VI BLE STOPPET AV POLITIET

Categories Reise

kjekkas <3

God dag/kveld alle sammen <3 For meg er det kveld, eller rettere sagt natt. Jeg er så trøtt at jeg så vidt klarer å holde øynene mine åpne mens jeg skriver dette innlegget. Morten og jeg våknet klokken 06.00 etter å ha sovet i over 10 timer i natt, hvor sykt er ikke det? Som dere kanskje vet så var vi på Vulkantur i går natt, noe som virkelig ødela døgnrytmen vår. Vi skulle derfor ha en powernap klokken 17.00, men endte med å sove helt til dagen etter. Det er ganske godt gjort å sove SÅ lenge, er det ikke? Vi har vært oppe i veldig mange timer nå, og begge to er derfor veldig klar for å finne sengen. Resten av campen har skikkelig fest utenfor her, mens vi har tenkt å legge oss. Morten og jeg er tidenes ektepar, men det eneste vi har lyst til akkurat nå er å sove. 

Vi dro forresten til Seminyak i dag, som ligger ca 30 minutter unna her vi bor nå. Jeg må si at jeg liker Canggu mye bedre, da det er roligere her. Jeg følte at vi kjørte fra Santorini og rett inn i partygata i Rhodos, haha. Det var seriøst biler og mennesker overalt, streess. Det var nesten umulig å komme frem med scooter, så det sier jo litt. Ikke nok med scooter-kaos og stress, vi ble også stoppet av politiet i dag. For dere som ikke vet det så er politiet her ekstremt korrupt. Blir du stoppet av de må du regne med å betale de penger, slik at de kan kjøpe seg en god lunsj etterpå. Politimannen ønsket å se førerkortet til Morten, og så flinke som vi er hadde vi glemt å ta dette med.

Vi måtte derfor kjøre etter politimannen til det han kalte for “politistasjonen”, som viste seg å være en liten trang bakgate der ingen kunne se. Han begynte deretter å true oss med at vi måtte møte i retten i morgen, HELDIGVIS ble jeg fortalt dette på forhånd, og løsningen er helt seriøst å gi de penger. Vi måtte derfor gi han penger, slik at han “lot oss gå”. Selv om det var heldig for oss, så er det likevel trist at man kan kjøpe seg ut av problemene sine. Hadde jeg hatt nok penger kunne jeg sikkert drept et menneske uten å få konsekvenser for det, og det skremmer meg. Det er vondt å vite at det som skal være tryggheten din, kanskje ikke er så trygg likevel. Stakkars de menneskene som havner i slike situasjoner, der de kanskje ikke får den hjelpen de faktisk trenger..


Jumpsuit – Bikbok

I dag ble det photoshoot in the dark siden vi ikke rakk å ta noen bilder tidligere i dag. Store deler av dagen går bort til surfing, noe som ødelegger litt for bildene jeg har lyst å vise dere, haha. Morten og jeg skal faktisk reise vekk fra Bali på søndag, til et heeelt spesielt sted. Jeg skal fortelle mer om dette etterhvert, og jeg kan LOVE dere at dere har sykt mange kule og ikke minst fine bilder i vente.

24 kommentarer

24 thoughts on “VI BLE STOPPET AV POLITIET

  1. Syns ikke synd på dere i det hele tatt, dere som velger å ikke ha med førerkortet , noe som jeg syns er teit. Dere burde skjønne at dere må ha førekort når dere kjører! Hahaha dette var morsomt å lese!
    Ikke bare det men syns Morten det er greit at du legger du lett kledde bilder av deg som skal skape kroppress?

  2. Dette er (dessverre) ganske så vanlig på Bali, hvertfall om man er turist og kjører scooter. Ble selv stoppet av politiet da jeg var der, og der truet de også med «retten». Dett er bare tull. Først skulle de ha masse penger, men vi ble til slutt enige om at jeg ga dem 100 kroner i norsk valuta. Ei venninne av meg truet med å gå til turistpolitiet og da ga de seg med engang. De prøver seg spesielt på turister ettersom de vet vi har penger og er lettlurte. Det er synd det er slik, men det er viktig å vite dette på forhånd 🙂 politiet et veldig korrupt der, regner med at det meste av disse pengene går i lomma..

  3. Skikkelig clickbait på den siste snappen din der haha. Måtte betale hele 200 000 idr for at politiet skulle la dere gå. Høres utrolig mye ut, når det egentlig bare er ca 120 kr. Men det var uansett helt unødvendig at dere var nødt til å betale dere ut av situasjonen, selv om det var deres egen feil at dere glemte førerkortet. Da hadde det vært bedre om politiet sa en liten sum dere va nødt til å betale i bot, eller rett å slett en advarsel.

  4. Så dere måtte betale ca 200 norske kroner?
    Får håpe dere ikke blir stoppet på nytt igjen, kan ikke være noe koselig å bli stoppet av politiet i slike land😳 Ikke blir engelsken noe særlig forstått og ikke er dem like forståelsesfulle som politiet er i Norge. Men dere får kose dere videre da❤️

  5. Ikke si at man kan komme seg unna med mord om man har nok penger. Jeg bor i Thailand og det er det samme systemet her. Politiet er veldig korrupte, de utnytter spesielt turister og tar dem for småting og lar dem gå imot betaling. Større saker tar de faktisk veldig seriøst.

  6. Jeg bodde på Bali i 6 måneder. Tips; tror du hinter til en av de tre gili øyene. Det er fint der, og morsomt å ha besøkt. Men det er også ganske kjedelig der hvis du blir for lenge. Vi var der 3 døgn, det var mere nok. Kanskje du får en annen opplevelse siden du reiser med kjæreste. Det er veldig fint å sykle rundt øya (da bil ikke er lov, og hestetransporten støttet vi ikke for å si det slik. Stakkars hester).
    Dere burde reise på dreamland beach. Fantastisk fint når vi var der i 2011. Du kan velge mellom å ligge på en helt hvit strand eller ligge oppe i basseng området og se ned til stranden og utover havet. Det er en litt bortgjemt strand, og du går i mellom fjellet ned til stranden.
    padang padang beach var skuffende, men morsomt å ha vært der.

  7. Dumt at dere reiser videre på søndag! Søndager på Single fin er skikkelig bra, dere burde sjekke ut stedet for middag med solnedgangssurfen 🙂

  8. Anonym: Det er jo ikke clickbait når det er den faktiske summen vi måtte betale? Jeg skrev til og med idr bak, og ikke kroner 🙂 120kr er forresten ganske mye for menneskene som bor her, selv om det ikke er mye for oss.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *