FIRST PRICE ER FOR FATTIGFOLK

Categories Samfunn

Hei dere! Denne uken har vært litt annerledes enn alle de andre ukene, for jeg hadde ukens handel i går. Vanligvis handler jeg hver mandag, men denne uken ble det lørdag. Jeg skal være så ærlig å si at jeg egentlig bare har vært lat, og dro ikke på butikken før jeg virkelig måtte. Jeg hadde seriøst ikke mat igjen i kjøleskapet, og måtte derfor til slutt tvinge meg selv på butikken. Lenge leve latskapen <3

Som jeg har fortalt dere før så handler jeg mest på Rema 1000. Jeg synes det er helt unødvendig å skulle betale mer penger for mat på for eksempel Meny, når du får akkurat samme produkt til en billigere penge på Rema. Da Morten og jeg var på Rema i går var det en dame som la et av produktene til Rema i handlevognen til hun og sikkert mannen, og han klarte helt seriøst å spy ut av seg at first price produkter var for fattigfolk, og at det var SÅ mye dårligere kvalitet. Altså, hvor kommer slike holdninger fra? Jeg kjøper ofte de billigste variantene, for hvorfor skal du betale mer for et helt likt produkt? Det er selvfølgelig noen ting man merker forskjell på, sånn som dopapiret og eggene til First Price, men utenom det kjøper jeg ALLTID den billigste varianten. Rema 1000 har så mange gode billigvarianter som jeg ELSKER. Anbefales på det sterkeste, også til slike mennesker som han på butikken i går 😉

👻sofieeec

85 kommentarer

85 thoughts on “FIRST PRICE ER FOR FATTIGFOLK

  1. Hva synes du om at Morten kyssa Martine i den snappen du la ut? Hadde det vært meg, så ville jeg syntes det hadde vært ubehagelig. Uansett hvor nær jeg eller han hadde vært til denne jenta

  2. Nå er jo first price et merke innad i Norgesgruppen, og dette finnes ikke å få kjøpt på Rema.

  3. Du har jo kjøpt Rema 1000 sitt svar på First Price egg da 😉 Som den over her sier: First Price er Norgesgruppen. Rema har ikke dette merket.

  4. First Price er under Norgesgruppen butikkene.
    Og vist du merker forskjell på eggene, hvorfor har du da kjøpt Prima eggene som tilsvarer Remas merke, som blir det samme som First Price.

  5. Synes du servicen og kassefolkene er hyggelige på rema da? Føler ofte de bak kassa er veldig sure og gretne. Hva opplevde du?

  6. Anonym: Jeg vet det :-)) grunnen til at det står first price er for at han mannen i butikken sa det. Som jeg skrev under her, gjerne les før man kommenterer 🙂 for eggene til Rema er bedre 🙂

  7. Du vet at det ikke finnes egne first prics høner? Samme hønene som legger prior-egg og andre merker. Forskjellen er sorteringen, størrelsen.

  8. Jeg bare lurer helt ærlig på en ting. Hva føler du når du la ut den kysse snappen igår? Jeg forstår jo at du har gitt tillatelse, men filmer du det så folk ikke skal tro at du er sjalu siden du får mange spørsmål om det?:) og syns du egentlig innerst inne at det var greit?
    Jeg sliter med ekstrem sjalusi og hadde aldri syns det var greit🙊 mulig det bare er jeg som er for ekstrem, hehe😄

  9. Man kan jo ikke ta alle under samme kam og si at de bak kassa på rema ofte er veldig sur og gretne. Er jo så stor forskjell fra butikk til butikk, og ikke minst fra person til person. Kan like godt være noen gretne som jobber på feks. Meny, kiwi, joker, som på rema

  10. Hei! Kjøpe rimelig mat gjennom First Prisce har også sin pris. Billigere bananer; hvem tar kostnaden ? Noen i den andre enden her må ta den. Tenker du over lønns og arbeidsvilkår ift det å skulle ha billige produkter ? Sjekk via http://www.ieh.no og få deg litt informasjon ift ditt budskap

  11. eneste forskjellen på first price egg og andre, er størrelsen. Har jobbet noen uker hvor de sorterer eggene.

  12. Jeg kjøper mye av billig produktene både first price og rema sine billig produkter. Flere forbruker tester viser at disse stort sett er like bra og i noen tilfeller bedre enn di dyrere produktene.

  13. Ja, men så finnes det vel mange fattigfolk i Norge og!
    Minstepensjonister, kronisk syke og studenter er ikke akkurat rikfolk! Kan ikke leve over evne,noe dessverre mange gjør.Kanskje for å “virke rike”…………

  14. Eh, du vet det er samme eggene bare de legges i forskjellige esker?? Dvs, noen havner i FirstPrice esker, noen i Rema1000 esker og noen i Coop esker? 😜

  15. Enkelte mennesker har det for godt, og trenger å komme en tur ned på jorda! Kjøper også mye Rema og First Price produkter, men som du også nevner, holder meg unna dopapiret. Lenge leve Lambi :-p

  16. Hei
    Hvor skal vi sende betaling for positiv omtale i vår «mørke tid»? Og var det 10,000 per gang du nevnte «Rema»

  17. Noen liker å bruke unødvendig mye penger på mat. Dem om det. First Price var forøvrig elendig da de begynte med billigmerket. Av en eller annen grunn virket det som kjedene laget dritt når det skulle være billig og deres eget merke. Men så gikk det visst opp for noen at det egentlig var veldig dårlig reklame for dem….og produktene har stort sett bedret seg kraftig.

  18. Det er ikke så ofte jeg er i Norge og handler men kjøper gjerne NorgesGruppens first price varer. Finner at de holder både grei pris og kvalitet.

  19. Anonym: Hei 🙂 Jeg tenker at man må finne sine hjertesaker også må man kjempe for en bedre verden ut i fra hva man brenner for. Det er dessverre ikke mulig å engasjere seg i alt, det hadde ingen hatt tid til. Det er akkurat derfor det er så bra at man engasjerer seg for forskjellige ting, slik at ting blir gjort på hvert punkt. Tenk om alle skulle engasjert seg om det samme? Da ville det ikke vært mye fremgang i samfunnet vårt. Så dessverre nei, når det kommer til engangsmopper så er ikke det noe jeg virkelig brenner for og bryr meg om 🙂

  20. Kjøp økologiske egg.Billig eggene er fra bur høns.Støtt opp om at dyrene skal ha det best mulig når de lever.Velg ØKOLOGISKE EGG .

  21. Hei, jeg har lest innlegget og ingenting kan misforstås så skjønner ikke hva folk tar deg for?
    Uansett jeg blir irritert av sånne mennesker som han mannen. Alt er egentlig det samme. Det er emballasjen som er billigere😊 Angående toalettpapir så er det bare papir. Du skal tørke deg og kaste det, hvorfor betaler man 20-30kr ekstra for det?😊

  22. Sist jeg sjekket var formuen 9 sifret. Dog kjøper jeg billigst mulig mat. Folk som har et behov for å vise at de er noe de ikke er, kan fort komme med slike kommentarer.
    Er du smart kjøp billig og first price er ikke dårligere kvalitet

  23. Kan man ikke være ærlig at man kan si at folk som klarer å spy slikt ut av seg er ganske fattig på svært mange omeråder?

  24. Trist at så mange kjøper kjedenes egne produkter. Dem skviser ut merkevarene steg for steg og til slutt vil dem ikke finnes i norske butikker lengre. Ingen stabbur makrell, ingen maarud potetgull, ingen idun ketchup…bare rema cola og first price sjokolade som kjedene ønsker.

  25. Vi har nesten akkurat det samme i kjøleskapet vårt;) pluss smoothien i fryseren;) btw elsker bloggen din❤️

  26. så du mener mat er for fattig folk,hva lever du av,går ann å bli så blind,vær glad du har penger til mat du,kanskje ikke så rik til det andre sted du kommer

  27. Ikke for å være en nitpicker, men tror ikke Rema 1000 har First Price 😛 Tror det kun er Norgesgruppen som leverer det produktet i dagligvare.
    Men er helt enig i at billigprodukter er helt topp, i mange tilfeller!

  28. Etter å ha jobbet i dagligvaren i ca 10 år vet jeg at mange av FP produktene holder høy kvalitet. Noen bedre kvalitet enn de dyre alternativene faktisk. Folk flest vet dessverre ikke dette, de går ut ifra ting istedet. Men noen av oss vet bedre;-)

  29. M: Nei, jeg forstÃ¥r det ikke jeg heller. Tror kanskje folk kommenterer uten Ã¥ lese, haha 🙂

    Ja, det er helt sant! Klarer likevel ikke toalettpapiret, det er så tynt og ekkelt.. haha

  30. Enig mange av billigvarene til de forskjellige kjedene er bedre enn merkevarene, men det er også noen som ikke er like gode. Det er en måte å finne ut av det, og det er å prøve de forskjellige varene med et åpent sinn.

  31. First price vårruller er kjempegode, og ikke for usunt kosemat. Dette er et unntak da, og det finnes flere.
    First price brød ville jeg ikke ha kjøpt…

  32. Jeg ble lurt av overskriften i Nettavisen.
    Heldigvis var det bare random babe som hadde overhørt at noen sa det på en random butikk serr xoxo #lovemylife #dontgiveup #REMA1004ever

  33. First price eggene er ganske små, helt enig i det. Men prima eggene til REMA er helt ok så kjøper kun di nå 🙂 nå har jeg vært trofast mot first price i 10 år, men i det siste så har jeg kjøpt en del prima fra REMA som jeg syns er bedre. Syns til og med at noen av billig merkene er bedre enn di dyrere. Og osten fra prima er forresten fra Synnøve finden.. Mange som ikke vet dette :p

  34. DU blogger, set går masse i surr for deg. DU har aldri kjøpt First Price på REMA, det er Kiwi og Norgesgruppen “billigmerke”. DU har ikke peiling. Start med å følge med litt… sånn bare litt

  35. Noen smaker forskjell, andre ikke. De som ikke smaker forskjell kjøper first price, de som smaker forskjell kjøper aldri first price igjen.

  36. Hehe er faktisk nødt til og le litt her. Tror folk er nødt til og lese innlegget til Sofie engang til lett og misforstå når man skumleser. Det er jo ikke Sofie som sier at first price er for fattig folk. Det Sofie sier her er jo det at: Dem så et par som handlet og gubben sa til kona si var at first price er for fattig folk siden kona hans plukker first price. First price er ikke alltid det dårligste. Ja det er litt forskjell på first price og ikke men det er opp til hva man liker.

  37. Herregud.. Produktene fra First price & Extra plasserer seg faktisk i toppen i nær sagt alt som er av forbrukertester hvor de ulike varene blir testet opp i mot de andre varemerkene av sitt slag som finnes på markedet (TV2 hjelper deg, Forbrukerinspektørene på NRK, VG & Dagbladets forbrukertester, etc). -Om du/dere skulle treffe på fyren igjen, ville det vært sykt interessant om dere fikk blåst ham i det ene øret for å sjekke hvorvidt en kunne kjenne luft komme ut gjennom det andre (he he)

  38. De fleste first price, x-tra og REMA 1000 produktene er prudusert i Norge. For eks er x-tra sin gulost prudusert av Synnøve fienden osv.

  39. Typisk snobbekjærring.
    De gjør vesen av å handle på Meny og betaler 10 % mer for samme akkurat samme som på Kiwi og kommer fra samme langer til Norgesgruppen.
    First price og Remas egne produkter er topp kvalitet.

  40. Sikkert en bortskjemt pappa unge med mye penger! First price er like bra som andre merker,enkelte first price er ikke like gode men dette vet folk.Kjenner jg blir oppgitt av sånne utalser.

  41. Kjøper rema 1000 produkter selv – men det er dårligere kvalitet på alt som er billigere, men man merker det kanskje ikke

  42. Handle på Kiwi. De har samme prisene som Rema og du får 1% trumf rabatt på alle varer unntatt frukt og grønt som du får 15% rabatt på. Da blir det enda billigere. Tommel opp for First Price. Mye av det er bra

  43. Koselig innlegg.
    Jeg er litt nysjerrig på hvordan mannen uttalte seg. Var han spøkefull, sarkastisk eller fast bestemt etc?
    Kjøper ofte billig-variantene selv så lenge jeg syntes de er bra. Taco saus kjøper jeg ofte dyrere. Kjøttdeig tar jeg gjerne billig.

  44. Mange av produktene til billigmerkene first price og det som rema har er minst like god kvalitet som original-varer. Det gjelder bare å prøve seg fram så finner man sine favoritter….

  45. Det er ingen forskjell på billig og dyre egg! Helt umulig å merke forskjell på smak, men det kan være forskjell på str og farge…

  46. De som mener First Price er dårlig billig produkter har garantert ikke smakt på FP matvarer 🙄 bare tenker at det er dårlige matvarer pga det er billig. Synes FP har en del gode matvarer jeg 👍

  47. Troverdigheten din er lik NULL nå Nilsen. Men du er flink til å finne på historie og skriver overskrifter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *