NÅR DU IMPULSKJØPER FOR 60.000KR

Categories Personlig

Her holdt jeg nesten på å bli påkjørt, og måtte løpe ut av veien! HAHA

5th Avenue by night

Jeg har tenkt mye de siste dagene, som dere kanskje vet på grunn av gårsdagens innlegg. Jeg har bestemt meg for å bytte Chanel vesken, for selv om jeg har jobbet og fortjent denne, så er det ikke noe jeg trenger akkurat nå. Jeg skal til Bali om bare tre uker, også til Los Angeles i februar. Jeg ble derfor enig med meg selv om at jeg IKKE skulle kjøpe den vesken før etter L.A slik at jeg ikke bare kaster masse penger ut av vinduet. Jeg hadde planlagt å kjøpe meg en veske denne turen, men ikke en til 50.000kr. Det er litt skummelt å plutselig ha råd og mulighet, for da gjør man slike impulse kjøp som jeg gjorde her om dagen. Jeg har vært å plukket meg ut TO vesker jeg skal kjøpe istedenfor, som forresten er KJEMPEFINE! Jeg gleder meg så til å vise dere ♥ Vet dere hva det beste er? På grunn av at jeg har byttet hettegenseren og nå skal bytte vesken, får jeg to vesker og en t-skjorte til nesten halvparten av prisen. Jeg sparer 22.00kr! Er ikke det en god deal, så vet ikke jeg 😉

Jeg tror jeg går litt crazy med penger nå, for jeg har aldri hatt tilgang til masse penger. Eller.. Jeg har hatt erstatningen min, men den har jeg ikke kunne brukt bare for moro (selvom jeg har gjort det noen ganger). Mamma var alenemor som måtte forsørge tre barn helt alene, så det sier seg vel kanskje selv at jeg ikke har vokst opp med masse penger rundt meg. Jeg hadde aldri de dyre tingene mange av de andre i klassen hadde. Selv om det var kjipt akkurat der og da, har det likevel lært meg viktigheten av penger. Det virker kanskje ikke sånn i og med at jeg brukte 60.000 på under to timer, MEN jeg tok til fornuft til slutt. Jeg har også lært meg at det ikke er masse penger som gjør en lykkelig, for jeg var alt annet enn ulykkelig som barn. Selv om jeg ikke fikk Wesc genser og min egen PC, og til og med måtte dele rom med mamma til jeg ble 11 år gammel, SÅ HAR JEG HATT VERDENS BESTE BARNDOM. Jeg har hatt verdens beste mamma som alltid har stilt opp for meg. Hun har betydd alt for meg, og er et menneske jeg virkelig ikke kunne klart meg uten. Takk for at du er du ♥

21 kommentarer

21 thoughts on “NÅR DU IMPULSKJØPER FOR 60.000KR

  1. haha, siden du har glemt en “0” på “22 00” ser det ut som du har spart 22,00kr, haha! Kjempe deal! ikke frekt altså! 😀

  2. anonym 20:59. ja det var virkelig noe å dø av. sofie har hatt en fantastisk barndom likevel så tviler på hun bryr seg. slutt å være frekk bak skjermen ,feiging

  3. Herlighet at folk kan være så frekke å kommentere som du anonym 20:59. Ikke alle har like mye penger som andre og det er helt greit! Sofie Caroline er et stort forbildet for oss alle. Så mye hun har opplevd, bra og trist. Hun gjør en forandring for oss alle som vi virkelig burde følge. Hun kjemper for så mye riktig og selvom folk kommenterer stygge ting, kjemper hun i mot. Hun kan lære oss så mye, likestilling, at penger ikke alltid gjør oss lykkelig osv. Sofie Caroline gjør det hun selv syntes er riktig og er så modig som gjør det. At noen skriver at de ler av pengeproblemer er ikke no bra. De burde skamme seg, tenk om det var de selv som hadde pengeproblemer. Da hadde de ikke vært så store i kjeften. Jeg beundrer deg så mye Sofie Caroline!♥️

  4. Syns slike innlegg rett og slett er litt kvalmt.. uansett om du tok til “fornuft”. flott at du har hatt en super barndom og en mor som har stilt opp for deg. Også ikke for å glemme alle de turene du koser deg på. Men har du ikke vurdert en eneste tanke på å evt gi noe til de som kanskje ikke har noe ? Hva med foreksempel kreftforeningen, barn og voksne i de fattige land og kanskje til noen som ikke har råd til noe spesielt i disse juledager? Synes rett og slett at det er litt ufyselig av bloggere å legge ut om at de bruker så sykt mye penger på egentlig verdiløse ting.. når det er så mange der ute som kunne trengt litt hjelp. Vet du bruker pengene dine på det du vil, men det er også en blogg hvor folk kommer med kommentarer.. snakker ikke bare om deg nå, men flere bloggere.. virker som alt handler om “meg og meg”. Kos dere videre i NY.

  5. Faen at folk tar seg så til rette å skriver så mye dritt. Det er lett å se de som ikke har fått alt som barn, er de som kanskje viser mest hensyn og respekt til andre senere i livet. Nett troll!!!!!!!

  6. Nå vil ikke jeg være stygg å si det at jeg syns det er bra at du har opplevd fæle ting. Men det jeg mener er at jeg beundrer deg sånn siden du har vært på bunnen og «sparket nede» da du var yngre og nå er du på topp. Det viser liksom at hvem som helst kan klare det. Stå på! Elsker bloggen din! Var selv i en familie uten kjempemye penger som barn og har jobbet siden jeg var 14 år, og uansett så kan jeg kun se tilbake på en fin barndom.

  7. Jaja du kjøpte det bare for å få tatt et bilde som du kommer til å legge ut på insta… og du brukte det bare for å legge ut på alle sosiale medier at du har kjøpt noe for å få klikk!!
    Når skal du få litt mer class hvor du ikke spammer snapstory osv med nye innlegg som bare er dårlig?

  8. Det som skremmer meg er at du tok til fornuft kun på grunn av hatefulle reaksjoner fra leserne dine. De måtte fortelle deg at det du holdt på med var galt.
    Hadde du bare hatt egen fornuft hadde det aldri vært behov for å angre!

  9. Kvalm at du skryter av å ha kjøpt ei veske til den prisen.
    Du begynner å minne meg mer og mer om en annen ubehagelig blogger.

  10. Ble helt rørt av deg nå jeg! Gleder meg til å se deg igjen… masse klemmer…Nyt dagene sammen med Morten <3

  11. Penger er bare penger; hvordan vet du egentlig at Sofie ikke gir penger til veldedighet? Mange som gjør det uten å måtte trykke det utover sosiale medier. Liten tanke før du spyr ut eder og galle ☺

  12. Synes det høres ut som et fornuftig valg! Jeg skal ikke være en av de som sier “du burde heller gi til veldedighet” eller “materialistisk glede er kort glede”. For jeg er absolutt en av de som elsker klær og finner stor glede i å følge med på mote og elsker å shoppe. MEN jeg skjønner ikke greia med å ha en Chanel-veske og ellers være kledd i billige klær med dårlig kvalitet fra H&M, Nelly eller whatever. Det synes jeg er utrolig harry, da bryr man seg egentlig ikke om kvalitet og design på klær, men er bare ute etter flashe at man har penger ved å velge det mest ikoniske og igjennkjennbare tilbehøret, som en Chanel-veske er..

  13. Spytter ikke ut eder å galle.. var ikke noe ufint i mitt innlegg, kun en vanlig reaksjon, akuratt som deg nå.. tenker hun ville lagt det ut om hun hadde gjort det, eller evt skrevet noe om det, men om hun gjør det er jo det supert også. Men jeg bryr meg fint lite om hva du mener jeg skal tenke før jeg kommenterte. Det er sosiale medier, ( det er det de legger ut folk ser )folk får si hva de mener. Mener ikke noen skal være ufine mot sofie fordi.. sa bare min mening. Du tenker vell å slenge på at du også gjorde det nå.. “så flott daa” tenker jeg. “Yooou goooo girl”. Må regne med å få raksjoner på slike innlegg. Ha en flott helg😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *