NORDMENN HAR MYE Å LÆRE

Categories Samfunn

Og FRANSKMENN, spesielt franskmenn, haha.

New York er et helt fantstisk sted. Ikke bare er byen vakker og maten er god, men menneskene her er helt fantastiske. Jeg har reist mye, men aldri har jeg møtt et så hyggelig folkeslag før. Sist jeg var her fikk jeg veldig god selvtillit og følte meg så bra. Hvorfor? Jeg ble fortalt hver eneste dag hvor vakker jeg er av fremmede mennesker. Her sier de det de tenker, og sparer ikke på komplimentene for å si det sånn. 

Bare et lite men fint eksempel. I går fant vi ikke ut av hvor vi skulle gå, og det var en mann som oppdaget at vi var helt lost. Han kom derfor bort til oss å hjalp oss med å finne frem, HVOR HYGGELIG ER IKKE DET? Jeg har ikke telling på hvor mange fremmede mennesker jeg har snakket med på bare et døgn. New Yorkere er veldig frempå, lett å snakke med og ikke minst imøtekommende. Jeg kjenner jeg blir flau på nordmenn sine vegne, tenk for et kultursjokk de må få om de besøker Norge. Vi tør så vidt å se på hverandre, ser ned i bakken, er ikke spesielt hjelpsomme og gir i alle fall ikke komplimenter. Jeg tror jeg aldri har fått et kompliment fra et fremmed menneske i Norge før, om du ser bort i fra dokøen på jentedoen natt til søndag. 

Vi Nordmenn har virkelig mye å lære av disse herlige menneske, og jeg kjenner at jeg blir veldig inspirert til å være en bedre utgave av meg selv. Både Morten og jeg har vært mye bedre humør denne turen, for bare et smil fra et fremmed menneske har mye å si. Man skulle ikke trodd at noe så lite kan bety så mye, men det gjør det faktisk. Nei, nå skal jeg virkelig skjerpe meg, og prøve å være like hyggelig når jeg kommer hjem til Norge igjen!

15 kommentarer

15 thoughts on “NORDMENN HAR MYE Å LÆRE

  1. Betyr det at din definisjon på et godt folkeslag er at de skal fortelle deg hvor fin du er og gir deg komplimenter? Høres slik ut for meg😂jezzzz

  2. Så på snappen din at du ikke kunne bestemme om du skulle kjøpe yeezyene eller ikke❤️❤️Jeg elsker yeezys og har veldig lyst på dem men hvilken butikk var du i/hvor får man tak i dem??❤️❤️😍

  3. så å si nesten alle unge nordmenn ser jo som en modell og vi er kanskje vandt med det? Derfor orker ikke vi å komplementere ting. TROR JEG DA. Men tror grunnen til at vi ikke tørr å åpne oss er fordi vi er redd for å bli dømt til å være rar. Jeg husker for eksempel at det var en fremmed gutt som løp etter meg bare for å komplimentere ting og det eneste jeg gjorde var å ignorere han? Hva faen er galt med meg haha! Jeg var bitchy og det angrer jeg på. Jeg skal serr bli flinkere til å være mer hyggeligere

  4. Helt sykt å se at dere orker å bruke energi på å kommentere alt av hennes økonomi og hva hun bruker penger på. Av og til begynner jeg å lure på hvordan dere har det med dere selv, sånn som dere holder på! I mine øyne fremstiller dere, dere selv som en liten smule misunnelig, når det plutselig skal være et stort problem at hun unner seg noe hun har ønsket seg! Kan dere ikke heller bruke energien deres på å unne henne den gleden? Vil tro dere kommer til å ha det mye bedre med dere selv.

  5. 12k er vel ikke dyrt for et par “Adidas ID” made in China???
    Visste du ellers at i SoHo kan du selv designe/sette sammen og få sydd dine egne Converse i eksotiske materialer (skinn, stoff matchende til outfits) mens du venter for ca 1K – det var looken som gjaldt i Williamsburg sent i høst.
    NB: Om du bor på Public Hotel må dere teste å spise på Beauty and Essex i nabolaget, og Katz Deli for Pastrami.

  6. Du får jo brukt skoene mye oftere enn hettegenseren da, så er ikke overpriset om du tenker sånn! De er drit kul, jeg stemmer ja til yeezy :))

  7. Vet ikke om jeg hadde digga og fått komplimenter av fremmede på gata, det hadde vært sykt ubehagelig for min del..Men at nordmenn kan bli bedre til å se opp og bare smile litt iblandt er helt klart!! 😄

  8. Yeezys til 12k, det er jo sykelig. Vanlig retail price er på 220 dollar, så anbefaler å kjøpe de en annen plass, da du garantert finner de til mye billigere enn det der. Det er jo dyrt pga det er et limited amount som blir sluppet, så det beste er jo å bestille når de slippes hvis du får til.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *