DERFOR VAR JEG UTRO

Categories Samfunn

I og med at det alltid tikker inn så hyggelig kommentarer på denne bloggen, fant jeg like gjerne ut at det passet seg med et innlegg om utroskap. Jeg har vært åpen mot dere før der jeg fortalte at jeg var utro for mange år siden, mot en som var utro mot meg. Vi kan vel kalle det for den barnslige måten å takle sorgen på. Jeg trodde der og da at det ville hjelpe å være utro tilbake slik at han skulle få kjenne på de følelsene jeg satt med. Det hjalp selvfølgelig ikke, og alt i alt følte jeg meg bare som en dritt. Det skal sies at jeg var ganske ung på dette tidspunktet, og hadde nok håndtert en slik situasjon annerledes i dag. Enten gjør du det slutt, eller så tilgir du kjæresten din. MEN det er viktig å huske på at om du velger å tilgi, må også livet gå videre. Det nytter ikke å tilgi et annet menneske om man skal bruke dette mot den senere i forholdet, for da har du innerst inne aldri tilgitt h*n.  

Jeg ble etterhvert eldre å havnet i et forhold jeg egentlig ikke ønsket å være i (vært heldig med kjærligheten ;PP). Han var utrolig snill og god mot meg, men vi to passet dessverre ikke sammen. Han likte nok også meg bedre enn hva jeg likte han. Jeg prøvde å ende forholdet gjentatte ganger, men på grunn av reaksjonen hans klarte jeg aldri å ta steget. Det å være med et annet menneske på grunn av dårlig samvittighet er faktisk noe av det slemmeste jeg har gjort, og er du en av de som er i et sånt forhold nå så anbefaler jeg deg å gjøre det slutt. Tenk om du virkelig var forelsket i en gutt eller en jente, så hadde det vist seg at personen kun var sammen med deg for at han synes synd på deg. Jeg tror nok det sårer mer enn å faktisk bare være ærlig. Jeg snakker av erfaring. 

MEN hva skjedde egentlig med meg som var sammen med en gutt jeg ikke hadde følelser for? I mine øyne ble han en god venn, og ting man gjør som kjærester faller ikke naturlig inn å gjøre med venner. Jeg søkte derfor kontakt hos andre gutter, og jeg gikk så langt at jeg ofte satt å tekstet med gutter som kunne gi meg den oppmerksomheten jeg selv følte jeg trengte. Det er mye omdiskutert hva som faktisk er utroskap og ikke, men spør du meg så er det å flørte med andre mennesker over en lengre tidsperiode også utroskap. Det er noe annet å motta komplimenter og kanskje selv gi noen på byen, men når du fortsetter med dette flere dager senere så er det faktisk ikke OK.

Det endte etterhvert med at jeg kysset en annen, og plutselig hadde jeg blitt en person jeg hadde bestemt meg for å absolutt ikke bli. Jeg var nå sammen med en jeg egentlig ikke ville være sammen med på grunn av dårlig samvittighet, og i tillegg hadde gått så langt at jeg hadde kysset en annen. Det var jo åpenbart at jeg ikke var forelsket, og det var derfor “lett” for meg å søke oppmerksomhet hos andre gutter. Tenk hvor mye jeg kunne spart både han og meg for, om jeg bare hadde gjort det slutt. Jeg har i alle fall lært av denne hendelsen, og skulle jeg noen gang føle det likt i fremtiden så vet jeg at det eneste riktige å gjøre faktisk er å gjøre det slutt på en OK måte. 

18 kommentarer

18 thoughts on “DERFOR VAR JEG UTRO

  1. fantastisk at du er åpen om dette. jeg var selv utro mot eksen min flere ganger og hater når jeg hører ordtaket “en gang utro alltid utro”. det er overhode ikke sant, det stemmer for noen men ikke alle. jeg lærte så utrolig mye om meg selv og livet etter at jeg var utro, og er nå lykkelig sammen med en annen som jeg har vært med i 2 år, og jeg har aldri vært utro mot ham, og vet at jeg heller aldri kommer til å være det, for imotsetning til min eks er vår kjærlighet ekte❤stå på sofie

  2. Veldig bra innlegg!
    Høres ut som om forholdet du var utro i var over mentalt sett lenge før du begikk utroskapen – moralsk sett havner det da i “formalia-feil” eller “teknisk-feil” kategorien hos meg…
    Interessant det du skriver om “oppmerksomheten du trengte”, kanskje du har litt “bekreftelses-junkie” personlighetstrekk, ref også denne bloggen. Jeg gjetter at en mann du måtte velge å være lenge sammen med til stadighet ville måtte kunne re-bekrefte deg, alt fra å gi deg gaver og oppmerksomhet, til kanskje å sloss for deg eller vise sine følelser for deg veldig frem for andre? Alternativet er selvsagt å bygge egen suksess, og få delvis bekreftelse fra den, slik som her på bloggen.

  3. utroskap er selvfølgelig ikke greit på noen som helst måte. Jeg var utro engang selv, og jeg angrer veldig mye på det, for han jeg da var sammen med fant ut av det og han tilgav meg, sa han hvert fall til meg, men han greide ikke la det ligge, han måtte alltid minne meg på det jeg hadde gjort, jeg følte meg fanget i en sirkel.Jeg var veldig forelsket i han, og skulle aldri gjort hva jeg gjorde. men jeg måtte gå videre med mitt liv og tenke at jeg heller ville starte på nytt sammen med en annen som tar meg for meg og mine feil. For vi alle gjør feil her i livet, men det viktigste er at vi alltid lærer av dem.

  4. Jeg mistet respekten for deg etter jeg skjønte at du var venn med Carl Aksel – som ikke syntes det er greit at ei potensiell partner veier over 50kg…

  5. Jeg har ei venninne (74kg) som har liggi med Carl Aksel, så at han sa det var vel for å få oppmerksomhet. Clickbait

  6. Dette har ikke egt noe med innlegget å gjøre (hehe;)) men må bare si at jeg begynner å bli rimelig lei av den grusomme grammatikken din… du jobber med å skrive, rettskrivning kan jo ikke være for mye å be om fra oss lesere?
    Er veldig glad i bloggen din da, og synes det er dritkult at du forteller om noe så personlig!

  7. Typen min var utro for er års tid siden og jeg tilga han for det, men er fortsatt usikker på han rundt andre jenter generelt etter det han gjorde. Og stoler fortsatt ikke 100% på han. Har du noe tips til dette?

  8. Er 50 kg plutselig så ille nå?? Det kommer helt ann på hvordan man er bygd opp og høyden. Det finnes faktisk jenter som er voksne som veier 50 kg, uten å være kjempe tynne, og det burde ikke være galt at folk foretrekker noen egenskaper over andre. Jeg veier så vidt over 50, og jeg har det helt fint med meg selv.

  9. Litt rart at du(Lisa) både kommenterte den unødvendige kommentaren din på både Andrea og Sofie sin blogg da. Og at kommentaren var helt lik på begge bloggene. Itilegg kjenner du ikke Carl Aksel og har ingen ide om hvordan han er i virkeligheten, siden du leser både Andrea og Sofie sin blogg vet du vel at de klipper litt rart til og får andre til å fremstå som en helt annen person enn de egentlig kan være. Ikke døm noen du ikke kjenner, bare et lite tips for fremtiden :))

  10. Du kan ikke være sur på sofie for det det er jo ikke hun som bestemer va carl aksel sier og/legger ut, å forde om de er venner/bekjente bety ikke det at sofie er enig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *