HOLDER DU KJEFT OM JEG OPERER RUMPA?

Categories Samfunn

Turen Morten og jeg hadde til Bali i januar ble plutselig en av de viktigste reisene jeg hadde vært på. Jeg har lenge visst at verden vi lever i er gal, men jeg fikk en oppvekker jeg absolutt ikke hadde sett for meg. Jeg fikk daglig kommentarer på at rumpa mi var for flat, at den ikke var eksisterende, at jeg burde begynne å ta noen squats og at jeg ikke kan legge ut bilde av en så flat rumpe. Samtidig som jeg mottok meldinger på Snapchat fra jenter som følte seg helt jævlig etter å ha lest kommentarfeltet mitt, for deres rumpe var helt lik min. 

Det tok meg et par sekunder å finne disse kommentarene, for dette var en gjentakelse hver eneste dag i Bali. Vi hater på de som opererer rumpa, samtidig som Kardashian familien er #goals. Vi trygler og ber om influencere som skal fremme et naturlig kroppsbilde, men tramper ned på de som velger å gjøre det? Som jeg har sagt før så DRITER jeg i hva andre velger å gjøre med kroppen sin, men jeg begynner selv å bli forbanne lei av at rumper som ikke ser ut som Kim K sin ikke blir godtatt. Vi har blitt så vant til å se store formfulle rumper, at de som ikke havner under denne kategorien er automatisk “flate rumper”. Det har til og med gått så langt at Cubus har laget sin egen rumpetruse, som flere influencere har prøvd og snakket om. Jeg bestemte meg derfor for å minne mine følgere på at man kan trene seg til en større bakdel, om ønsket om en større rumpe er så stort at man bruker opp BSU-kontoen sin for å legge seg under kniven. Jeg bestemte meg derfor for å vise min egen fremgang i dette innlegget, og hva skjedde så? Jo, se her. 

Jeg fikk også kritikk for at fokuset på innlegget ble at man skulle trene for å en bedre rumpe, og ikke for å ha en sunnere livsstil. Om det er slik noen av dere oppfattet innlegget så beklager jeg. Meningen med innlegget var aldri “dra på trening for å få en fin rumpe som samfunnet godtar”, meningen med innlegget var at du kunne oppnå rumpa du ønsker uten å bruke penger på rumpetruser og operasjoner. Likevel er det det her som møter meg, noe jeg synes er forbanna trist. Det pekes alltid fingre mot oss bloggere og influencere når det kommer til press, men hva kaller dere egentlig det her? Kan du med hånden på hjerte si at dette ikke er press? Om svaret ditt er nei, hvorfor mottar jeg da meldinger fra jenter som føler seg dritt etter å ha lest kommentarfelt mitt? Jeg fikk senest en melding på Snapchat i går “Jeg har alltid synes at du har hatt en fin og normal rumpe, men etter å ha lest kommentarene på innlegget ditt begynte jeg å gråte”. Hva svarer jeg på sånne meldinger, når det er meg mot SÅ mange mennesker som mener at rumpa mi ikke er bra nok? Hadde dere holdt kjeft om jeg hadde operert rumpa mi da? Eller vent.. da hadde jo det også blitt feil, hadde det ikke? 

En ting er sikkert, jeg skal ikke la meg knekke av disse kommentarene og det håper jeg heller ikke DU gjør. For det er faktisk ikke rumpa mi det er noe galt med. Kjære alle flotte jenter og gutter som føler på et press i dag, og spesielt dere som føler dere dritt etter å ha lest kommentarene på min blogg. Det er ikke kroppen min eller din det er noe galt med, det er synet disse menneske har på kropp som er riv ruskende galt. Prøv å ha det i bakhodet hver gang noen setter et krav på hvordan en rumpe skal se ut, for det er et krav som ikke eksisterer. 

HELDIGVIS finnes det mennesker som dette også, HUSK DET. Nå skal jeg holde kjeft om rumpe en god stund fremover, men følte bare det var viktig å si noe etter kommentarene på gårsdagens innlegg. 

46 kommentarer

46 thoughts on “HOLDER DU KJEFT OM JEG OPERER RUMPA?

  1. Men det er fakta da, jeg skjønner ikke hvorfor du trekker badedrakter og bodys såå jækla langt opp i rompa.
    Det er jo ikke fint

  2. Skjønner ikke hvorfor folk er så syyyyykt pirkete. La Sofie legge ut hva hun vil og bare for at du ikke er fornøyd med rumpa di så trenger du ikke og hate på Sofie når du har problemer med deg selv. La Sofie legge ut hva hun vil isteden får at hun skal være redd for hate. Ikke oppfør dere som noen missunderlige tredjeklassinger.

  3. Jeg blir så inspirert av deg!! Duu er deg selv fult ut, og det er helt nydelig, du er helt nydelig <3

  4. Så sykt provoserende folk kan være! Det er bra du ikke lar deg knekke av det Sofie, vet om mange andre som ikke hadde tålt slike kommentarer. Men ingen skal måtte trenge å tåle det heller!
    Vi er over 7 milliarder mennesker på denne jorda. Hvis alle så like ut, hadde vi blitt lei av å se på hverandre. Når skal folk godta at alle mennesker er forskjellige, og at utseendet ikke er alt? Våkn opp folkens!
    Folk som hele tiden må tråkke på andres tær og komme med stikkende kommentarer, er folk som er usikre på seg selv. Og det vet de innerst inne selv. Usikkerhet er en stor svakhet som ingen egentlig ønsker å ha, am I right?
    Så kjære alle haters: I stedet for å skrive stygge ting til Sofie (og sikkert andre bloggere) fordi det hjelper bittelitt på selvtilliten deres – gå heller dypt inn i dere selv og prøv å ta tak i problemet deres, uten å måtte såre andre! Har dere lyst å videreføre et samfunn som skaper enda mer kroppsfiksering og hat? Fordi det er akkurat det dere holder på med nå! Dere er med på å opprettholde det syke fokuset på kropp og utseendet, i noen tilfeller uten å kanskje vite det selv. Så igjen, våkn opp! Har dere lyst til at deres fremtidige barn (hvis dere velger å få det) skal leve med samme usikkerhet som dere? Eller at de må tåle å få hat av andre, fordi utseendet dems ikke er 10/10? Utseendet er faen ikke alt! Håper dere en dag klarer å innrømme at jeg har rett, og at dere ønsker å gjøre en positiv forandring i livet deres. Spre kjærlighet, ikke hat!
    Stå på videre Sofie, du er rå! <3

  5. uff, skjønner ikke at folk bryr seg engang..
    jeg syntes det er fint med liten rumpe, skjønner ikke hva som skal være så fint med så altfor stor rumpe jeg? folk er forskjellige, men er ikke alle som forstår det 🙂

  6. At Kardashian familien er #Goals sier jo litt om jenter i dag og om hvor forskrudde dere har blitt. De er en gjeng med falske, slemme mennesker med egoet totalt ute av kontroll. De er materialistiske og blottet for reelle verdier.
    Bildene av de fæle rumpene deres er tatt av “Paparazzier” de hyrer inn selv, og bildene retusjeres heftig. Sjekk ut bildene som ble tatt av Kim i Mexico av en ekte paparazzi – ser ut som hun går med bleie, for real! Er dette #Goals? Skal du gå rundt og se ut som du har på deg bleie? You go gurl! På tide å våkne opp, jenteunger.

  7. Er det mulig…
    Vist det er så ille for dere hvorfor gidder dere å lese det? Å kommentere dette?
    Det er rett og slett pga misunnelse!!!!
    Skjerp dere, rett og slett. Gå i dere selv istedet, å skriv heller noe positivt!!
    Stå på Sofie

  8. Blir ærlig matt i trynet av hvor trangsynte mennesker er til tider. Fortsett og stå for det du gjør Sofie. Du har hodet på rett plass og en godt reflektert og dugelig hjerne!

  9. Du må først og fremst få deg litt selvtillit jente. 50% av innleggene dine handler om typ «de sier stygge ting til meg buuhuu, men jeg bryr meg ikke» Hadde du ikke brydd deg så hadde du ikke syti så jævlig. Grow some balls. Og ja du har flat rompe, sånn er det og get over it.

  10. Til de som synes Sofie har liten rompe —– DERE TRENGER IKKE SE PÅ DEN DA,JESUS.!!
    DET GÅR MOT SOMMER SÅ TENK SÅ MYE RUMPEBILDER DET BLIR FREMOVER SÅ BEST OM DERE SLUTTER Å GÅ INN HER DA?? HA LITT VETT KANSKJE Å FINN EN HOBBY! INGEN AV DERE HAR NOE BEDRES,STØRRE,MINDRE ELLER FINERE RÆV SÅ KLAPP IGJEN KJEFTEN!!! :*

  11. Hva er det som feiler folk? Enkelte er så dobbeltmoralske at der er til å spy av. Syns ikke det er så kult å posere med rumpen mot kamera, men alvorlig talt.. Folk må skjerpe seg. Stå på 🙂

  12. De skulle hatt godt i ræven
    Men smaken er som baken og jeg liker ikke låvedører. Takke meg til en liten flat sak som det er plass til i flysetet sammen med en bok. I dag har vi to typer svære ræver. Politikere som eter bløtekake hver gang de er på jobb og de med plastikkræver.
    Går begge typene inn i en badstu smelter den ene gruppen og den andre dauer av hjerteinfarkt. Og igjen sitter den med smal ræv med et glis rundt munnen.
    Kult innlegg😘

  13. Det e jammen mæ ikkje ofte æ kommentere slike innlegg! Men jøss jisses! E dt mulig at folk skal heng sæ opp i alt! Bry sæ om hvordan andre lever og hva de gjør md sæ selv! Hvordan klean deres kler dem osv! Dt e utrolig mye man kan nevne der! Æ blir seriøst mega provosert! At samfunnet blitt så herslig og så vidt overlevende! Folk blir ikke lenger akseptert for hvem de er! Alltids press av et eller annet slag! Æ blir svett!!! La folk være sæ selv! Har «DU» som sitt bak skjermen å slenge dritt til andre så j***** dårlig med sæ selv, at du må bare rakke ned på andre, er dt kun «DU» som må få dæ hjelp snarest! Menneska med så dårlig selvtillit burde lære sæ å håndtere det rett ikke slik at dt går ut over andre!
    Ho Sofie, har flott kropp, utseende, rumpe, forma.. osv osv! Men dt viktigste av alt ho e så tøff som står så sterkt i dette gale samfunnet å lar sæ ikke knekke av andre nett-trolla som ikke burde få lov å kommentere og som i virkeligheten hadde sikkert ikke turt å sagt halv parten!
    Stå på Sofie! Glad du tar dæ til fornuft å ikke blir påvirka av sånne «menneska»
    Du er vakker akkurat som du er ❤️😘
    God helg!:)
    Hilsen Rita

  14. sofie!!! Du må ikke ta deg nær av de kommentarene, du gjør akkurat det de prøve på, å ikke skrive om sånt, du har så fin kropp og den er DIN, du har hatt store forandringer og det er fint, elsker hvordan kroppen dine ser ut, forsett med sånne innlegg

  15. Hei:)
    Ikke bry deg om det negative kommentarer, eg syns du ser sunn og er veldig pen
    Ha en fin helg:)

  16. De er bare sjalu på det du har som det de ikke har! Ingen er perfekte og ingen kommer til å bli. Det er ingen vits å bry seg om hva alle andre mener for det er din tanke som gjelder. Og alle kan være som de vil.
    Alle er perfekte på sin egen måte❤️

  17. Herregud! Blir så irritert over at mennesker kan kommentere slikt som de gjør, #netttroll! Stay strong Sofie! Du er like vakker uansett va andre sier, dette gjelds ikke bare deg men alle jenter fortjener å vite at de er PEN NOK OG BRA NOK som de er💪🏽❤️

  18. SOm 80 modell er jeg kanskje ikke rette “segmentet” til å henge her men det er et viktig tema du tar opp.
    De som “tiril” o.l. skal du bare overse, om noe er det de som har bruk for psykolog. Du er flott og utadvendt å byr på deg selv SLIK DU ER, og ALLE skal være stolte over den de er!
    Til alle andre som sitter å føler de har flat rumpe… det er ikke det guttene blir forelska i det er DEG. Hvis du vil finne en som er deg verd så har ikke form å fasong noe å si som heldst.
    Lykke til Sofie 🙂

  19. Djises no må folk slappe av. Bruke ikkje å kommentere men kjenne eg blir mektig provosert av at så mange menneska kan vær så pirkat og dømmanes! La ho no førr faen blogge om ka ho vil å legge ut kossn bilda ho vil! Det e hennes blogg, å om ho vil blogge om avføringa si omså, så kan folk drite i det (bokstavlig talt), førr e det så vanskelig å bære la vær å læse bloggen om dokk har så masse imot ting ho legg ut? Trasig liv om man går inn på blogga bære førr å kommentere drit. Go natt

  20. Hvordan skal vi klare å leve i en verden som har et så strengt syn på hvordan vi skal se ut og hva vi skal gjøre? Det er helt umenneskelig å tro at alle kan ha store, fyldige pupper og den digge rumpen. Alle sammen er forskjellige og du, AKKURAT DU er utrolig fin akkurat som du er. Vi må slutte å sette et så stort press på oss selv og alle andre. Et stort skritt fremover vil være å slutte å kommentere hat på alle du syntes har litt «lite» former. Vi må gå sammen å ødelegge dette utrolig store kroppspresset blant jenter og gutter, kvinner og menn. Start å gi hverandre komplimenter istedenfor å rive hverandre ned. Og slutt å sammenlign deg selv med Kim K og alle de store kjendisene som muligens har tadd operasjon. START å sett pris på deg selv, din kropp og personlighet er det som gjør deg til deg. HUSK at du er fin akkurat som du selv er, alltid.
    Digger bloggen din Sofie, stå på videre. Du er utrolig fin husk det<3
    Hilsen jente 16 år.

  21. Alle som kommenterer på blogger, bilder eller innlegg burde huske på denne «har du ikke noe fint og si/skrive så ikke si/ skriv det»!
    Alle jenter og gutter er unike på hver sin måte. Du trenger ikke ha rument til Kim K for å se dgg ut eller ha sixpacken til Channing Tatum elns, vær deg selv 100%! Det er det indre som teller mest😘
    Stå på Sofie, du er rå!

  22. Skjønner ikke helt hvorfor folk pirker så innamri på deg, altså du er jo noe av det mest ærlige og ekte det er å finne i denne forskrudde bloggverdnen <3 Sjalusi er det eneste jeg kan tenke meg til at det er...

  23. For et bra innlegg Sofie! Er helt sykt at så mange har fått et så fucka syn på kropp, egentlig trist.
    Men du ser dødsbra ut 🔥

  24. Har ikke noe med innlegget å gjøre, men du kan ikke bruke bsu kontoen på noe annet enn å betale ned på boliglån/egenkapital ved kjøp av leilighet. Sånn i tilfellet du sparer der for å få god rente også tro at du kan ta de ut til hva du vil etterpå :-p

  25. Takk for at du viser en helt “normal” rumpe, hva enn “normal” er. Takk for at du oppfordrer til å trene, istedetfor å operere seg til en større rumpe. Takk for at du er den du er, og at du sier i fra.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *