DETTE GJØR JULEN DIN PERFEKT

Categories Ikke kategorisert

HA BAKEDAGER, SLIK AT DU KAN GI I JULEGAVE.
Er det noe man MÅ gjøre i jula så er det å bake, det er jo så koselig.  Det er ikke bare koselig, men det er også en genial julegave. Jeg synes det er så synd at mennesker hvert eneste år velger å bruke så utrolig mye penger på julegaver, når man kan lage så mye fint selv. Selvfølgelig er det ikke kult å være barn/ungdom å få pepperkaker til jul, men det er utrolig koselig å få i voksen alder. Jeg liker hjemmelagde julegaver SÅ godt, det er jo mye mer personlig <3 Kjøp en hyggelig boks eller glass du kan dekorere, der du enten legger pepperkaker, brente mandler eller julecookies i. Det er bare å bruke kreativiteten <3

LAG DEG EN KOPP MED KAKAO OG KREM HVER KVELD.
I jula er det faktisk lov å unne seg noe godt, og jeg synes en kopp med kakao og krem er den beste snacksen jeg kan få. Jeg drikker meg alltid i hjel på kakao om vinteren, for det er ikke noe jeg synes er digg om sommeren. Jeg føler på en måte ikke at det er stemning for å sitte inne å drikke kakao når det er 20 varmegrader ute, haha. 

GÅ/KJØR RUNDT FOR Å SE PÅ JULELYS OG DEKORASJONER
Altsåå.. Oslo er såå nydelig om dagen. Jeg synes pyntingen og dekorasjonene er utrolig gjennomført, det er bare så vakkert. Jeg kunne gått rundt i timesvis bare for å nyte utsikten og julestemningen. I Trondheim da jeg hadde bil pleide jeg alltid å høre på julemusikk, mens jeg kjørte rundt for å bare nyte utsikten. Det høres kanskje litt sært ut, men det er utrolig deilig. Man får luftet alle tankene sine, og bare slappet av. 

DRA PÅ EN FORESTILLING.
Gjett om jeg skal på forestilling/theater når jeg er i New York. Jeg har faktisk aldri vært på dette før (er det flaut og innrømme?), så nå er det virkelig på tide. Jeg føler nesten dette er litt obligatorisk, selv om jeg ikke har gjort det selv. Er det noen som har noen gode forestillinger å anbefale? 

GÅ PÅ SKØYTER
Gjett EN gang hva jeg skal i New York? Selvfølgelig stå på skøyter i Central Park <3 Til alle dere som bor i Oslo-området, dra på julemarkedet nederst i Karl Johan, der kan dere stå på skøyter. Det er jo faktisk ikke noe som gir mer følelse av jul enn å kunne skøyte rundt mens man hører på julemusikk. Jeg føler bare det er noe man MÅ gjøre i jula. Dette er helt klart en tradisjon jeg skal videreføre til mine barn. TENK så koselig!

PYNT SOVEROMMET DITT
Jeg føler at det å pynte soverommet er så undervurdert? Alle andre rom blir pyntet skikkelig fint, mens soverommet blir pyntet med en liten julestjerne. Skal dere virkelig få julestemning MÅ dere også pynte soverommet deres. Tenk så koselig å kunne våkne opp til jul hver eneste dag, det gjør noe med humøret ditt. Jeg skal pynte hele leiligheten til jul nå på søndag som kommer, så da skal jeg ta masse bilder til dere. Kanskje dere kan hente litt inspirasjon? <3

LAG JULEKALENDER TIL FORELDRE/SØSKEN/VENN ELLER KJÆRESTE.
Det er faktisk så hyggelig å gi julekalender til en du bryr deg om. Jeg har blitt alt for gammel til at mamma kjøper meg julekalender, så det å kunne få fra noen andre er alltid like hyggelig. Julekalender trenger ikke å være dyrt, det er tanken som teller tenker jeg da. Jeg tror du virkelig vil overraske om du lager en liten pakkekalender til noen du er glad i <3

SE JULEFILM
Denne er jo veldig standar, men det er kanskje ikke så rart? Enkleste veien til julestemning er jo å se julefilmer man ser hvert eneste år. Jeg har i alle år hatt som tradisjon å se Jack Frost, men helt ærlig så blir den noen ganger for tøff. For dere som ikke har sett den så handler det om en familie der pappaen dør. Selv om filmen er verdens fineste, og jeg virkelig anbefaler ALLE dere å se den, blir den noen ganger for tøff for meg. Det er likevel mange andre gode filmer man kan se, og Viaplay har et utrolig godt utvalg på Disney filmer <3 

KJØP GAVE PÅ KONDOMRIET TIL EN GOD VENN.
Hvert eneste år kjøper jeg mine beste venner en førjulsgave på kondomeriet. Det har vært en tradisjon i mange år, noe jeg synes er moro og litt spesielt. Ikke alle som har den tradisjonen? Det begynte egentlig med at jeg skulle tulle med bestevenninnen min å gi henne dette i julegave slik at hun åpnet det foran alle. Jeg hadde ikke hjerte til å gjøre det, så det ble derfor en førsjulsgave. Så nåå har det blitt en tradisjon, hehe!

14 kommentarer

14 thoughts on “DETTE GJØR JULEN DIN PERFEKT

  1. Flotte tips til å få det leste ut av jula!
    Hehe, det var litt av en tradisjon ja, men er jo litt gøy å ha en lott spesiell tradisjon som ikke alle andre har 🙂

  2. Hvis du vil gå på skøyter i New York, kan du gå foran Rockefeller Center! Så utrolig koselig å gå der, og i bakgrunnen er et enormt, nydelig dekorert juletre. Det ga i hvert fall meg julestemning!

  3. Anbefaler å se Les Misérabels i New York! Gir kanskje ikke så mye julestemning, men er en kjempebra musikal.

  4. Hei! Ingen steder jeg får mer julestemning enn på Rockefeller Center. Som Agnes skrev er det skøytebane der, i tillegg til at det er helt fantastisk, overdådig pyntet! Bare pass på å stå på riktig sted for å få sett det fra den mest populære vinkelen. Et populært juleshow der er Christmas spectacular på Radio City Music Hall med the Rockettes. Et annet tips er å prøve å få sett et talk show live. Jimmy Fallon f.eks. 😊 God tur!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *