HVOR SKAL JEG KJØPE LEILIGHET?

Categories Personlig

Jeg var først veldig usikker på om jeg skulle dele innlegget om mine tanker rundt kjøp av leilighet med dere, men så kom jeg på at dette faktisk er mitt liv og mine valg. Vi alle vet at jeg har vært ekstremt usikker med hvor jeg ønsker å bosette meg da jeg seriøst har røtter over hele Norge. Alt i alt så er det bare positivt, men det har sine negative sider det også. De aller fleste har familien sin på et sted, flytter for å studere for å så etterhvert flytte hjem igjen. Jeg har familie flere steder i Norge, også har jeg den familien jeg har skapt selv. Det er OK at man er født med en familie, men man kan også skape sin egen. Det er ikke alltid slik at du hører hjemme der du er født, men rett og slett der du har de menneskene som virkelig betyr noe for deg.

Mine er i Trondheim, og det er derfor en selvfølge at det er der jeg skal kjøpe min første leilighet og skape et hjem sammen med mennesker jeg virkelig trenger rundt meg. Jeg vet mange kommer til å klikke nå, på grunn av at det er synd på Morten, men deres mening på akkurat dette betyr lite.


Dette er gamle bloggbilder fra Trondheim <3 

Selv om jeg er i et forhold så må man likevel gjøre det som er best for en selv, for å klare å være lykkelig. Det er ingen hemmelighet at jeg ikke har hatt det SÅ bra i Oslo, og følt meg mye ensom. Selvfølgelig kunne jeg ha holdt ut, men hvorfor skal jeg gjøre det når jeg har alle muligheter til å kunne flytte? Hvorfor skal jeg være halvveis lykkelig når jeg kan være helt lykkelig? Morten har alle vennene sine i Oslo, mens jeg har et fåtall. Jeg lengter veldig etter å komme hjem, og føler ofte på hjemlengsel, for det er faktisk ganske kjipt å føle seg så alene som det jeg gjør til tider.

Jeg har verdens beste jobb, og kan derfor reise nesten så mye jeg vil. Morten har det også ganske fritt, så vi kommer ikke til å ha noen problemer med å besøke hverandre. Det er folk som har avstandsforhold fra Norge til Australia, dette er snakk om 45 minutter med fly, 7 timer i bil og 9 timer på tog. Morten og jeg er enda så ung, så vi trenger ikke å ta hensyn til hvor vi skal bo sammen enda. Vi har ikke barn som vi må ta hensyn til, og kan derfor bo litt hvor vi vil. Det kommer en dag der slike ting vil spille en rolle, og da får vi bli enige om hvor vi ønsker at barna våre skal vokse opp. Men akkurat nå er det ikke et problem, og jeg håper at dere kan akseptere valget mitt uten å dømme meg. 

Enda flere bloggbilder fra Trondheim <3 ting har virkelig forandret seg, har de ikke?

the home is where the heart is ♥

37 kommentarer

37 thoughts on “HVOR SKAL JEG KJØPE LEILIGHET?

  1. Høres veldig bra ut. for meg høres det ut som om du kommer til å trives mye bedre i Trondheim enn i oslo❤️ Om du skal møte noeni Oslo har du jo alltids rå til en tur til oslo🤗 håper du får en fin leilighet til deg og Celine og at du trives masse😍

  2. Kos deg utrolig mye i Trondheim💕 En utrolig fin og flott by med masse herlige mennesker! Selv har jeg familie og slekt i Trondheim og skulle vært der så utrolig mye mer enn jeg har vært! Lykke til med flyttinga❤️

  3. Bo Akkurat der du vil bo 😊 så lenge du trives og har det bra, så er det det beste! Alle andre som har noe negtavit å si om det, får gi seg selv et klapp i bakhue og huske at det er ditt liv og du må få gjøre det som gjør deg lykkelig ❤️

  4. Spennende! Når tenker du å flytte til trondheim? 🙂 Tenker du å leie der først, frem til du får lån til å kjøpe?

  5. Tror du de kan fungere å leve så langt unna hverandre? Dere er sikkert vant med å vere rundt hverandre hele tiden, og så gå over til å se hverandre en gang i uken eller en gang i måneden

  6. Ser ikke noe problem med at du og Morten kan bo så langt fra hverandre. Martine Lunde og Aleks klarer det. Så da burde dere klare det å. Hvertfall som har den jobben dere har så dere har muligheten til å jobbe fra andre steder enn der du bor.

  7. Det er helt opp til deg selv hvor du vil flytte, hva andre mener har ingen betydning😄 Trondheim er virkelig en fantastisk by! Kunne ikke tenkt meg å bo en annen plass😄

  8. Egoist.. Eksen din bor vel i trondheim også? uff, du er sykt utakknemlig. Morten kunne fått HVEM han ville, men valgte DEG… Også behandler du han som dritt, flytter, og itliegg til ett sted din eks bor, som du ENDA har kontakt med?? Du kommer til å være utro ass, du har jo vært det før så… En gang utro alltid utro

  9. Forstår valget ditt kjempe godt jeg! Du skal selvfølgelig gjøre det som er best for deg selv

  10. Det er helt opptil en selv hvor en vil bo og hva en vil gjøre med livet sitt. Forstår jeg tankegangen din eller hadde gjort det samme? Nei, men det har ingenting å bety hva jeg/vi andre hadde gjort! Godt du har funnet din plass 🙂 Lykke til!

  11. Har du diskutert dette med Morten på forhånd? Jeg minnes at han sa han ikke kunne vært i ett avstandsforhold? Tror det var en av gangene han hadde «spørsmålsrunde»… Mulig jeg husker feil?

  12. Jeg er så enig med deg, og synes noen av kommentarene her er helt ufyselige! Jeg bor selv i england for øyeblikket og har kjæreste derfra, men kommer til å flytte hjem til norge til sommeren. Dette er fordi jeg kan ikke se for meg et liv i england og jeg tror rett og slett ikke at jeg kunne vært lykkelig der. Det er KUN mitt valg og hva andre sier spiller ingen rolle for meg. Heldigvis er kjæresten min helt med på å hvertfall prøve å bo i norge, så får vi se hva tiden bringer. Vi er enda så utrolig unge, så det å binde oss til et sted vi ikke føler vi hører hjemme er så utrolig unødvendig! Utrolig mye kan skje de neste årene, og det er ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Heler på deg <3

  13. Jeg synes det er veldig modent og bra å ikke la valget styres eller påvirkes av Morten. Faktum er at dere statistisk sett har nær null sannsynlighet for at dere ville være relevante livsledsagere for hverandre i forhold til å etablere dere sammen eller stifte familie. Dels er han for ung og umoden nå (så ut som om du guidet ham rundt i NYC, han har ikke en LinkedIn profil engang og virker å være på et forlenget “fri-år” sponset av foreldre eller strø-jobber?), og den dag han eventuelt ville være mentalt forberedt på å slå seg ned (ett sted mellom 29 og 35 år) ville du være for gammel for ham. Begge vil så alt for lett finne andre spennende mennesker som vil by på mer variasjon og erfaringer for begge enn bare “mer av det samme”.
    Nyt det dere har nå, et herlig år med opplevelser, reiser og moro – og ikke sløs tiden på langveisforhold. Menneskene du møter, nyter, lærer å kjenne og gjør erfaringer med frem til ca 26-27 for jenter og 28-33 for menn har som oppgave å få rastløshet, fear of missing out, og naivitet ut av kropp og sinn slik at når tiden kommer så kan du gå balansert og litt mer rasjonelt inn i det å finne noen for livet 2.0.

  14. What jeg blir sjokkert hver gang jeg ser på noen av kommentarene… har folk virkelig ikke noe bedre å gjøre enn å skrive masse hat på en blogg hahah det er helt latterlig. Noen folk ass

  15. Sry ass men jeg merker at jeg blir litt frustrert når jeg leser innleggene dine fordi du har så mye skrivefeil!!! Dette sier en 15 år gammel jente som er mindre enn deg og ikke har gått like mange år på skolen som deg. Så ja PRØV OG IKKE HA SÅ VELDIG MANGE SKRIVEFEIL NESTE GANG;))!!!

  16. Føles det riktig og bra burde du flytte til Trondheim ❤️ Det er Barnefilm som kan bestemme hvor det er riktig får deg å bo😉

  17. Hvordan har du hjerte til å flytte fra Morten? Jeg hadde ALDRI klart å flytte sååå langt vekk fra typen min.

  18. Du må ikkje høyre på alle dei dumme kommentarene som kommer. Få heller me deg dei fine. Dei er bare misunnelige for ta du har ein kjæreste og kan bo kor enn du vil. Og når det kommer til skrivefeil, så gjør det INGENTING! Ikkje alle er like perfekt til alt! Nåken er flinke til å lese, andre til å skrive…❤️❤️❤️

  19. Til deg som er 15 år gammel: les hva du selv skriver før du angriper andre med skrivefeil! 🙂 du har igjen et par år til på skolebenken 🙂

  20. vet du avstandsforhold, enten går det, eller så går det ikke. 🙂 og man må bare ha troa <3 hvorfor skal det ikke gå? fetteren min og kjæresten bodde 2 år på hver sin side av norge, og idag er de gift,
    jeg gir all creds til alle som tørr !! jeg tørr ikke, jeg vil, jeg vil flytte ti oslo, men kjæresten min vil ikke, så jeg tørr ikke... syntes du er tøff 🙂 <3 !!
    desuten må jeg å bare si, du får mye dritt, pga bloggen, jobben , kroppen, kjæreste, venner. virkelig, jeg tenker. du har en jobb, jeg har prøvd og blogge og det får jeg ikke til. det er mye jobb !! det at du har vært utro, okei? så. alle gjør feil her i livet, har også vært utro. ikke med han jeg er med nå men forige, angrer enda, for jeg unner ingen det.
    men folk som snakker dritt til deg, skriver stygge ting , dømmer deg. herregud ! kan dere bare slutte. liker dere ikke sofie? vennene hennes, kroppen hennes, forholdet hennes, hvor hun skal bo osv osv, okei, kan ikke styre meningene sine, men man kan vel for faen velge og holde dem til seg selv? desuten er det ikke deres liv. deres kropp eller deres forhold, tenk om det var dere som fikk all den dritten hver eneste bidige dag, det er mobbing og det er ikke greit !!!
    og dere som sier kroppspress. det er ikke det, hun legger ut bildet v kroppen deres, hun sier ikke dere som ikke ser ut som henne er for feite, for tynne , for stygge, nei hun legger ut bildet av hvordan hun ser ut ! og det må være lov det. ja nei jeg er ikke 100% fornøyd med min kropp, men jeg føler ikke sofie sier til meg : er du større enn meg er du feit" fordiom.
    stå på sofie <3

  21. Stine; Kommentaren din plager meg litt. Jeg kjenner utrolig mange som ble sammen i akkurat samme aldersgruppe som du nevner, og som idag har kjøpt sammen, skal gifte seg eller vurderer barn. Hvor får du disse tallene fra? Jeg har hørt om flere som har blitt sammen i 20 årene og har klart seg enn det motsatte. 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *