RIK AV BLOGGING? HER ER SANNHETEN

Categories Samfunn

Jeg har selv vært en leser som har beundret bloggerne for livet de lever. Alle reisene de kunne dratt på, veskene de har kjøpt seg, pengene de kan bruke og generelt livet de har. Jeg har senere selv vært med på å skape dette bilde ved å være på reisefot hver eneste måned. Jeg har fortalt om de to månedene jeg fikk nesten 100.000 kr i lønn, og jeg kom hjem fra New York med ikke bare en, men to vesker. 

Jeg tenker derfor at det er viktig å ikke bare vise den ene siden av blogging, men også de sidene jeg aldri har hørt snakk om før. Kanskje det bare er meg? det vet jeg ikke. Denne måneden fikk jeg utbetalt 11.000 kr etter skatt. Jeg skal være så ærlig å si at jeg har hatt dårlige måneder før, men aldri så dårlig som dette. Jeg visste helt ærlig ikke om jeg skulle le eller gråte da jeg fikk tilsendt fakturagrunnlaget mitt. Etter å ha betalt husleie på 8000kr og telefonregning på 3000kr sitter jeg igjen med null. Jeg har heldigvis vært flink til å spare de andre månedene, så jeg overlever.

Først var jeg så lei meg for at alle jentene avlyste turen til L.A, men akkurat nå er jeg bare sjeleglad for det. Jeg kunne aldri reist til Los Angeles med 11.000kr i lønn. Eller det er jo ikke 11.000 mer, det er faktisk null. Kanskje jeg skulle skaffet meg en sugerdaddy? Hehe neida 😉 Jeg har jo faktisk ikke råd til å gjøre noe denne måneden, så det blir spennende med turen til Trondheim og litt diverse som jeg har planlagt denne måneden. Alt jeg vet er at det blir vann og knekkebrød frem til neste lønn, hehe neida, joda.


Vanligvis spiser jeg knekkebrød til 42kr, denne måneden ble det de billigste jeg fant!


Dere som følger bloggen min vet hvordan kjøleskapet mitt egentlig pleier å se ut, og kan vel være ganske enig med at det er en vesentlig forskjell nå? haha. Hyllen med vårløk er min for dere som lurer 🙂 Luksus? 

34 kommentarer

34 thoughts on “RIK AV BLOGGING? HER ER SANNHETEN

  1. Det hadde vært litt interessant å visst hvorfor lønnen din kan variere så mye? Skjønner jo at det har med annonser å gjøre men er det tider hvor det er vanskelig å få solgt annonser selv om du ligger høyt oppe på listen? 🙂

  2. Seriøst Sofie, du er så BRA! Dette innlegget er så BRA! Endelig et innlegg som viser at bloggtoppen ikke bare er Hollywoodliv og stjerner i øya, men også billige knekkebrød, svingende lønninger og mye opp-og-ned! Vær så snill å aldri slutt med innlegg som dette. Det er disse jeg leser bloggen din for 😀

  3. Oi, det var mye dyre produkter til å leve billig. Vet ikke om du har hørt om first price og eldorado?

  4. Anbefaler deg og kjøpe inn kikerter/bønner og linser. Koster nesten ikke noe og metter bra 🙂

  5. Telefonregning på 3000kr?! Hvorfor har du ikke et abonnemang med uendelig ringing, uendelig sms, og mye data? Feks 5000 gb. Det skal mye til for å bruke det opp. Hvis man bruker opp data kan man bare kjøpe mer for en 100 lapp, blir aldri på 3000kr da.
    Jeg er student og får utbetalt 8000 hver måned, har også alle utgifter som husleie, trening og andre regninger, men kjøper mye mat hver eneste uke og ikke bare knekkebrød og vann. Noe du også kunne gjort med så «lav» lønn denne måneden om du ikke hadde skyhøye regninger på feks mobil.

  6. Hva slags signaler sender du når du skriver at 11 er lite? Som student får man ikke 8 fra Lånekassen engang og er heeeelt avhengig av jobb i tillegg til fulltids skole. Tror du det er enkelt? Har jeg et fullere kjøleskap? Det er ikke halvparten engang. Tenk, før du skriver 😉

  7. Takk for informativt innlegg! – Ut i fra det du sier her, er det jo åpenbart ikke antall ‘klikk’ som fastsetter inntektene fra bloggen slik jeg har trodd, for du har jo vært blandt topp 6-7 i evigheter..(?)

  8. Unnskyld meg men jeg får 11 000 hver måned, så når jeg leser dette så må jeg si du er ganske utakknemlig og bortskjemt!

  9. Flaks telenor gir bort gratis mobildata pr medalje i OL da, hsha🙄👍🏽 Du er kul, stå på!

  10. Anonym: Hei 🙂 Det handler jo ikke om det! På grunn av mine utgifter og regninger er det ganske ille å få 11.000kr i måneden. Hadde jeg ikke vært flink til å spare de andre månedene så hadde jeg ikke hatt råd til å betale regninger eller kjøpe mat, og spør du meg så hadde det vært veldig krise 🙂

  11. Anonym: Så fornærmet da gitt! Har selv gått på skole og levd på lånet fra lånekassen og hatt full jobb ved siden av for å overleve, men det gjorde meg likevel ikke sur på de som tjener mer. Hadde det vært slik at jeg hadde visst at jeg tjente 11.000kr hver eneste måned, så hadde jeg jo hatt en livsstil som var deretter også. Når jeg har såpass høye utgifter så er det faktisk ganske krise for meg å få så lite i lønn, og det må jeg da kunne få lov til å skrive om på bloggen 🙂 Meningen med dette innlegget var jo heller ikke for å klage? Det var for å opplyse at livet som blogger ikke alltid bare er en drøm fylt med høye lønninger, middager på restauranter og dyre vesker !

  12. T: Det er sånn tre produkter i hyllen? Har ikke sett feks first price med Kesam, men om dette eksistere så må du gjerne si i fra 🙂 Frist price har heller ikke kommet med vegetar, og da blir noen produkter litt dyrere..

  13. Med tanke på klokskap er det vel en grunn til at du sto over utdannelse 😉 lykke til videre!

  14. Uforutsette avgifter er det verste!
    Skjønner ikke hvorfor alle skal pirke på kronene du skriver om bare fordi de får mindre selv for å være helt dønn ærlig. Får selv 11.000kr i måneden, og lever ut i fra det jeg har råd til. Akkurat som de som tjener mere. Når man tjener bedre kan man nesten si at det er en selvfølge at man gjerne bruker litt mere penger på div. Ting i det dagligdagse som f.eks. husleie, telefonregning og mat. Jeg tjener 11.000 i måneden og kjøper first price, og du tjener 20.000 (for eksempel) i måneden og kjøper mat i ferskvare disken på Meny. BIG DEAL!
    Hvis det er så sårt å se andre ha mer til overs enn deg selv, er det du som må fikse på noe. Skaff deg en ekstra jobb, flytt til en billigere plass eller kjøp mindre/billigere mat hvis det er så forferdelig at man må rakke ned på de som tjener bedre.
    Husk at en lønn er en sum man selv har gjort seg fortjent☺️
    Anbefaler å laste ned apper som “2 good 2 go” osv! Der cafér og restauranter selger rester dom bakst og middag osv til en billig penge! Kanskje hverdagen blir litt mer lukseriøs eller hva det heter😋

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *