen min som 11-åring, noe som selvfølgelig var utrolig tøft. Likevel ble jeg usikker, fordi jeg følte at min såkalte sorgprosess var så ulik fra mange andres reaksjon, noe som har dvelt ved meg siden. Men etter å ha lest bloggen min, føler jeg meg ikke så alene lenger! Jeg har forstått at man sørger forskjellig fra person til person. 🙂 haha, hvis du har tatt tiden til å lese alt, er det litt utrolig, men uansett! Ville bare takke for at du er så ærlig, ekte og sterk. Også ville jeg komme med noe positivt, siden det er dessverre så mange flere “haters” som kommenterer, enn motsatt!
    Ha en fin kveld! Klem

  8. unnskyld meg «uten navn», om du ikkje like øveskriftene te sofie, så trenge du kje å blanda kreft inn i detta her. oppfør deg, ha litt respekt

  9. Anonym: Jeg sa det aldri til henne, så det vet jeg ikke! Men jeg anbefaler faktisk å ta en prat med foreldre eller helsesøster om akkurat dette. Det er alltid godt og ikke minst viktig med et par tips og råd når man skal begynne å være seksuelt aktiv.

  10. Moren din leser vel dette om at du hadde sex når du var kun 14 år, hva syntes hun om det? Har dere snakket om det?

  11. Elsker at du klarer å være så åpen om livet ditt på bloggen. Det er tøft gjort at deg!

  12. Snakker man med helsesøster/lærere om sex o.l nå for tiden forteller de foreldrene dine hva du sa osv, de har tausetsplikt, sier de

  13. Jeg var også så gammel første gang, jeg synes dt va for ungt. Anbefales for alle sammen å vente.

  14. Kan du legge ut en video på bloggen der du snakker dialekt? Klarer ikke se for meg deg snakke nord norsk så det hadde vært utrolig gøy å høre!
    Digger deg ♡♡♡

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *