ENSOM I EN HVERDAG DER MAN HAR “ALT”

Categories Ikke kategorisert

Først og fremst vil jeg bare takke for alle positive tilbakemeldingene på videoen jeg publiserte i går <3 Jeg har ikke fått svar dere, men dere skal vite at det betyr SÅ mye. Jeg var livredd for å publisere den, så det å møte så mange herlige mennesker gjorde meg godt. Det er selvfølgelig alltid noen som skal slenge med leppa, men det har jeg blitt vant til. Jeg visste også at noen kom til å reagere på at jeg alltid henger med mennesker, men likevel sier jeg at jeg føler meg ensom. Jeg henger ofte med Andrea og Morten, men så er det sånn at jeg BOR sammen med Andrea. Som jeg forklarte i videoen så har jeg ikke så mange utenom de to, og det er det som ofte får meg til å føle meg så ensom. 

Ironisk nok så hadde jeg noe å finne på med i går, selv om jeg var veldig innstilt på å sitte alene. En av mine beste venninner fra TRONDHEIM kom til Oslo. Litt morsomt at de må komme hele veien fra Trondheim for at jeg faktisk skal ha noen å henge med, haha. Sannheten er at hadde det ikke vært for henne så hadde jeg vært alene i går. Det er ikke det at jeg ikke klarer å være alene en lørdagskveld, det er mer det at jeg føler meg veldig alene i Oslo. Det er bare litt morsomt at jeg alltid ønsket dette livet, for det virket så utrolig perfekt på utsiden. Oslo var alt jeg ønsket, og jeg var helt sikker på at det å bo i en storby var det jeg trengte for å føle meg OK igjen. Men vet dere hva? Man lærer hele livet. Jeg angrer ikke på at jeg flyttet, for jeg ville gjort det en eller annen gang uansett. Nå har jeg blitt en erfaring rikere, og for første gang i mitt liv fått kjenne på ensomheten. Også i en verden der det ser ut som man har absolutt alt. Jeg har aldri tenkt på det å være ensom før, så jeg må si at jeg virkelig føler med dere som har det slikt hver dag. Jeg skulle gjerne gitt dere alle en klem <3


Dette er meg etter et par timer EDRU på byen i går. Jeg forstår virkelig ikke hvordan Grunde har klart dette år etter år, herregud som jeg beundrer han. Fulle mennesker er jo SÅ IRRITERENDE! haha. Dere kan adde meg på Snapchat; Sofieeec <3

Planen i dag er å få gjort unna mye blogg før jeg skal ut å spise middag med besøket fra Trondheim <3 Morten og jeg skal også ta oss en tur på julemarket. Det ser så utrolig koselig ut <3 Jeg skal selvfølgelig ta masse bilder til dere 🙂

8 kommentarer

8 thoughts on “ENSOM I EN HVERDAG DER MAN HAR “ALT”

  1. Jeg tror ikke det er unormalt å føle seg alene i noen perioder i livet.
    Jeg har følt meg alene og ensom fra ungdomskolen og utover. Jeg får ikke lett venner og har bodd langt fra familien de siste årene. De siste årene har jeg vært veldig mye alene. Jeg er alene ca 4 kvelder i uka.. om noen mnd flytter jeg med kjæresten som bor 1 time unna meg så jeg håper ting blir bedre da..
    Jeg vil bare si at en kveld her og der alene er bare sunt. Og jeg jobber i krisetlf og snakker med mange ensomme mennesker.. det finnes mennesker som ikke har noen å ringe til, få besøk av eller som de selv kan besøke. Må innrømme jeg føler at jeg har det ganske bra i forhold til mange av de som ringer inn.. Jeg har alltid noen å ringe til eller besøke, bare ikke veldig nærme her jeg bor.
    Akkurat i byen jeg bor i så føler jeg at jeg kunne død og folk hadde ikke brydd seg. Folk er ikke flinke til å inkludere og vet seg om andre.
    Men.. vet du hva! Det viktigste er ikke å masse venner uansett.. De fleste bekjente etterhvert. Så plutselig har man brukt masse tid på mennesker som betyr ingenting om noen år. DU er virkelig din aller beste venn. Ingen bryr seg mer om deg. Det mener jeg. Jeg tror du jobber mer selvtillit og psykiske problemer også vil det bli lettere å være alene.
    Jeg er her inne hver dag! Lykke til med bloggen og tenk positive tanker! 😊 se fremover og jobb med deg selv! STOR klem 😍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *