VELKOMMEN HELVETESUKA

Categories Paradise Hotel

Denne uken er veldig travel for meg, men likevel velger jeg å sove til klokken 12.00 i dag. Jeg har funnet ut at jeg kan ikke kan gjøre noe med at jeg blir deppa, sint, trøtt og frustrert i mørketiden, og velger derfor å bare godta situasjonen. Jeg kan seriøst ikke være sur hver gang jeg ikke kommer meg opp før klokken 10.00, da vil livet mitt bli ganske kjipt. Derfor bestemte jeg meg heller for å la kroppen få den søvnen den trengte, våkne opp med et smil og gå en lang tur med Celine. Resten av dagen har egentlig bare gått til å jobb og trening, da jeg har veldig mye som skjer resten av uken. Jeg må derfor forberede denne uken så godt som overhodet mulig, ellers vil jeg aldri få ting til å gå rundt. 

♥ DETTE SKJER

MANDAG. Sove til klokken 12 (hehe ups). Svare på alt av mail og forberede et par blogginnlegg slik at jeg kan blogge de dagene jeg ikke har tid til å sette meg ned for å skrive innlegg. Jeg skal også trene, og ikke minst spise en god middag. Rutinene mine har forsvunnet veldig når det kommer til mat, rett og slett for at jeg har lat og har ofte dårlig tid. Jeg skal derfor unne meg god middag i kveld. Den blir mest sannsynlig alene da Morten ikke vil spise vegetarmat 🙁

TIRSDAG. Imorgen MÅ jeg komme meg opp tidlig slik at jeg kan forberede dagen min godt. Jeg tenker å stå opp rundt klokken 09.00 for å gjøre ferdig enda flere blogginnlegg. Etter det skal jeg komme meg på trening, før jeg skal hjem å ordne meg til kveldens festligheter. Jeg skal på et arrangement gjennom TV3 der de skal lansere mange av nyårets TV-programmer, det blir spennende! 

ONSDAG. Jeg har bestemt meg for å ha minst to dager i uken der jeg skal sove litt lengre på grunn av humøret mitt i mørketiden. Jeg tror det er viktig å lytte på kroppen, og skal derfor ikke ha på alarm før klokken 11. Planen er videre å komme seg på trening før jeg skal ta noen bilder sammen med Andrea. Det begynner å bli et par dager siden jeg tok bilder sist nå, så da er det viktig å ta nye. Jeg prøver så godt jeg kan å alltid oppdatere bloggen med nye bilder, for jeg forstår selv at det er kjedelig å se de gamle bildene om og om igjen. Jeg tror kanskje også jeg må få med Morten på et par bilder, for det er evigheter siden vi tok bilder sammen. Dette er også den siste dagen før helvete starter, så jeg må nok forberede et par innlegg til og pakke.

♥ TORSDAG
På torsdag starter julebord 1/4, så som dere sikkert forstår har jeg mye alkohol og mat i vente. Denne kvelden skal vi bare en vennegjeng ut å spise, for å kanskje dra på byen senere. Selv om jeg synes det kanskje blir litt for mye alkohol i julen, så synes jeg likevel julebord er så koselig. Det er veldig hyggelig å ha en kveld sammen med mennesker du bryr deg om, og det er jo tross alt bare en gang i året. Jeg må også finne en kjole jeg kan bruke denne kvelden, noe som kan bli veldig utfordrende da jeg er veldig lei av de jeg allerede har. Jeg vurderer kanskje å låne den ene Jumpsuiten Andrea har, for den er veldig fin. Vi får se 😉

♥ FREDAG
Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å sove litt da jeg har vært ute å festet dagen før. Jeg må også klare å presse meg på trening før jeg må løpe innom vinmonopolet. Det er igjen julebord, og denne gangen skal jeg faktisk på to julebord. Jeg skal spise sammen med Pandy gjengen (som jeg er ambassadør for), før jeg skal møte alle Side2 bloggerne ute for noen drinker. Selv om det kanskje blir en veldig stressende dag, så tror jeg det blir veldig hyggelig ♥ Jeg gleder meg. 

 LØRDAG
Er jeg ikke sliten etter to dager på byen har det virkelig skjedd underverker. Jeg tror derfor jeg kommer til å sove ekstra lenge, og det blir mest sannsynlig ikke rom for trening. På lørdag skal endelig Paradise gjengen samles for julebord, noe jeg gleder meg veldig til. Vi har ikke vært samlet siden finalefesten, noe som begynner å bli veldig lenge siden. Vi startet det nye året sammen, og da er det veldig koselig å kunne avslutte dette året sammen også. Jeg tror det blir en veldig fin kveld, med en veldig fin gjeng. 

♥ SØNDAG
På søndag reiser Moren og jeg til NEW YORK!!! Beklager ordbruket, men fyyyfaen som jeg gleder meg. Jeg har vært i New York en gang før men da var det sommer, så jeg kan derfor ikke vente med å oppleve jul i New York. Jeg gleder meg så sykt mye til å oppdatere dere, og lover at jeg skal blogge bra mens jeg er der. Jeg tror kanskje jeg skal investere i en bra linse, slik at vi kan ta helt syke bilder. Åååh, dette blir såå moro ♥

44 kommentarer

44 thoughts on “VELKOMMEN HELVETESUKA

  1. Så sykt innholdsrik uke du har forran deg! Kjenner igjen det med humøret nå i mørketiden. Kan bare ikke no for at det er sånn 🙁
    Du får prøve å kose deg, å satse på at fu kan bruke gjøremålene dine for dagen til en motivasjon for å stå opp❤️ Lykke til

  2. Sykt stress, du skal på fest å pakke til ferie. Skjønner ikke at du orker en gang… åsså på toppen av det hele skal du ta bilder! Nei, guri malla. Lykke til, det her er den mest stressende ukeplanen jeg har sett i mitt liv ass

  3. Det høres så sykt gøy ut! Har selv utrolig lysst til å oppleve New york i juletiden!😍😍 er sjalu nå kan man si😶❤️ Håper du får en fin tur og koser deg masse, hils morten☺️

  4. Herregud. Hadde jeg hatt en så rolig uke som du beskriver, hadde jeg trodd det var ferie. Det du forteller om er jo et latmannsliv. Sove, trene, feste….

  5. Hvordan kan du kalle dette for helvetesuke? Skjønte ikke helt, virker jo som om du har mye å feire denne uken, kanskje prøve å være litt mer positiv?
    Her sitter jeg å øver til eksamen for tredje uke på rad, og du klager på at du trenger søvn fordi det er litt mørkere?
    Mvh en tromsøværing som du provoserte noe sinnsykt.
    Se hellet litt positivt på det, du som har bodd i Tromsø før burde jo vite hvordan en mørketid kan være…

  6. Hei! Er i New York nå og det er kjempefint vær her og temperatur. Jeg hadde med vinterklær og vinter sko, men på dag en måtte jeg kjøpe meg joggesko og tynnere jakke.
    Du burde glede deg. Ambefaler deg virkelig å gå Highline. Kjempefin tur.

  7. Jeg har to eksamener som jeg skal lese og fullføre + jobb denne uken og du kaller det der for ei «helvettesuke» 😩
    Hadde gjort mye for å vært i dine sko!
    Håper du får en fin dag😊

  8. Åh lol herregud wooooow for en slitsomt uke 😂 looooooooool. Hva hadde du gjort om du hadde hatt eksamener? 😂

  9. I mine øyne er det en «heldig» helveteuke. Ut på byen, møte mange folk, reise til USA!😻 misunner deg

  10. Herregud, alle har forskjellige jobba og liv, hvis hu føle det e en helvetesuke så e det nå kanskje det får hu og ikke får dåkker. Så unødvendig å værra støgg i kjeften

  11. Helvetesuke? Dette er kanskje travle dager for deg, men seriøst… Mange har det sykt mye mer slitsomt en deg.
    Skjønner at du og blir sliten, men du er heldig som kan kalle dette for en helvetesuke.

  12. Heldig! Hvis dette er helvetesuka di har du ikke mye å gjøre til vanlig
    Mener ikke frekt, er en stor fan<3

  13. Jeg står opp 05.45 for å trene en time før jeg reiser på jobb og er der til kl. 08.00. Jeg drar hjem sjeldent tidligere enn 17.30, dvs. 9,5t på kontoret. Nå før jul er det rimelig hektisk med mange vikige leveranser, presentasjoner, rapporteringer, budsjettlegging, møter, planlegging for neste år osv. Når jeg er ferdig med jobbdagen er jeg så sliten at det nesten går rundt i hodet for meg fordi jeg har anstrengt med så mentalt hele dagen. Dette er altså man-fre og noen ganger jobber jeg helger og på kveldstid for å være ajour med arbeidet. (Og nei, jeg klage ikke. Jeg stortrives i min jobb og er glad for å ha en god stilling med mange muligheter.) Men venner/fam, sosiale ting, shopping, trening, fest og fritid er ting jeg i tillegg gjør ved siden av uten å føle at det er unofrmalt hektisk.
    OG du påstår at du har en stressende helvetesuke? For HVA da? For å feste, sove lenge og trene? Det er helt utrolig hvor lite virkelighetsperspektiv du viser å ha. Din uke høres ut som en lettere ferieuke, og blir du særlig klok av å virkelig ha en slik hverdag? Det må være veldig selvsentrenrende og lite mentalt utviklende å ha et slikt bloggliv når du mener at denne uken er “slitsom” 😀

  14. Tror faktisk ikke du er veldig informert på hvor mye en student faktisk har å gjøre i en eksamensperiode når du tillater deg å være så ufin og barnslig på snap haha

  15. Wow! Kjenner til følelsen av mye å gjøre, så misunner deg ikke.
    Sjonglerer tre jobber + studier. Så rekker akkurat fire timer med søvn pr natt nå siste tiden før jul. Det er streeeeeess.
    Men! Ikke glem å nyte det livet du har jobbet for. Selv om det er stress akkurat nå, så har du jobbet hardt for å få det slik. Og du får jo igjen for det senere ❤️

  16. Hei, Sofie! Objektivt sett virker det ikke som en ekstremt stressende uke: mest fester, blogging og trening og ingen eksamener eller lange arbeidsdager. Men er en deprimert, blir en i tillegg til å være nedstemt ofte mer trøtt, lettere sliten og sosiale sammenkomster kan virke mer utmattende enn vanlig. Det er også vanlig å bruke mye energi på å tenke på og stresse seg opp over «alt en har å gjøre», selv om det objektivt ikke virker som så mye. Ergo kan en så sosial uke virke veldig utmattende og stressende for en deprimert person. Jeg tenker at du er veldig streng med deg selv, Sofie. Det er så mye du «må». Du virker for eksempel sol du «må» trene omtrent hver dag, hvis ikke får du dårlig samvittighet ( jfr. ordlyden: «Jeg må også klare å presse meg på trening før jeg må løpe innom vinmonopolet… Det blir mest sannsynlig ikke rom for trening.) «Hvorfor «må» du trene så mye? Det er helt greit ikke å trene hver dag: du er ikke mislykket og blir ikke feit og i dårlig form om du ikke trener hver dag. Mener ikke at du skal slutte å trene, men kanskje du har godt av å legge lista litt lavere akkurat nå? Kanskje tre ganger i uka + hverdagstrim og noen små gåturer ute i dagslys er like bra? Klem

  17. Hahahah altså fyfaen så morsomt dette er. Skjønner at folk klager sånn over hvor slitsom det er å være student og å øve til eksamener og sånn altså, men hvorfor tar dere den utdanningen da hvis det er så jævlig for dere, dere får det jo tydeligvis ikke til. Tror alle bare er misunnelige på Sofie som klarer å få til et «alternativt» liv der hun ikke har det samme stresset som alle andre. Men hun har stress hun og altså

  18. å nei, du må våkne klokka 9 en av dagene.. stakkars deg… fyf folk som deg irriterer meg as

  19. Du er faktisk en trist person som kaller dette her for stress lever 900. Å så erdu så sykt dårlig på å ta imot kritikk at det River i sjelen min. Hver gang noen sier noe imot deg går du rett i forsvarsmodus. Svakt

  20. Jeg synes ikke folk klager over å ta utdanning. Man får til ting selvom det er slitsomt å lese til eksamen. Dummeste jeg har lest den kommentaren over.
    Handler vel om at Sofie burde ha litt mer perspektiv og se at hun er veldig heldig.
    Jeg har ikke nok venner eller folk i livet til å være invitert på 4 julebord.
    Så jeg tenker at du er veldig heldig. .du er sier at du ikke liker å feste Men man trenger ikke å drikke seg full på julebord.
    Du har noe å lære av Sophie Elise som veldig ofte har flere innlegg hver dag og klager aldri over det å være blogger. Hun klager sjeldent over å skulle være med på ting. Hun er veldig sympatisk og jordnær.
    Når en av de aller beste og største bloggerne i Norge mener blogging ikke er så slitsomt så tenker jeg at de fleste andre bloggere overdriver endel.
    Og en ting til.. det er ikke jobben din å dra på fester. Jobben er å få lesertall..
    Mange bloggere som gjør det bra uten å dra på fester..

  21. Lotte: Du kan virkelig ikke sammenligne meg og Sophie Elise. Hun har gjort dette i mange år, noe jeg ikke har gjort. Jeg tror nok hun også har vært på et sted der hun måtte jobbe ekstra hardt med bloggen. Men det er jo akkurat sånn det skal være 🙂 Ingenting kommer gratis i livet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *