DRITTLEI SNAKKET RUNDT UTØYA-FILMEN

Categories Personlig

Kanskje jeg vil virke dobbeltmoralsk nå, men det får så være. Etter veldig mange spørsmål ble jeg til slutt enig med meg selv at jeg måtte gi dere et svar. Jeg snakket med mamma på telefonen her om dagen, der jeg sa rett ut at jeg var drittlei. Mamma fortalte meg at det kanskje var viktig at jeg ga dere et svar, for det er jo selvfølgelig ikke rart at dere er nysgjerrig. Nei, det er ikke dere jeg er drittlei, det er fokuset rundt Utøya filmen. Det er ikke slik at jeg ikke hadde forventet det, men det er alltid vanskelig å vite hvordan man håndterer det. 22.juli snakkes ikke mye om lengre, det er nesten ingen spørsmål rundt hendelsen og ofte føles det ut som at det nesten aldri eksisterte. For meg virker det bare som et vondt mareritt som aldri tar slutt, det blir bare kortere og kortere for hver natt. Det blir lettere å håndtere, helt til det plutselig smeller igjen. 

Så her kommer dobbeltmoralen, for jeg snakker mye om Utøya. Så hvorfor trekker jeg meg helt unna nå som det er så aktuelt, nå som det er SÅ mange der ute som har spørsmål om akkurat denne filmen? Misforstå meg rett, jeg synes det er SÅ viktig å snakke om Utøya, og på grunn av all motstanden jeg møter føler jeg at det er enda viktigere. Men jeg skal være så ærlig å si at jeg ha møtt veggen, og akkurat nå så er jeg ikke klar for å svare på alle spørsmålene deres. Jeg fikk se filmen nesten en måned før dere, og jeg skrev et innlegg dagen etter jeg hadde sett den. Jeg satt igjen med en haug av følelser, og mange av de uttrykte jeg meg om HER

Det er mye som har skjedd i livet mitt den siste tiden, noe som gjør at jeg ikke takler alt dette fokuset på Utøya. Skal jeg være ærlig med dere så er dette det verste tidspunktet denne filmen kunne kommet på kino, og jeg vet selv at jeg håndterer det dårlig. Jeg vet dere venter på svar, men jeg håper virkelig at innlegget jeg skrev til dere for noen uker siden kan gi dere de svarene dere trenger. Er det noe mer dere lurer på så kan dere stille spørsmål i kommentarfeltet, så skal jeg svare på alle disse når jeg føler meg klar. Akkurat nå har jeg andre ting jeg må fokusere på, og jeg håper virkelig dere forstår. Beklager så mye.. <3

PS: Jeg håper alle som leser dette klarer å forstå at dette er bare en følelse jeg har akkurat nå. Jeg synes filmen er så sykt viktig, jeg var bare ikke klar for alt fokuset rundt dette. 

14 kommentarer

14 thoughts on “DRITTLEI SNAKKET RUNDT UTØYA-FILMEN

  1. Jeg tenker at du får føle hva faen du vil rundt denne filmen. Hvis folk syns du er dobbeltmoralsk får de bare gjøre det, for de har ikke opplevd det selv og da har de ikke en ting de skulle sagt.
    Gjør hva som er bra for deg💛

  2. Hvorfor har du blitt så stygg? Mye penere på PH og tiden rett etter. Forfalt kraftig ass girl

  3. Veldig fint innlegg❤️ Bare ta deg den tiden du trenger Sofie, for vi støtter deg og vil deg bare det beste. Eg skjønner godt at det med faren din og Utøya kan være vanskelig! Eg vet også at eg ikke er den eneste som mener at du er en helt fantastisk jente, og det må du alltid huske på😘 Uansett hva som skjer så støtter eg deg!💪🏼

  4. Veldig fint innlegg, Sofie❤️ Jeg leser bloggen din hver dag og skjønner at du ikke svarer på alt, men jeg digger både deg og bloggen din😊selvom du ikke svarer på alt betyr ikke det at jeg liker deg noe mindre❤️

  5. Gå å legg deg, Silje e. Du er nydelig Sofie ❤
    Og syntes på ingen måte at du er dobbelt moralsk!

  6. Silje e. Du burde virkelig skamme deg, å rakke ned på et menneske på en slik måte.. det er virkelig smakløst!
    Å hvorfor i allverden skrive en sånn kommentar til et så viktig innlegg?!! Du går løs på en som ligger nede.. skader det virkelig så mye å gi en oppmuntrende kommentar til noen som trenger det?! Har man ikke bedre å si så lar man virkelig vær?
    Tid å pusterom trenger alle Sofie i ulike situasjoner, å det viktigste er å ta det i sitt eget tempo. Vær stolt av deg selv som kan fortelle så mye som du gjør.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *