SANNHETEN BAK FERIEPARADISET

Categories Samfunn

OVER 5 TRILLION PIECES OF PLASTIC CURRENTLY LITTER THE OCEAN – The Ocean Cleanup

Googler man Bali vil det komme opp fantastiske flotte bilder av dette stedet. Sjekker man ut Instagram for å finne inspo til sine egne bilder vil man også kun finne helt utrolig fine bilder. Bali er et Paradis, men det som egentlig venter deg her tror jeg kanskje ikke mange er forberedt på. Jeg har reist mye, men aldri i mitt liv har jeg opplevd å se så mye søppel over alt. Misforstå meg riktig, Bali er et nydelig sted, men hvordan man behandler søppel har de absolutt ikke lært. Som dere ser på bildene over her så er strendene fulle av søppel som kommer fra havet, og det skjærer virkelig i hjertet mitt. Jeg vil ikke tenke på hvor mange dyr som lider på grunn av uvitende egoistiske mennesker. Med en gang det begynner å regne og blåse skyldes (heldigvis) søppelen fra havet inn på stranden. Det er ikke bare litt søppel som skyldes inn, men så mye at jeg tror ikke dere kan forestille dere det engang. Jeg ble fortalt at det kun er 15% av søppelet som kommer tilbake på land, så jeg vil faktisk ikke tenke på omstendighetene på havbunnen. Det gjør meg faktisk så forbanna. 

Det er akkurat derfor jeg vil gi masse skryt til Lapoint som hver eneste uke arrangerer “Clean the beach”. Vi plukket godt over 200.000 kilo søppel på litt over en halvtime, hvor sykt er ikke det? En ting er sikkert, det føles utrolig godt å gjøre gjerninger som dette, selv om jeg vet at stranden mest sannsynlig vil se helt likt ut imorgen. Det er så frustrerende og vondt, det må virkelig skje en endring her. Tenk alle dyrene som må lide på grunn av menneskers egoisme og uvitenhet. Det er så vondt å tenke på.. 

22 kommentarer

22 thoughts on “SANNHETEN BAK FERIEPARADISET

  1. Syntes det er helt fantastisk at dere faktisk gidder å hjelpe til 😍
    Uansett om det kanskje blir like ille igjen i morgen 🙂
    Stå på ❤️

  2. Åå jeg er så glad for at det finnes bloggere som deg som setter fokuset mot sånne her ting! Du er helt fantastisk Sofie!

  3. Anbefaler å dra en tur til dreamland beach (sykt fin) og nusa dua beach om dere skulle være heldig å slippe unna regnet en dag ☺️ Fineste strendene jeg opplevde på mine 4 mnd der. Dog 4 år siden, men antakeligvis like fine 🙏🏼☀️

  4. Ble du inspirert av en annen blogger som skrev om hvor forferdelig kamelene ble behandlet når du skriver dette innlegget ? 🙂

  5. Så utrolig Bra at de får med folk på det!
    Kan du fikse rabattkode på lapoint til leserne dine?

  6. 200.000kg = 200 tonn, eller sagt på en annen måte: vekten av 20 busser. På 30 minutter???? Hvis alle på Bali plukket søppel så…

  7. Så bra du setter fokus på slikt,det er så innmari viktig!! Verden trenger flere Sofie som har øynene oppe og hjelper til å redde miljøet! Mange tenker «det hjelper ikke noe om bare jeg gjøre det så da gidder jeg ikke» men tenk om alle som tenkte det,faktisk hadde gjort noe(!!) da skulle det ikke mye til for å stoppet dette. Alt er bedre enn ingenting, du er rå Sofie

  8. Så stolt over dere!!! Flere bør gjøre dette, i stedenfor å bare slappe av å nyte utsikten og ikke bry seg om søppel. Hosthost andre bloggere . Takk for deres insats<3333

  9. Veldig bra at du setter fokus på dette, har sett maaange bilder fra Bali, bare “idyll” og jug. Digger din ærlighet, på alle områder..keep up the good work, kommer til å følge bloggen din fra nå <3 <3

  10. Hvis du over prøver på en liten ‘stab’ på Sofie.. hva har kameler med hennes innlegg å gjøre ?!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *