ALLE GUTTER LYVER OM ANTALL SEXPARTNERE

Categories Samfunn

Det er fredag og igjen duket for “Let’s talk about sex”. Det er veldig gøy å se at denne tråden har blitt så populær. Det morsomme er at jeg egentlig hadde tenkt å droppe hele greia, noe jeg er veldig glad for at jeg ikke gjorde. MEN, over til poenget. Jeg var i en veldig morsom diskusjon her om dagen, der den ene kompisen min mente at absolutt alle gutter lyver om antall sexpartnere. Han mente at man kan doble antallet hos de aller fleste gutter, da de helst ikke ønsker å fortelle oss hvor mange de egentlig har hatt sex med. Hva med de som faktisk ikke har hatt sex med så mange? Jo, de gjør det helt motsatte, de dobler gjerne sitt eget antall. 

Spør du meg høres dette veldig merkelig ut, og det er mange gutter jeg kjenner som jeg ikke anser som en som ligger rundt. For meg virker det helt unaturlig å skulle doble antallet til disse guttene. For hva er det man egentlig lyver om? Og hvorfor lyver man? Har du hatt sex med veldig mange kan jeg faktisk forstå at du lyver, for selv om jeg elsker Morten ville det vært veldig turn off om han hadde hatt sex med halve Oslo. Det er liksom ikke spesielt fett å være 1 av 10 når man er ute på byen for å kose seg. Så om du er en av disse guttene forstår jeg veldig godt hvorfor du velger å lyve. Selv om fortid er fortid, og man skal godta at hverandre hadde et liv før man møttes, så er det fortsatt ikke spesielt kult.

Vi diskuterte også disse guttene som lyver om at de har hatt sex med flere, rett og slett for at det er flaut at antallet er under 10. Jeg husker selv da jeg var yngre så var de kule og digge guttene de som lå med alt og alle (ironisk nok). Plutselig var man 1 av 40, og man ble like fort glemt som resten av hønseflokken som hadde prøvd det samme. Det er noe med oss jenter og drømmen om å endre guttene som ikke vil ha kjærligheten, så kanskje dette er grunnen til at noen gutter føler for å lyve? Nå som jeg er noen år eldre og noen erfaringer rikere vil jeg si at det bare er sjarmerende at du ikke har hatt sex med halve Oslo, og absolutt ikke noe man trenger å lyve om. Det er ikke sånn at man mister manndommen for at man ikke tar med seg en jente hjem hver eneste helg. 

Selv om jeg kan forstå at noen lyver, er jeg veldig sikker på at kompisen min tar feil. Jeg har vanskeligheter med å tro at så og si alle gutter lyver om antall sexpartnere. Det er akkurat derfor jeg spør dere, og vil derfor veldig gjerne vite om akkurat DU lyver om antall sexpartnere til jenta du snakker med? Jeg er faktisk veldig spent på denne, for jeg har faktisk ingen anelse. 

14 kommentarer

14 thoughts on “ALLE GUTTER LYVER OM ANTALL SEXPARTNERE

  1. Alle gutter lyver oppover, mens jentene lyver nedover i antall. Inget nytt under solen her.

  2. Når eg va 15 løy eg om at eg hadde hatt 1 sexpartner, sannheten e at eg e nå en 17 år gammel gutt og jomfru, og e helt ærlig om d☺️

  3. For å holde fortid til fortid så ønsker jeg ikke vite hvor mange partneren min har hatt før meg, og forteller det ikke selv heller 🙂

  4. Er 22, kun hatt sex med to jenter, og heller ikke flau over det. For meg er sex noe spesielt du gjør med en du er virkelig glad i, synes ikke det er noe godt hvis du gjør det med en tilfeldig på byen, men det er bare meg da 🙂

  5. hvorfor må det være akkuratt gutter som skal lyve om antall sexpartnere? Jeg vet om mange jenter som også lyver om dette her. både opp og ned!

  6. Jeg har i lang tid hatt det samme svaret, “3, der to av dem er ekser”. Jeg er litt usikker på det egentlige antallet, det spiller ingen rolle. Om jeg har den samtalen med en person er vi åpenbart i ferd med å bli intime, og av erfaring setter jenter pris på å være spesiell. Den ene utenom “eksene” er for troverdighet og gir et bedre utgangspunkt for veien videre (liker å kalle det emomani). Dette er selvfølgelig i en situasjon utenfor by-ONS, der det krever “jobb”. Tror hvorvidt gutten lyver kommer an på hensikt. Var ei jente jeg var ærlig med for noen år siden, hun brukte det i mot meg og så ikke ut til å klare å akseptere det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *