KRANGLINGEN STARTER PÅ FERIE

Categories Reise

Vet dere hva som er litt tragikomisk med forholdet til Morten og meg? Forholdet vårt fungerer dårligst når vi er ute å reiser, er ikke det veldig merkelig? De fleste jeg har snakket med sier at forholdet blir bedre av å reise, mens vi er helt motsatt. Forholdet vårt blir bedre av å være hjemme, noe som er litt ironisk i og med at vi reiser så mye som det vi gjør, hehe.

Misforstå meg rett, for det er ikke slik at vi krangler oss gjennom hele ferien. Det er bare at vi plutselig kan finne på å krangle om noe som absolutt ikke er vits å krangle om, og det er noe vi sjeldent gjør hjemme. Morten og jeg krangler generelt veldig lite, så lenge vi ikke er ute å reiser. Hverdagen er absolutt mer utfordrende enn å reise på ferie, så hvordan klarer vi å håndtere den SÅ mye bedre? Jeg tror egentlig at grunnen til at vi krangler så mye på ferie er for at vi har veldig ulike meninger om hvordan en ferie skal være. Jeg er en sånn person som planlegger ferien flere uker i forveien, mens Morten kanskje liker å ta ting mer på sparket. Det starter derfor med uenigheter som ender med småkrangling. Vi er et skikkelig gammelt ektepar, i know <3 

I New York diskuterte vi så mye at jeg var sikker på at det kom til å bli slutt mellom oss, men så ordnet alt seg med engang vi kom hjem. Vi sluttet å diskutere, og var plutselig tilbake til det “normale”. Jeg tror vi er en av få kjærestepar som har det slik på ferie, for det er gjerne når man reiser bort at alle problemene forsvinner, er det ikke? Selv om det var kjipt at en så fin ferie skulle brukes til å diskutere, tror jeg vi begge hadde godt av å innse at noe måtte gjøres. Det er ikke bare bare å være i et forhold der begge parter er konfliktsky, og går rundt å venter på at problemene skal løse seg av seg selv. 

Det morsomme er at det skulle bare en liten samtale til, så var alt bra. Vi har hatt det så fint sammen denne turen, og det er deilig å kunne kjenne på de følelsene igjen. Det er jo ingen hemmelighet at jeg er veldig forelsket i Morten, og at det er han jeg ønsker en fremtid sammen med. Det er derfor helt unødvendig å utfordre forholdet med å krangle over ting som absolutt ikke er verdt å krangle over. Det er jo så mye hyggeligere å være på ferie når alt er OK, og man bare kan pleie kjærligheten. Jeg har en utrolig flott kjæreste, og føler meg veldig heldig som har en som han <3 

4 kommentarer

4 thoughts on “KRANGLINGEN STARTER PÅ FERIE

  1. Det er faktisk ganske vanlig å krangle/diskutere i feriene fordi man er på hverandre hele tiden;) men det er jo litt søtt og morsomt også da!❤️❤️

  2. Det er vanskelig når begge parter i et forhold er konfliktsky. Jeg og kjæresten min har det samme problemet, og krangler så godt som kun på fylla. Det føles mye lettere å ta opp ting når man er full og på en måte ikke føler seg helt som seg selv, det samme gjelder kanskje når man er på ferie og er distansert fra hverdagen? Jeg har troa på dere! Tror det er sunt for alle forhold å krangle litt. Kos dere videre på ferie! Digger deg, Sofie! Du er super❤

  3. Noe av det viktigste på ferie er å ha tid FRA hverandre, minst en time eller to hver dag og gjerne en halv eller hel dag hver tredje dag. Det er ingen situasjon i hverdagen hvor man tilbringer så mye tid sammen, det blir nesten kunstig.
    I alene-tiden kan hver gjøre de tingene hver prioriterer, uansett om det er å se mest mulig av en fremmed kultur, eller det motsatte å bare zone ut på stranden. Noe det verste man forresten kan gjøre er å shoppe sammen, dvs at en av dere står og ser på mens den andre prøver klær eller gadgets. Da er det mye bedre å dele seg og ta en time med butikker hver for seg og så møtes til lunsj.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *