DU HAR LITEN RUMPE

Categories Personlig

I går fikk jeg kommentar på at rumpen min var så liten, og at denne personen hadde sett det på TV. Han avsluttet med å si at han elsket små rumper, og ikke var spesielt fan av Kim K ass. Dette var sikkert ment som et kompliment, men helt ærlig så synes jeg mennesker som kommenterer andres kroppsdeler er veldig merkelig. Skal det være sjarmerende? Tenk om jeg skulle gått bort til et random menneske “Jeg elsker at du er litt småfeit, for det har seg sånn at jeg liker småfeite gutter. Jeg er ikke spesielt fan av gutter som ser ut som et skjelett”. Det hadde jo vært sykt spesielt, og ikke minst ganske frekk. Jeg vet at jeg ikke har en stor rumpe, men hva har da egentlig det å si? Absolutt ingenting. Jeg er så lei av det ekstreme fokuset vi alltid skal ha på kropp..

Ellers er det slik jeg ser ut i dag, og planen er å se sånn ut resten av dagen. Jeg har ikke slappet av en eneste dag siden jeg kom hit, så jeg tror virkelig det er på tide at jeg gjør dette nå. Jeg har som sagt masse å tenke på, og finne ut av. Det er typisk meg å bare finne på masse slik at jeg slipper å tenke på problemene mine, men jeg har lært alt for mange ganger nå at det faktisk ikke hjelper. Noen ganger kan voksenlivet være brutalt, og det er på dager som dette jeg kjenner hvor mye jeg savner å være et lite barn. Tenk når den største bekymringen var å ikke rekke barne-TV, haha tider <3

12 kommentarer

12 thoughts on “DU HAR LITEN RUMPE

  1. Æ syns at du har ei fin rompe akkurat som den e å du må ikke forandre den bare på noen små komentater.du har en sinnsykt deilig kropp å du e så søt 😍

  2. rumpen din er perfekt som den er, så lenge DU er tilpass med den. Det er det eneste som betyr noe. Det er DIN rumpe, DIN kropp og da DINE meninger som betyr noe, ikke noen andre sin. Alle sine rumper er perfekte! (haha, høres ikke helt innafor ut, men du skjønner budskapet mitt.)

  3. Jeg syntes du har en fin rumpe. Alle rumper er forskjellige. Noen har små andre har store også helt greit. Dessuten er ikke rumpa de liten den er stor. Jeg syntes ikke du skal henge deg oppi hva allr andre syntes for det ødlegger for en selv. Det viktigste er at du selv er fornøyd med den du er, ikke hva alle andre syntes. De som for deg slemme kommentarer mener det ikke, men de er sjalue. Derfor burde du bare begynne å drite i hva allle andre syntes og bare leve livet sånn du vil

  4. Sofie! Det er IKKE deg og rumpen din som er problemet, men personen som skriver dette som tydeligvis er påvirket av alt det hysteriet rundt oss. Fuck what people think! Du er så fin som du er, og jeg sier ikke sånt bare for å si Det, jeg mener det og håpet du tror på det! Du har en helt normal og fin rumpe, og btw kardashians -det er DE som har en unaturlig størrelse på stumpen sin, og ikke oss! Hilsen jente/kvinne 28😚 og god jul til deg❤🎄

  5. Rompa di er fin og mer enn bra nok! Din er akkurat sånn den skal være 🙂 Svære gigaromper er bare ekkelt.

  6. Jeg ikke er noe fan av disse bevegelsene som forteller alle at «du ser vakker ut, akkurat som du er!» Det fører kun til MER fokus på utseende og oppfatningen av at det er viktig, noe vi burde bekymre oss for. Jo mer du ser deg selv i speilet dess mindre fornøyd vil du bli med deg selv.
    Når vi forteller kvinner at de er vakre, sender vi ut beskjeden om at det er noe de MÅ være eller at det er VIKTIG, at skjønnhet er det som betyr noe.
    Vi vet jo med sikkerhet at ikke alle mennesker er vakre. Skjønnhet er en sjeldenhet. Men så er det heller ikke noe man MÅ være og det er ikke VIKTIG, spesielt ikke i forhold til varig lykke.
    4. bølgefeminismen og tanken om at man kan bruke kropp, seksualitet og skjønnhet som våpen, eller at det gir deg noen form for makt kjøper jeg heller ikke. Du har aldri kontroll på det selv, det er andre som bestemmer hvorvidt du er vakker, eller ikke. Det er heller ikke makt, hvis det forsvinner med alderen. De du ser opp til i dag pga skjønnhet er gone i morgen. Uansett om du hadde rumpa du drømte om i dag vil den begynne å sagge eller få appelsinhud om så lite som 10 år.
    Så lenge du er vakker for NOEN, eller EN, så burde du bruke kreftene på alle de andre tingene du KAN gjøre noe med, og som gir varig verdi. Vennskap, samhold, det å utvikle seg, utdanne deg, gi betingelsesløst og kjenne på hva som kommer tilbake helt av seg selv.
    Mentalt sett kunne du prøve å dele deg selv opp i merkevaren Sofie Nilsen og personen Sofie Nilsen. Førstnevnte spiller en rolle mens du er på jobb, litt som noen har rollen CEO, COO, eller CTO når de er på jobb. Sistnevnte kan være hvem hun vil og bry seg så lite om utseendet og speilet som hun vil – for selv på mellomlang sikt vil det være usedvanlig lite viktig for om du virkelig blir lykkelig.

  7. Helt ærlig, Sofie.. Syntes du (-ikke hva tidens moteblaff sier/mener, men hva DU selv mener) stor/større rumpe på din kroppstype ville vært fint!?..
    Dessuten vil ‘sprettrumpen’ aldri virkelig forsvinne fra motebildet. Catwalkmodellene vil nok forbli relativt slanke, og her har du en gruppe som (iallefall i overskuelig fremtid) vil forbli et skjønnhetsideal, men hvor denne moten ikke har en sjangse til å nå frem. Dessuten virker det som om greia er på retur allerede; Kim K har tatt ut innleggene, og skuespillere etc er stort sett ved ‘det gamle’.
    Når det er sagt, må jeg bare presisere at dette på ingen måte betyr at jeg ikke syntes mer formfulle kroppstyper er fint! Det jeg mener, er at det bør være symmetri mellom kroppsdelene, for å si det sånn. Stort sett betyr det at det vakreste definitivt er å gjøre det beste ut av den kroppstypen en har (regelmessig trening, -et variert, sunt kosthold + basic hud/kroppspleie, så er du der).
    Seriøst, Sofie.. Du har et utseende, både ansikt & kropp, som rett & slett kan brukes for å definere begrepet ‘modell’. Du er relativt høy, slank, lange bein, rak kroppsholdning, og ikke minst symmetri.
    Skulle serr ønske du hadde skjønt at den dritten folk slenger, ikke er annet enn misunnelse. Om det er vanskelig ikke å la seg påvirke, så prøv iallefall å ta til deg et ærlig statement fra ei hetro jente som dermed ikke ville giddet å si noe om det ikke var ens hjertens mening

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *