HVORDAN ER ANDREA SOM ROOMIE?

Categories Personlig

Det begynner å bli en stund siden Andrea og jeg flyttet sammen, og mye har selvfølgelig endret seg siden vi flyttet inn 13 april 2017. Andrea og jeg hadde ikke kjent hverandre i mer enn 3 måneder da vi valgte å flytte sammen, noe som egentlig er veldig lite. Likevel følte jeg at jeg kjente henne godt i og med at vi hadde bodd sammen i Mexico i 2 måneder. Forskjellen på Oslo og Mexico er at vi alltid hadde noen som ryddet, vasket og lagde mat til oss i Mexico, noe vi åpenbart ikke har i Oslo. Så hvordan er samboerskapet etter 9 måneder? Jeg tenkte jeg skulle dele det verste og beste å bo med en av sine beste venninner. 

DET BESTE

♥. Jeg trives svært dårlig i eget selskap, og er derfor avhengig av å ha mennesker rundt meg. Det passer derfor perfekt å bo med en venninne, slik at man nesten alltid har noen rundt seg, i love it. 

♥. Andrea og jeg er overraskende like når det kommer til hvordan vi liker å ha det hjemme. Begge er flinke til å rydde og vaske. Jeg er veldig glad jeg slipper å være vaskehjelpen til Andrea, haha. Det finnes ikke noe mer irriterende enn voksne mennesker som ikke kan å rydde. Kanskje på tide å lære seg?

♥. Det jeg kanskje liker best med samboerskapet vårt er at det ikke er noe som heter “mitt og ditt”. Vi kan låne klær av hverandre uten å spørre, og tar gjerne maten til hverandre om vi måtte trenge det. Det er ikke slik at jeg sender Andrea krav på vipps for at hun har tatt Pepsi av meg, eller for at vi kun bruker min mat til å lage taco. Hjemme hos oss har vi hver vår tur, og de eneste kravene vi sender hverandre på vipps er strømregning og nettleie. 

♥. I vårt kollektiv er det ikke noe som heter min og din vaskeuke, vi vasker når vi føler at det trengs. Jeg har sett og selv bodd i et kollektiv der man bruker argumenter som “jeg vasket sist”. HVA SÅ? Kan man ikke bare være voksne nok til at man vasker når det er skitten, og ikke minst vasker opp etter seg selv? Jeg kunne aldri bodd med mennesker som ikke klarer å vaske opp etter seg selv mer, herregud så irriterende det er, haha. 

♥. Jeg har sagt det før, men jeg føler det er viktig å nevne det igjen i og med at vi faktisk har bodd sammen en stund nå. Andrea har enda ikke sagt at Morten må begynne å være mer hjemme, HVOR GOD ROOMIE ER IKKE DET? Morten er ikke så mye hos oss lengre, og sover egentlig bare her, men uansett. Jeg tror nok mange andre ville klaget på dette. You´re the best <3 Jeg skylder hun faktisk så mye om hun noen gang får seg kjæreste (Ikke det at jeg tror det skjer med det første)

♥. Andrea legger seg alltid ganske tidlig, så man slipper derfor å være bekymret for at hun skal høre aktivitetene som skjer etter klokken 12 😉

♥. Vi begge blogger, og kan derfor hjelpe hverandre mye. Vi tar bilder, hjelper med blogginnlegg og kommer med ideer. Vi er jo på en måte kollegaer, det er jo litt morsomt da. 

♥. Sist men ikke minst så digger jeg Andrea, og hun er en helt fantastisk person. Jeg har helt seriøst verdens beste roomie, i love her. 


Disse to bildene er de fineste bildene Andrea og jeg har sammen. Sorgen da jeg sjekket ut, og gleden da jeg sjekket inn igjen. Ekte vennskap <3

DET VERSTE

♥. Andrea står nesten alltid opp før meg, og er derfor sjef over tven. Jeg ser ikke spesielt mye på TV, så vanligvis så bryr jeg meg ikke om hva som blir sett på, så lenge det ikke er Friends. Andrea ser helt seriøst på Friends 24/7, noe som er JÆVLIG irriterende. Jeg tror ikke dere vet hvor mye jeg misliker denne serien, så det føles derfor ut som tortur å starte hver eneste dag med dette. 

♥. Andrea har veldig humørsvingninger, og kan derfor være litt slitsom å være rundt til tider. Hun kan gå fra å være i kjempegodt humør, til å plutselig være skikkelig sur. Man vet aldri helt hvor man har henne, og må derfor tråkke litt varsomt noen ganger, haha. 

♥. Andrea snakker ekstremt mye med Celine av en eller annen merkelig grunn, noe som er VELDIG distraherende de gangene jeg blogger. Prøv å se for dere at dere virkelig prøver å konsentrere dere om noe, så hører dere konstant i bakgrunnen, “ååh vil du ut å gå tur du da?” vil du kanskje ha litt mat?” er du verdens søteste hund?” og “Celine vi skal kose oss masse når Sofie reiser bort, jaaa wiii wuhuu” haha. 

♥. Denne har jeg sagt før, men jeg tar den med igjen. Andrea vasker så SYKT mye klær. Hun bruker plagget i noen timer, for å så kaste det til vask. Skittentøyskurven vår er helt seriøst konstant full. 

25 kommentarer

25 thoughts on “HVORDAN ER ANDREA SOM ROOMIE?

  1. Elsker at du hadde så sykt mange positive punkt og bare 4 negative, og i tillegg virket de negative så sarkastiske. Virker som om dere har et fantastisk vennskap. Håper dere er venner lenge!!

  2. Jeg har alltid likt deg frem til nå, kan ikke like noen som ikke elsker friends 🙁 hahah. Sånn nesten serr, sett alle 10 sesongene minst 15 ganger! Lovelovelooove

  3. Hvor er den bildeputa som er på den grå/ sorte stolen din fra?
    Vurderer å kjøpe meg en sånn selv😂

  4. Bare det at du ikke liker friends fikk meg til å miste respekten for deg. Heia Andrea<33 hun har god smak!! Og er bedre forbildet, som holder seg landet på jorden. Du blir mer og mer lik sraad . Du kopierer alt av henne, bbåde på snap og blogg. Hvem vet, snart har du buttlift kun fordi du kan

  5. Du virker helt herlig , og Andrea virker som en fantastisk roomie. Men det at du ikke liker friends 😮 hvordan er det muuuuøog

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *