NÅR NETTFLØRTEN TAR LIVET AV DEG

Categories Samfunn

I går satt jeg å så på et program som helt ærlig skremte livet ut av meg. Jeg har allerede vært redd for dette i mange år, så det hjalp absolutt ikke å se på en dokumentar som omhandler sanne historier om dødelig nettdating. For hvordan kan du vite hvem som egentlig sitter på andre enden? For alt du vet kan det være en psykopat, drapsmann eller voldtektsmann. Jeg skal selvfølgelig ikke være alt for paranoid, men jeg tror dessverre ikke alle ser konsekvensene som kan komme av å møte ukjente over nettet. 

Jeg har aldri møtt noen over Tinder, og er typen som liker å være veldig forsiktig. Jeg var ikke spesielt uredd som tenåring derimot, og husker at jeg chattet med en del menneske jeg burde holdt meg langt unna den gang Nettby eksisterte. Spør du meg var Nettby muligens en perfekt plattform for pedofile, så jeg er evig takknemlig for at det ble lagt ned. Han ene jeg snakket mye med var 9 år eldre enn meg, men som 14-åring innser man ikke at det mest sannsynlig er noe galt med eldre gutter som oppsøker mye yngre jenter. For meg var det bare kult å snakke med noen som var over 20, og forsto ikke at han kanskje hadde andre hensikter enn meg. Jeg ble senere fortalt at han var dømt for både det ene og det andre, noe som skremmer meg veldig i ettertid. Det kunne vært meg.  

Som jeg skrev over her så trenger man ikke å bli overdrevent paranoid, men jeg tenker at det aldri er feil å ta noen forhåndsregler. Over til noe helt annet, for nå er jeg straks på vei til et møte, og i kveld får jeg også besøk av en helt spesiell person. Er det noen som klarer å gjette hvem som kommer? Jeg skal fortelle dere senere <3 

21 kommentarer

21 thoughts on “NÅR NETTFLØRTEN TAR LIVET AV DEG

  1. Herlighet, skjønner godt at du ble redd av dette programmet – men fy søren så viktig det er at folk blir opplyst om det! Husker du hva programmet/dokumentaren heter, og hvor kan man finne den? Håper du får en strålende dag fine du! 🙂

  2. Vet de nærmeste rundt deg alt det du poster på bloggen før du gjør det? Eller er/har det vært noe de finner ut gjennom bloggen?

  3. Hei
    Jeg lurer litt på vippe extention, kan du ha et innlegg om d ? Skal snart ta det selv så litt tips hadde værft fint 🙂 klassisk eller volum? Hvilke lengder? Hvilket type crul? Hva mener du er finest? Har gjort meg noen tanker men som sagt litt tips er greit

  4. V.k: Hei! Jeg tror det blir lite interessant for resten av mine lesere å lese et helt innlegg dedikert til vippeextenisons, hehe! Jeg synes personlig volumvipper er finest. Hun som setter på deg vipper vil ta det som er best for deg og dine vipper 🙂

  5. E har også alltid vært en person som tar veldig forhåndsregla når dæ kommer te å møt nån fra tinder. Har alltid vært skeptisk te å møt nån e ikkje kjenn, men før nån år tilbake så bestemt e me før å prøv. Men e dro mæ tanka i hode at e måtte vær forsiktig, møtes en offentlig plass å sånt. E kan vel sei såpass at e hadde en ekstremt dårlig opplevelse av detta møte, personen va ikkje den han gjedd se ut te å vær, han va eldre enn dæ han sa og han va voldelig. Så e kan mæ hånd på hjerte sei at e e enig mæ deg når dæ kommer te å møt folk fra nettdating.

  6. apropo dokumentarer som er skumle, så har jeg noe og anbefale, det er en dokumentar på netlix, you’r worst nightmare, det er dokumentarer over skumle ekkle og helt ubeskrivelige hendelser, drap osv. burde virkelig sees av alle, får se en virkelig helt syk side av verden, spesielt de to som dreper venninen sin. anbefaler den på det sterkeste.

  7. Hvor så du dokumentaren? Får bare opp på sumo når jeg googler, og når jeg trykker inn på linken til sumo kommer det bare “ingen innhold”

  8. Man skal være forsiktig når det gjelder nettdating. Spesielt hvis man har planer om å møte de. Man vet aldri hva man møter på 😮

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *