TOPPBLOGGER PÅ BUDSJETT

Categories Ikke kategorisert

Først vil jeg starte dette innlegget med å skryte litt over meg selv, for at jeg endelig klarte å stå opp før klokken 13.00. I 2 uker nå har jeg vært i to byer der mørketiden virkelig er som verst, noe som har plaget meg skikkelig. Det skulle ikke mer til enn litt dagslys før jeg klarte å stå opp klokken 10.00. Jeg er ikke en person som trives med å sove lenge i motsetning til Morten. Jeg tror helt seriøst døgnrytme er en av de større utfordringene vi har i forholdet vårt. Morten kan sitte våken hele natten, for å så sove langt utpå dagen. Jeg kan fort føle meg mislykket om jeg har en slik døgnrytme, mens Morten bare synes det er deilig. 

For noen dager siden var jeg hjemme hos Martine, og hun fikk meg virkelig til å begynne å tenke. Vi snakket om penger, og Martine kom med en kommentar som fikk meg til å ligge våken hele natten. “Du har jo aldri hatt bekymringer over penger“. Det som skremmer meg er at dette er veldig sant. Jeg har vokst opp med lite penger, men jeg har aldri hatt lite penger i mitt voksne liv. Jeg har alltid kunne kjøpt hva jeg vil, dratt hvor jeg vil og ALDRI følt på det å være blakk. 

Jeg er nå så heldig at jeg har en veldig grei inntekt, og har derfor aldri følt på stresset. Likevel vet jeg ikke hva som skjer i fremtiden, og det er akkurat derfor jeg virkelig må skjerpe meg. Jeg kan ikke fortsette å leve som jeg har gjort de siste årene, for da vet jeg at jeg vil angre senere i livet. Jeg har alle muligheter til å spare, så det er akkurat det jeg tenker å gjøre nå. En egen leilighet betyr mer enn en veske eller fine klær, det er helt sikkert. Jeg satt meg derfor et matbudsjett på 500kr denne uken, noe jeg trodde skulle være utfordrende siden jeg vanligvis handler for nesten 1000kr i uka. Jeg må ærlig innrømme at jeg ble litt sjokkert for det var absolutt ikke vanskelig, det var bare å kutte ut de unødvendige tingene jeg vanligvis kjøper. Jeg skal ikke si at grøt var veldig nødvendig, men det var billig og noe jeg hadde kjempelyst på, hehe. 

Vi har forresten fjernet julen (nesten) helt fra leiligheten. Jeg kjenner virkelig at jeg begynner å få nok av julen nå, og venter egentlig bare på at sommeren skal komme <3 

16 kommentarer

16 thoughts on “TOPPBLOGGER PÅ BUDSJETT

  1. Smart! Veldig lurt å fokusere på leilighet 😊
    Men dato på druer, den var ny! Jobber selv i butikk, og vet at det ikke er noe best før dato på druer, men produksjonsdato😂 men positivt for deg da, og dumt for dem😅

  2. Du har sagt i flere måneder at du skal spare og at du skal «begynne nå». Når skal du VIRKELIG ta tak i deg selv å begynne?

  3. Hei❤️ Btw jeg elsker deg❤️
    Jeg bare lurte på en ting, og det var om du bare bruker Sofie eller om du bruker Sofie Caroline?

  4. Haha, typen og jeg har akkurat det samme problemet med døgnrytme i forholdet vårt! Jeg kan også føle meg mislykket på en måte, og at man mister dagen og blir stresset over alle ting som burde blitt gjort. Ukult :/

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *