TANNLEGEN FRA HELVETE

Categories Personlig


Neei, kjolen er IKKE så kort. Den surret seg oppover da jeg krysset armene mine, haha. 

I dag har jeg gjort noe av det skumleste jeg vet, og det er tannlegen. Jeg ble igjen minnet på hvorfor jeg hater det så mye, for i dag fikk jeg oppleve rotfylling med ALT for lite bedøvelse. Jeg skal aldri dit igjen for å si det sånn! Jeg får ofte reaksjoner fra andre om at jeg er for “voksen” til å være redd for tannlegen, og at det er noe jeg burde ha vokst fra meg på den tiden jeg fikk lykketroll i gave etter en vellykket tannlegetime. Helt ærlig så tror jeg ikke tannlegeskrekk bare er noe som forsvinner med årene, uansett hvor gammel man måtte bli. Hvorfor skal det egentlig være en skam å være redd for tannlegen i voksen alder? Det er jo ikke akkurat en hyggelig spatime man drar på, så at noen synes det er ubehagelig og skummelt burde være helt OK. 

Det skal sies at jeg ikke var redd for å dra tannlegen før jeg møtte på tannlegedama fra helvete, herregud for et grusomt menneske. Jeg har aldri møtt et mer brutalt, usympatisk og forferdelig menneske. Kort forklart så var jeg hos tannlegen uken etter jeg kom hjem fra Utøya, og jeg var med andre ord ganske traumatisert og hun behandlet meg som dritt. Det er synd å si, men på grunn av mennesker som henne så har jeg fått skikkelig tannlegeskrekk.

Resten av dagen skal jeg bare jobbe jobbe og jobbe, for imorgen er jeg opptatt HELE dagen. Andrea og jeg skal noe veldig moro som jeg skal fortelle dere om senere, jeg GLEDER meg. Om det er noe dere savner på bloggen så må dere gjerne si i fra nå som jeg skal sette meg ned å skrive litt <3 Hva synes dere om brillene mine forresten? Jeg eeelsker de. 

29 kommentarer

29 thoughts on “TANNLEGEN FRA HELVETE

  1. Uff, jeg har aldri hatt tannlegeskrekk selv, men skjønner godt de som har det. En ting er at det er ubehagelig i utgangspunktet, men har man vært så uheldig å fått skikkelig dårlig pasientbehandling eller at bedøvelsen ikke har fått virke slik at man opplever store smerter, så er jo det noe som setter seg i minnet. Og slike vonde minner er jo ikke noe man bare “vokser” av seg.
    Solbrillene var nydelige da <3

  2. virke som at nåkka av det du skriv her e en inderekte diss til Sophie Elise. Din måte å ta igjen etter alle stikkan ho har sendt dæ?

  3. Anonym: Hei du! Virker som du prøver å få ut informasjon her, eller håper at jeg skal svare noe dramatisk. Hvordan du får tannlegen min til å bli Sophie Elise forstår jeg ikke :/ 🙁

  4. blir snart 18 og er livredd tannlegen selv. i fjor fikk jeg mamma til å utsette tannlegetimen tre ganger, fordi jeg ikke turte å dra, selv om hun som er tannlegen min nå er skikkelig søt og hyggelig, men etter han jeg hadde når jeg var mindre – han er heldigvis pensjonert nå, thank god – så har jeg vært redd for tannleger. han var rett og slett jævlig til å være en tannlege for barn på barneskolen

  5. Du må bytte tannlege, og gå til en som er flink, hyggelig og snakker mye med deg! Det hjalp meg sykt.

  6. Hva tenker du om at Sophie Elise og Isabel (spesielt) alltid sender deg små stikk på bloggene sine?

  7. Jeg har aldri hatt tannlegeskrekk men en gang så bommet tannlegen med bedøvelsen og før jeg fikk sagt i fra trakk hun to tenner, det er det verste keg noen gang hat vert med på.

  8. Har selv tannlegeskrekk i aldern 29, vet at det ikke e noe hyggelig :/ Æ fortalt den tannlegen æ går til no at æ slit me tannlegeskrekk, så han tar det rolig og venter til at bedøvelsen begynner å virke. Anbefaler å bytte til en annen tannlege, som er flinkere! 🙂
    Tøffe briller 😀

  9. Er ikke mange som vokser av seg tannlegeskrekken. Mamma på over 60 liker ikke tannlegen og møtte en dame på 80-90 år på venteværelset som hadde tannlegeskrekk. Er ofte man får traumer for det i barndommen. Jeg er redd rett og slett fordi jeg har mye hull og bedøvelse fungerer dårlig på meg =/

  10. Jeg har ikke vært på tannlegen på 2 år, før jeg fikk intense smerter i munnen å måtte nesten bare, viste seg at visdomstanna mi var komt å laget kronisk betennelse i over 1 år, såå gikk til christiania tannlege på grønland til ei som heter Martine, mest omtenksomme, snilleste menneske jeg har møtt, jeg måtte jo trekke selvfølgelig (for første gang) å jeg lå å skalv å grein i stolen, men hun var så profesjonell og forlarte alt å brukte heller litt lengre tid så jeg ikke skulle daue i stolen 😂 å ho ringte meg to ganger den neste uka for å høre hvordan det gikk, å måtte få en klem fordi ho synst så synn i meg haha. Jeg ble jo litt traumatisert, men jeg gruer meg litt mindre til viss jeg må dit igjen! Å da har jeg minne fra ei tysk gammel dame som var tannlegen min før som snakka både tysk og norsk til meg å var sikker på hun skulle bryte opp hele kjeven å alt 😶

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *