KROPPEN VIL ENDRE SEG

Categories Trening

“Ut i fra de gamle bildene dine så har du gått ned mye i vekt, nå er du jo tynn! hva har du gjort?”

“Hvor mye veier du?”, “Hvor ofte trener du?”, “hvor mye spiser du?” og “hva spiser du?”

Du er så trent, hvordan klarer du det?

“Ikke for å være frekk, men du er litt chubby”. “æsj, du er feit”, “bare et lite tips, du burde få hjelp med kostholdsplan slik at du kan få en finere kropp”, “haha du har flat rumpe”

Kjære gutter og jenter der ute, hva jeg spiser og hvor mye jeg veier er irrelevant for deg. Kroppen din skal endre seg gjennom hele livet, akkurat som min har endret seg. Disse bildene er bare et lite eksempel hvor mye en kropp faktisk kan forandre seg i løpet av noen år. Jeg har veid mer og jeg har veid mindre. Jeg har spist mye og jeg har spist lite. Jeg har trent masse og jeg har trent lite. Du må finne ut hva som funker for DEG, og ikke for meg. Aldri før har jeg fått så mye negative kommentarer om egen kropp, men aldri før har jeg elsket kroppen min så mye. 

Hvorfor? For jeg har godtatt at det alltid vil være noen der ute som vil være tynnere, penere, og har større rumpe enn meg. Jeg har sluttet å sammenligne meg selv med andre, og jeg har sluttet å gi andre skyld for at jeg ikke føler meg bra med meg selv.

husk å legge meg til på Snapchat;sofieeec om du ønsker å følge mer med på hverdagen min <3

28 kommentarer

28 thoughts on “KROPPEN VIL ENDRE SEG

  1. til anonym ovenfor, hvorfor ikke spørre gud det spørsmålet? og i samme slengen kan du jo spørre han på vegne av alle de andre millionene av kvinner i verden som er født uten former. stakkars oss som ikke har former ,for et fælt liv.
    kan jeg spørre deg hvorfor du spør hvor formene til sofie er? hvafaen? hun har dødsfin kropp, og er født som hun er. man kan ikke trylle seg til former. kanskje man kan trene seg til det, men det er faktisk ikke viktig for alle å ha former som det sikkert er for deg. mind your own business. frekke folk, blir sjokkert over hva mennesker der ute får seg til å skrive til andre

  2. Elsker hvordan du treffer meg med hva du skriver, du får meg til og føle seg bra nok og bare digger deg og bloggen ❤️

  3. Håper for vedkommende øverst i kommentarfeltet at det nye året blir bedre for h*n. Må virkelig være slitsomt og fælt å ha en så motbydelig holdning ovenfor folk man ikke kjenner :)) foreldrene dine er nok kjempe stolte. Snørrunge.
    Du ser fantastisk ut 👌🏼

  4. Egt det er ikke fint og være så tynn som deg fordi da man har man ikke former spis mer mat kankje du får former da. beina dine er jo alt for tynne lårene dine er akkurat som to pinner

  5. Jeg syntes du har en ganske fin kropp jo! Hva er galt med folk? Har dere ikke lært om alt dette med kroppspress og spiseforstyrrelser som kan føre til selvmord og depresjon? Vell, dere burde i i hvert fall lære hva man skal skrive om folk.

  6. Jeg begynner å bli irritert. Helt ærlig, hva søren har vekta eller kroppen til andre noe med andre å gjøre. Alle har sin egen kropp, så lev med den kroppen du har fått. Liker man den ikke så kan man trene hvis man vil ned i vekt, eller få mer former på kroppen. Men man skal aldri kommentere på andre sine kropper fordi det er personelig greier. Stakkar deg Sofie.. du er en blogger og jeg skjønner at det kommer litt hate, men du er sykt sterk. Hadde det vært meg så hadde jeg tatt ned bloggen for lenge siden fordi jeg takler ikke hate. Ser opp til deg virkelig!

  7. Disse innleggene der du poster de absurde kommentarene fra lesere i en sammenheng som dette med bilder slik du gjorde nå er helt vilt effektivt! Wow! Stå på! For et flott budskap du gir ut

  8. ^ Fyfaen. Lesere som klager over kroppspress som bloggere er «med på å lage», men det er faktisk lesere som gjør det sjæl as.

  9. Sånne personer som deg gjør dagen min bedre. Når du forteller det du gjør anngående kropp. Det får meg til å ha en lysere hverdag. Jeg sliter utrolig mye med utseendet mitt og akspeter meg selv. Det har jeg gjort lenge. Uansett hvor mye jeg hater kroppen min skriver jeg aldri drit til dere blogger fordi jeg får dårlig samvittiget. For jeg ha faktisk føleser og jeg vill ikke at andre skal føle det jeg føler. Poenget er at jeg takker deg for insprasjon og en bedre dag i min hverdag. Det betyr mye å lese dette. Skulle bare ønske at jeg kunne gjøre mere for deg for at du skal ha der bra

  10. Man trenger ikke å være formfull for å være vakker. Er såå lei av samfunnet for det nesten er tabu hvis man er tynn og fornøyd. Hadde Sofie vært tjukk hadde hun fått så mange fine kommentarer, men hallooooo- kropp er flott UANSETT?!! Sofie er smashing uten Kim k rumpe, hvis hun er enig så er det DET som telles!! Det er godt å høre at du ikke sammenligner deg med noen Sofie, fordi INGEN er som deg heller- og det kan man være stolt av! Du er flink i jobben din, du inspirerer mange (inkludert meg selv) og du er rå som står for alle dine sterke meningen, alle meninger er viktige! Lykke til videre Sofie, du er alltid spennende å følge meg på 🙂 Klem!

  11. Hva er galt med folk? Jeg har lest gjennom kommentarene dine Sofie, og skjønner meg virkelig ikke på folk. Folk må slutte og bry seg så mye om andres kropp fasong. Folk må forvente at ikke alle er like, og alle er fine på hver sin måte. Om du er tykk, tynn, mellom eller du ikke har sixpack. Jeg synes alle er fine uansett hvordan de ser ut!!! Folk må slutte med de negative kommentarene og heller se positivt i folk!! Du er fin uansett

  12. Det er jo alltid så rotete og skittent rundt deg. Slik som på speilene på de øverste bildene..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *