KJÆRLIGHETSSORG GJØR EN GAL

Categories Samfunn

“Det er slutt”. De aller fleste vil oppleve å bli dumpet eller dumpe noen i løpet av livet sitt. Kjærlighetssorg suger, og det kan være utrolig vondt. Det kan være så vondt at det føles ut som at det aldri vil gi seg, men gjett hva? DET VIL DET. Nei, kanskje du ikke glemmer vedkommende med engang, men selveste sorgen vil etterhvert slippe tak. Du vil få det bedre

HØR PÅ MUSIKK SOM GJØR DEG GLAD. 
Vi mennesker har dessverre en uvane med å søke etter det som er trist og tungt når vi ikke har det bra, og jeg kan love deg at det ikke hjelper å høre på musikk som handler om kjærlighet og kjærlighetssorg. Søk “HAPPY” på Spotify, og du vil finne mange sanger som kommer til å gjøre deg i godt humør <3 

MØT VENNER
Det verste du gjør er å stenge deg selv inne alene, for da er det lettere å begynne å tenke på hva, hvorfor og hvordan. Dra ut å møt venner istedenfor, det vil fort få tankene over på noe helt annet. Dra for eksempel ut på byen en tur, selv om det er det siste du har lyst til akkurat nå. Det hjelper å være rundt andre mennesker, gjøre morsomme ting og kjenne på lykkefølelsen igjen. 

DET ER LOV Å VÆRE LEI SEG
Selv om man ikke skal grave seg selv ned med tankene sine, så er det fortsatt viktig å huske på at det er lov å være lei seg. Det er lov å ha dårlige dager, og det er også lov til å gråte. Jeg vil nok tro at både du og kroppen din trenger å kjenne litt på disse vonde følelsene for å komme seg videre, så tillatt deg selv å ha slike dager AV OG TIL. 

TREN
Den beste hevnen du kan gi er vel å vise h*n hva h*n har gått glipp av? Hehe neida, joda! Fra spøk til alvor, trening er verdenes beste terapi. Hver gang jeg har en dårlig dag drar jeg alltid på trening, for der kan jeg fokusere på helt andre ting og bare være meg. Trening har også hjulpet de dagene jeg har vært skikkelig dårlig humør, det er så mye bedre å la sinnet gå utover apparatet på treningen enn personen ved siden av deg. Er du ikke enig? 

IKKE STALK HAN PÅ SOSIALE MEDIER
Jeg er veldig imot det å være uvenner etter et endt forhold, for hvorfor skal man egentlig det? Jeg skjønner om eksen din har vært en skikkelig drittsekk mot deg å vært utro gjentatte ganger, da ville jeg absolutt blokkert han fra ALT og aldri snakket til han igjen. MEN er bruddet mellom dere uskyldig ser jeg ingen grunn til at man skal råde til å blokkere hverandre på sosiale medier, det er faktisk så utrolig barnslig. Mitt råd er ikke blokk, men heller ikke stalk. Det gir deg ingenting godt å vite hva han gjør på lørdagskvelder eller hvem han er med, let it go. Jeg ville heller lastet ned tinder å hatt interessen min hos nye gutter. 

HAVE FUN
Jeg har vel sagt det sånn indirekte på alle punktene over her, men det er så viktig å ha det gøy. Gjør de tingene du vet du liker og setter pris på. Kanskje det er være med venner, trening, baking, lage mat, dra på ferie eller date. Jeg har så mange venninner som sier at det er veldig gøy å date, og kunne møte nye mennesker. Kanskje det er noe for deg? Dating trenger ikke å være seriøst, men en hyggelig måte å treffe andre på? 

Lykke til kjære deg, det vil ordne seg <3

12 kommentarer

12 thoughts on “KJÆRLIGHETSSORG GJØR EN GAL

  1. Har prøvd å date igjen, men ingen er som eksen :'( og jeg kommer ikke akkurat videre når det eneste jeg tenker på er at jeg MÅ ha han tilbake. Herregud gjør jo fysisk vondt.
    Hvor lenge skal kjærlighetssorg være, hvor lenge varte det før deg? Liker at du er lykkelig med Morten nå:)

  2. Takk, denne trengte jeg.. Her i huset er det brudd, men vi har 2 barn sammen og jeg MÅ derfor forholde meg til han! Og det er så forbanna vanskelig når jeg er helt i kjelleren:(

  3. Skulle ønske noen sa dette til meg for halvannent år siden da jeg hadde kjærlighetssorg. Trodde aldri det skulle over, men det gjør det!! ❤️ Såååå bra at du snakker om det

  4. Åh passet perfekt å komme med dette innlegget nå ! Har så ekstrem kjærlighetssorg å føler det aldri vil ta slutt ..💔❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *