HVORDAN ER JEG I ET FORHOLD?

Categories Personlig

Jeg skal ikke nekte for at jeg kan være et vanskelig menneske, og kanskje enda vanskeligere å være sammen med. Jeg har en veldig sterk personlighet, og liker absolutt ikke å ta feil. Jeg sliter med å svelge kameler, og elsker å få viljen min. Så hvordan er egentlig jeg i et forhold? Hvordan klarer jeg å balansere alle mine sterke sider i møte med et annet menneske? Jeg har mange ganger tenkt over dette selv, og har derfor skrevet ned noen punkter om hvordan jeg er å være sammen med, på både godt og vondt.

Jeg kan være sjalu. Jeg vet helt ærlig ikke hvor denne usikkerheten kommer fra. Jeg lurer på om det muligens er fra da jeg ble forelsket for aller første gang, og virkelig fikk oppleve å få hjertet mitt knust. Han var utro seriøst fire-fem ganger, og var til og med utro bare et par dager etter at pappa døde. Jeg tror på en måte jeg aldri har latt dette gå helt 100%, og “straffer” derfor mine nye kjærester. Jeg tenker derfor det verste med engang motparten begynner å oppføre seg litt rart eller annerledes. Jeg må virkelig jobbe med dette punktet

Jeg er veldig gavmild. Dette kan være både bra og dårlig, men jeg er ekstremt gavmild av meg. Jeg elsker å kjøpe og glede partneren min, og kan derfor finne på å overraske. Jeg liker å kunne spandere middag, kino, klær og mat. Jeg må ærlig innrømme at det ikke er så økonomisk av meg, men det er bare SÅÅÅ hyggelig. Akkurat i disse tilfellene veier opplevelser opp for pengene som forsvinner. 

Jeg har vanskeligheter for å svelge kameler. Spør du meg så er det ekstremt viktig å kunne svelge kameler i et forhold, noe jeg er ekstremt dårlig til. Jeg hater når jeg føler noe er urettferdig eller at jeg ikke blir behandlet bra, og sliter derfor veldig med å ikke si ifra. Dette er noe jeg prøver å bli bedre på, for det er absolutt ikke alle kamper man trenger å ta. SKJERPINGS SOFIE!

Jeg er flink til å støtte. Spør du meg er det viktig å støtte hverandre i et forhold, noe jeg føler jeg er veldig flink på. Det verste jeg ser er forhold der man ikke klarer å løfte hverandre opp, men istedenfor drar hverandre ned. 

Jeg liker å ha ting på min måte. Skal du være sammen med meg kan du helt seriøst ikke være opptatt av interiør eller hvordan det skal se ut hjemme, for det mitt felt. Jeg må innrede leiligheten på min måte, og har svært vanskeligheter for å møte andre sine ønsker. Jeg vet at dette er noe jeg må bli bedre på, for begge skal jo trives i et hjem. Jeg har mye å jobbe med skjønner jeg i dette innlegget, haha. 

Jeg er ikke så romantisk av meg. Jeg synes selvfølgelig det er koselig å bli invitert på date, få roser, overraskelser og gaver, men alt med måte. Som dere vet er jeg veldig klein av meg, og kan derfor ikke gjøre disse tingene flere ganger i uken. Jeg var engang med en gutt som krevde veldig mye oppmerksomhet og kjærlighet, og det ga meg helt ærlig en mild grad av panikk. Jeg følte meg kvalt, så en slik gutt kunne jeg aldri vært med igjen. Takk gud for at Morten er lik meg på dette punktet, hehe i love you.  

Jeg er en trofast kjæreste. Er jeg i et forhold så er jeg i et forhold, enkelt og greit. Dere som ikke klarer å holde dere trofast, stay single 😉

Jeg vier mye av tiden min til kjæresten min. Spør du meg er det veldig viktig å ta seg tid til kjæresten sin, og dette er noe jeg føler at jeg er veldig flink til. Det er viktig å kunne balansere kjæreste og venner. Jeg er ikke en person som bare er med kjæresten min, dere som holder på sånn må seriøst huske å ta vare på vennene deres! Jeg er veldig glad Morten og jeg er flink til å ta vare på hverandre og vennene våre <3

 

13 kommentarer

13 thoughts on “HVORDAN ER JEG I ET FORHOLD?

  1. Elska dette innlegget!!! Kjenner meg igjen i mye! Spesielt i den at ting må være på min måte..

  2. Føler meg veldig igjen i det første punktet.. var sammen med en som var utro mot meg 4-5 ganger i løpet av forholdet og på grunn av det så går jeg alltid å bekymrer meg og er veldig sjalu. Er ikke noe gøy

  3. Kjente meg så mye igjen her. Og nå er jeg midt oppe i en utrolig vanskelig situasjon i mitt eget forhold, så å lese dette hjalp meg veldig med å forstå at jeg er ikke alene om å være feilfri, også når det gjelder forhold. Takk, Sofie!

  4. Det eneste positive ved deg som du klarte å få fram er jo bare løgn. Du er gjerrig og egenrådig.
    Haha DU gavmild? :-)))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *