JEG SKAPER PRESS OVER EN TUBE KAVIAR

Categories Samfunn


Dette er meg hver gang noen reagerer på noe helt uforståelig.

Vet dere hva som fascinerte meg mest dette året som blogger og livet etter pærra? Det var ikke alle menneske som kom bort for å ta bilde, eller måten man blir dømt på uansett hva man gjør, det var heller ikke overgangen fra å være en ukjent person til at plutselig flere visste hvem jeg var, det var hvor SYKT nærtagende enkelte mennesker er. Altså HVOR er dere? Hvor gjemmer dere, dere? 

På mine 21 år har jeg aldri møtt så nærtagende mennesker som jeg har møtt det siste året. “OMG, HVORDAN KAN DU SI ALT GUL ER EN STYGG FARGE, DU SKAPER PRESS FOR DE SOM LIKER FARGEN GUL, KANSKJE DE KASTER KLÆRNA SINE NÅ?” Hmm.. okei! Da kan jeg aldri mer si at jeg ikke liker kaviar heller, for det kan vel være noen der ute som plutselig slutter å spise det nå som jeg ikke liker det? Press ass.. 

Selvfølgelig setter jeg det litt på spissen nå, men det er helt utrolig hva mennesker kan finne på å ta seg nær av. For menneskes skyld håper jeg at dette er kun for å pirke på meg, og at dere som reagerer egentlig ikke tar dere så nær av alt dere leser på blogger. I så fall må det være utrolig slitsomt, for kan du virkelig gå gjennom en dag uten å føle deg fornærmet over noe? 

Jeg vil minne deg på at bloggere du leser gjerne skriver om sitt personlige liv, og sine personlige meninger. Selv om jeg synes noe, vil det jo ikke si at det er fasiten? Jeg fikk for eksempel et par reaksjoner på at jeg sa at 11.000kr var lite å få i lønn, men hadde ikke du også synes det om du hadde en livsstil som tilsvarte at du må ha MINST 20.000kr i måneden? Jeg har jo leid en leilighet ut i fra hva jeg egentlig skal tjene, og har et forbrukt deretter. Innlegget var jo også for å vise dere begge sidene av blogging, og ikke bare den luksus-siden jeg ALLTID føler kommer frem, også på min blogg. Likevel er det noen som klarer å ta seg nær av det? helt utrolig om du spør meg. 

Jeg sier ikke dette for å være frekk, jeg sier dette for at jeg tror at enkelte vil få det bedre om de endrer innstillingen sin litt. Det må være så slitsomt å gå rundt å ta seg nær av alt andre sier, vi må virkelig lære oss å skille mellom andres og våre egne meninger. 

15 kommentarer

15 thoughts on “JEG SKAPER PRESS OVER EN TUBE KAVIAR

  1. veldig bra blogginnlegg dette her sofie.. Det vil dessverre alltid være mennesker som vil mislike og kommentere negativt om andre mennesker.. det er jo helt vanlig at det ikke er alle man kommer 100% overens med..

  2. Helt enig med deg, men er synd at det skal være slik at man føler en rett til å skal kommenter alt andre gjør og deres liv. Slenge ut sine egne meninger i hytt og gevær uten å tenke på at det sitter et menneske på andre siden av datamaskinen. Tror ofte mennesker glemmer at du har følelser du også som alle andre, og det er synd. Skal ikke være sånn. Syntes i alle fall du gjør en utrolig god jobb på bloggen <3

  3. lønn er forskjellig fra person til person. f.eks jeg hadde synes at 11k hadde vært mye å få i lønn, MEN det er også ganske lite, når man har regninger, husleie, mat osv å betale. mamma får 20k i mnd, vi er tre stk og bor i et egt ganske stor enebolig, til å være på én etasje. det er ganske lite, men hadde jeg fått det i lønn, så hadde jeg vært overlykkelig, nettopp fordi jeg ikke har noen regninger å betale osv, fordi jeg bor hjemme, så kunne brukt de på absolutt hva jeg vil. så før noen klager på at andre syns det de får i lønn er lite, så syns jeg de heller skal prøve å sette seg inn i situasjonen i stedet for. hadde skjønt det hvis du hadde syntes 200k var lite å tjene på én mnd liksom, men 11k er faktisk ganske lite når man ikke bor hjemme

  4. Slik som jeg ser det så virker det utrolig vanskelig å være blogger på noen punkter. Dere kan på en måte ikke skrive hva dere vil i og med at det er så mange mindreårige som leser blogger, altså, hvis dere hadde visst for sikkerhet at alle som leste bloggen deres var over 16 eller 18-år, eller kanskje 20år, da hadde dere HELT KLART skrevet totalt annerledes og det er da jeg tror det faktisk hadde blitt ekte. Dere får også hat for hver minste detalj, folk klager, sutrer og pirker over hver minste ting og det virker så utrolig slitsomt, så det skal dere faen meg ha! Personlig er jeg ikke enig i alt du skriver, noen ganger er vi på hver våres planet for å si det mildt, men jeg lar det heller ligge enn å klage, min mening er min mening og din er din mening, og takk gud for at vi ikke er helt like!

  5. 11.000 i mnd er liten for de aller fleste nordmenn i dag. Det er faktisk MYE under gjennomsnittlig inntekt i dag.
    Veldig mange med fulltidsjobb tjener over 20.000 kr.. er endel med 18-20.000 også.. men.. 11.000 er ekstemt. Typen min har noe som heter aap på NAV og han får 14000 i mnd.. og det er ikke mye det heller. Når bil, husleie og forsikring kanskje blir 10.000 kr i mnd.
    Så ja. 11.000 er faktisk lite.
    Jeg som student har mindre men jeg vet at jeg har mindre enn gjennomsnittet.
    Folk må begynne å se ting i perspektiv. Ikke sammenlign med egen lønn. For kanskje du har lav inntekt her i Norge da..

  6. Blir irritert av sånne folk som tar seg nær av alt og som skal pirke på alt man gjør! Synes dette var bra skrevet! Så helt enig! Bare fortsett det gode arbeidet du gjør❤️😍 DU ER RÅ😎🙌🏼

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *