JEG HAR IKKE SEX

Categories Personlig

Jeg har fått mange spørsmål om sexlivet mitt etter at jeg valgte å fortelle om vaginismen som førte til sexforbud. Du kan lese om det HERJeg skjønner at dere er nysgjerrige, for det å ha sexforbud i et forhold kan selvfølgelig være krevende. Det skal sies at både Morten og jeg var veldig forberedt på at det var noe jeg kunne ha, på grunn av sterke smerter under sex. Det kom derfor ikke som et sjokk på noen av oss, og på grunn av at Andrea fikk sexforbud var vi begge klare over at det også var noe som kunne skje med meg, noe det også gjorde. 

Så nei, jeg har ikke sex for øyeblikket. For meg er det viktigere å få underlivet mitt normalt igjen enn å ha sex. Det har vært utrolig slitsomt og ikke minst vondt å ha alle disse plagene, så jeg kommer til å gjøre alt for å bli kvitt de. Det har selvfølgelig vært ganske kjipt å få sexforbud når man er i et forhold, men Morten har heldigvis hatt forståelse og vist stor respekt. Dette er jo ikke for alltid, så jeg vet at det vil gå helt fint!

Jeg ser mange har spurt meg om jeg aldri kan ha sex igjen, noe som ikke er et tilfelle. Akkurat når jeg får tillatelse vet jeg ikke, kanskje når jeg er ferdig med behandlingen? Helt ærlig så har jeg ikke spurt behandleren min når hun tror jeg kan begynne igjen, for akkurat nå er det viktigste å bli frisk igjen. Sex har aldri vært hovedfokuset, og det kommer det aldri til å bli heller. Hovedfokuset er å bli frisk, og ikke ha smerter under sex. Jeg håper dette ga dere svar på det dere lurte på.

Snapchat; Sofieeec 

40 kommentarer

40 thoughts on “JEG HAR IKKE SEX

  1. Du treng ikke å svare om du ikke vil, men e det her grunnen til at Morten har lasta ned tinder igjen?

  2. Det er så bra at du tar opp temaet vaginisme, synes jeg! Jeg visste aldri at det fantes, men har lenge slitt med smerter under sex og tenkt at jeg var den “eneste”

  3. Jeg er blandt de som aldri hadde hørt om vaginisme før jeg leste om Andrea sitt tilfelle, men det at dere er to i det samme huset som har fått påvist dette her, gir inntrykk at det faktisk er en himla vanlig greie!?.. -Typ ‘annenhvert’ menneske har det, men ingen har visst hva det har vært, -el at det har vært noe pr definisjon i det hele tatt (he he)

  4. Hvem faen bryr seg om dette.. herregud så latterlig å lese, og fy faen må være Norges DÅRLIGSTE blogg!! Fokuser heller på kvisene du har i trynet.. tåpelig blogg

  5. Hei. Tror jeg har det samme! Har ikke hatt sex på 6 år i frykt om smerte. Og har ikke fortalt noen fordi det er så flaut. Jeg er nesten 30!
    Hvilken lege drar du til?
    Og hvor mye koster behandlingen? Dekkes dette av staten?

  6. Heiiia
    Tøft av deg å stå frem som og om dette for du er ikke den eneste og heldigvis blir du nok 100% igjen fitt 4 fight 😉 Du er ei skjønn å herlig jente så Morten er veldig heldig som har deg! Klem en som beundrer deg og som er veldig fascinert av deg :* Masse lykke til sweety!

  7. Tosk? Tosk. Haha, meget bra av deg å lese det for så å kommentere hvor latterlig det er. Nå har du lært noe nytt, idag også, ta heller til deg lærdommen og bygg videre på dine intelligente kunnskaper. Noen setter pris på å lese/lære, hvis ikke, les/lær noe annet.

  8. Fint og ærlig <3 Og så utrolig fin du ble på håret. Det kledde du virkelig! Ha en fin kveld 🙂

  9. Hvorfor gidder du ikke å bruke tid på å svare leseren din på spørsmål angående behandling, lege osv?

  10. Fy fa. for et tåpelig menneske…..brette privatlivet ut over hele forsiden…..skjult agenda som stinker….!

  11. Tusen tusen takk for at både du og Andrea skriver om dette. Det er så utrolig viktig å skrive om slike tabubelagte temaer, som kan hjelpe andre. Det gjør virkelig at man ikke føler seg så alene lenger, noe alle som legger igjen respektløse kommentarer burde tenke på. Selv om det ikke angår alle som leser bloggene til deg og Andrea kan det fortsatt hjelpe andre. All creds til dere to, virkelig.

  12. Når du først forteller om dette så er nok mange interessert i å vite hva du gjør for å bli kvitt det. Du er jo overbevist om at det er forbigående. Hvorfor? Her skapes mer spørsmål enn svar

  13. Hver gang en leser spør deg om hvilken lege du går til, hva behandlingen heter, hvor mye den koster, hvordan man finner det ut, så har du ikke svart. Kanskje tilfeldig, men jeg tror leserene dine hadde satt pris på svar. Du kan se litt lenger opp i kommentarfeltet, så ser du at du ikke har svart. 🙂

  14. Utrolig bra at du tar opp dette! Jeg visste virkelig ikke at dette var en greie! Jeg tror det er en mulighet for at jeg sliter med samme problem. Jeg har lenge gått å lurt på hva som feiler meg. Hvorfor det gjør så vondt, når alle sier at det skal være så deilig osv. Hvordan gikk du fram, og hva slags behandling tar du? Hos legen, gynekolog, eller et annet sted?

  15. Anonym: Jeg går til behandling hos en Fysio/osteopat som holder til på Røa rett utenfor Oslo. Bor du i nærheten ville jeg absolutt bestilt en time til henne, hun kan masse om vaginisme!

  16. Anonym: Jeg får inn mye kommentarer, og det er ikke alltid man klarer å få med seg alle!

    Jeg svarer derfor her.

    Jeg fant det ut ved å oppsøke en fysio/osteopat som også har mye erfaring rundt vaginisme. Hun holder til på noe som heter Røa Osteopati. Hva det koster har jeg dessverre ingen anelse om 🙂

  17. Hei!
    Jeg har også hatt dette, og det var forferdelig (hade også vestibulitt) – både pga smertene og fordi man ikke kunne ha sex med kjæresten sin. Jeg opererte uten st det hjalp.. så begynte jeg med fysioterapi. Men det jeg fant ut at var årsaken for plagene i mitt tilfelle var: p-pillene og senere p-ring. Hver gang jeg begynner på disse kommer det tilbake. Jeg prøvde å si noe om det til legen, men de hadde hørt veldig lite om denne bivirkningen. Kanskje det kan hjelpe for deg og?
    Fikk det ikke med hormonspiral. Men nå er jeg helt uten noe, og har vært frisk i mange år! Lykke til 🙂

  18. Jeg vet grunnen, grunnen er at jeg tok disse damene til koner i 2016, og da var Gud vigselsmann, så da gjorde Gud det slik at sex blir umulig med andre enn meg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *